Fitness Seller

SP's powerbuilding log. Kleine comeback naar PL

Bezoekers in dit topic

28 nov heb ik de mri afspraak dus fijn dat het redelijk snel is!!

Ook maar even wezen zelf dokteren (een paar dingen had de arts al laten vallen die in dit rijtje staan zoals verkeerde aansturing door een zenuwbeschadiging). Bij mij zie je het verschil erg goed zodra ik ik een row beweging maak, dan begint het flink uit te steken.

Ik ga iig eindelijk antwoord krijgen waarom ik constant last heb. (Daar ga ik vanuit tenminste). Ook heel fijn dat er een sportarts mee gaat kijken.

afstaand schouderblad

Een afstaand schouderblad kan verschillende oorzaken hebben. Hieronder een overzicht. Het getal achter de oorzaak geeft een schatting van het aantal mensen dat jaarlijks in Nederland vanwege die oorzaak een afstaand schouderblad heeft.

  • syndroom van Parsonage-Turner (neuralgische amyotrofie van de schouder)– 1.650
  • zijwaartse kromming van de wervelkolom (idiopathische scoliose) – 1.440
  • aantasting van de lange borstkaszenuw (neuropathie van de N. thoracicus longus) – 319
  • beschadiging van de plexus brachialis (plexus brachialis lesie) – 157
  • aantasting van de elfde hersenzenuw(neuropathie van de N. accessorius) – 60
  • geïsoleerde ontsteking van de elfde hersenzenuw (idiopathische neuritis van de N. accessorius) – 7
  • beknelling van zenuwwortel C7 (compressie van zenuwwortel C7) – 6
  • idiopathische plexus-brachialisneuropathie – 6
  • spierdystrofie van Duchenne (musculaire dystrofie van Duchenne) – 4
  • erfelijke amyotrofische neuralgie (hereditaire amyotrofische neuralgie) – 3
  • bekkengordeldystrofie (limb-girdle dystrofie) – 2
  • erfelijk bepaalde verhoogde gevoeligheid van de zenuwen voor druk (erfelijke drukneuropathie) – 1,2
  • beknelling van de zenuw aan de achterkant van het schouderblad (neuropathie van de N. scapularis dorsalis) – 1,2
  • spierdystrofie van Becker (musculaire dystrofie van Becker) – 1,2
  • ziekte van Landouzy-Déjerine (facioscapulohumerale spierdystrofie) – 0,5
  • spierdystrofie van Emery-Dreifuss ( Emery-Dreifuss musculaire dystrofie ) – 0,3
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf geen idee wat eruit gaat komen. Had wel 4 jaar terug een lichte scoliose wat te zien was op de dexascan.
 
Laatst bewerkt:
Wou eigenlijk vandaag zwaar squatten en benchen, maar was ineens benauwd, misselijk en dizzy :/ Wel heen gegaan, maar alles ging moeizaam. Ik ben heel licht rug gaan trainen + delts/armen. Iig binnen 45 min weer naar huis.

Morgen een nieuwe kans! Voel me inmiddels weer iets beter, alleen nog wat hoofdpijn en branderige ogen. Vorige week was ik ook al niet fit pff. Ff extra vit c slikken en sowieso multi. Ben daar niet heel consequent in geweest.
 
Virusje misschien?
MRI is beter
Kan je direct heel veel dingen uitsluiten.
Heb je vid van rows waarop het duidelijk te zien is?
 
Virusje misschien?
MRI is beter
Kan je direct heel veel dingen uitsluiten.
Heb je vid van rows waarop het duidelijk te zien is?
Ja denk t.

MRI is indd veel beter. Ze gaan een contrast vloeistof inspuiten dus dan wordt er nog meer zichtbaar.

Nee geen row vid van de achterkant. Probeerde foto te maken maar nogal lastig om zelf te doen:p Zal morgen mn vriend vragen
 
Wou eigenlijk vandaag zwaar squatten en benchen, maar was ineens benauwd, misselijk en dizzy :/ Wel heen gegaan, maar alles ging moeizaam. Ik ben heel licht rug gaan trainen + delts/armen. Iig binnen 45 min weer naar huis.

Morgen een nieuwe kans! Voel me inmiddels weer iets beter, alleen nog wat hoofdpijn en branderige ogen. Vorige week was ik ook al niet fit pff. Ff extra vit c slikken en sowieso multi. Ben daar niet heel consequent in geweest.

Even een beetje rustig aandoen en inderdaad op de vitaminen letten. Een griepje is niet heel gek voor deze tijd.

Ben benieuwd wat er uit het MRI-onderzoek gaat komen!
Contrast bij MRI is met name voor opsporing van hoog-metabole processen zoals abcessen, ontstekingen, tumoren en natuurlijk de vaten zelf.
 
Hopelijk hebben ze een beetje een lekker muziekje door de koptelefoon voor je tijdens te scan:fluit::).
 
Even een beetje rustig aandoen en inderdaad op de vitaminen letten. Een griepje is niet heel gek voor deze tijd.

Ben benieuwd wat er uit het MRI-onderzoek gaat komen!
Contrast bij MRI is met name voor opsporing van hoog-metabole processen zoals abcessen, ontstekingen, tumoren en natuurlijk de vaten zelf.
Voelde me echt super fit vd week, echt balen dit:/ Hopelijk is t snel weg.

Ah is natuurlijk jou vakgebied:D Ben ook heel benieuwd wat ze gaan zien, heb nog nooit een mri gehad.

Hopelijk hebben ze een beetje een lekker muziekje door de koptelefoon voor je tijdens te scan:fluit::).
Ja dat zou nice zijn! Moet dacht ik 20 min stil liggen:p
 
Nog steeds niet beter, maar toch vrij koppig en gaan trainen gisteren.

Bench voelde zwaar, maar was wel te doen.

Squats triples gedaan tot 110 (wat erg zwaar voelde tov mn laatste squattraining). Daarna alleen nog licht assistance.


Oja van de week gewogen en nu 72.7 Ik blijf dus gewoon op gewicht nu, prima zo dus! Hooguit voor de foxmeet nog een kilo naar beneden.
 
Ik hoop ook voor je dat het snel weg is!

Je krijgt bij mri altijd een dikke koptelefoon op (vaak met muziek) omdat je anders gehoorbeschadiging op kan lopen. Dat ding maakt heul veel lawaai.

Fijn dat je gewicht stabiel blijft. Denk dat zoiets ook mijn eind bulk gewicht wordt. Dan kan je nog makkelijk in de -72 vallen.
 
Ik hoop ook voor je dat het snel weg is!

Je krijgt bij mri altijd een dikke koptelefoon op (vaak met muziek) omdat je anders gehoorbeschadiging op kan lopen. Dat ding maakt heul veel lawaai.

Fijn dat je gewicht stabiel blijft. Denk dat zoiets ook mijn eind bulk gewicht wordt. Dan kan je nog makkelijk in de -72 vallen.
meen je, nooit geweten:P

Ik heb wel uitschieters naar boven als ik vocht vast hou, maar het is de laatste maanden aardig stabiel gebleven:) Vet heb ik ook gemeten en die is bijna 4% omhoog tov zomer cut haha.. maar dat was te verwachten
 
Ik zou, als je de mogelijkheid hebt, kijken of je iemand mee kunt nemen naar je MRI. Mijn vrouw is onlangs met een vriendin bij haar MRI geweest en die ervoer dat als erg fijn ivm de herrie die het apparaat maakt. Mijn vrouw moest een week later alleen en vond het doodeng...tot bijna huilen toe. De koptelefoon met geluid/muziek doet voor patiënten over het algemeen niets.

Just saying...
 
Ik zou, als je de mogelijkheid hebt, kijken of je iemand mee kunt nemen naar je MRI. Mijn vrouw is onlangs met een vriendin bij haar MRI geweest en die ervoer dat als erg fijn ivm de herrie die het apparaat maakt. Mijn vrouw moest een week later alleen en vond het doodeng...tot bijna huilen toe. De koptelefoon met geluid/muziek doet voor patiënten over het algemeen niets.

Just saying...

Zoals hierboven beschreven is de koptelefoon met muziek voor bescherming van de oren omdat de apparatuur veel herrie maakt.
Voor velen is dat dan meteen een vorm van "ontspanning", relatief natuurlijk. Meestal kan je je favo radiozender wel aanvragen of een eigen cd meenemen.

De mri blijft gewoon een klein rot ding waar je in stil moet liggen. Dat is voor niemand fijn. De een vindt het inderdaad zelfs eng, wat best te begrijpen is.
Iemand meenemen kan wel fijn zijn ja, maar als je normaal gesproken heel gemakkelijk onderzoeken ondergaat is dat geen "must". Ligt een beetje aan de persoon.
Dan volstaat een lekkere joggingbroek en een leuk muziekje meestal al :)
 
Zoals hierboven beschreven is de koptelefoon met muziek voor bescherming van de oren omdat de apparatuur veel herrie maakt.
Voor velen is dat dan meteen een vorm van "ontspanning", relatief natuurlijk. Meestal kan je je favo radiozender wel aanvragen of een eigen cd meenemen.

De mri blijft gewoon een klein rot ding waar je in stil moet liggen. Dat is voor niemand fijn. De een vindt het inderdaad zelfs eng, wat best te begrijpen is.
Iemand meenemen kan wel fijn zijn ja, maar als je normaal gesproken heel gemakkelijk onderzoeken ondergaat is dat geen "must". Ligt een beetje aan de persoon.
Dan volstaat een lekkere joggingbroek en een leuk muziekje meestal al :)

Mijn vrouw is redelijk wat gewend, qua onderzoeken...(helaas), maar zij vond de MRI echt vreselijk. Kregen ze ook haar radiozender nog niet voor elkaar, waardoor ze gedwongen 20 minuten naar een rotzender heeft liggen luisteren. Dan is 20 minuten echt heel lang! En als je iemand bij je mag houden, is een simpele hand toch erg rustgevend. Dat stilliggen met die herrie om je hoofd kan gewoon als heel naar ervaren worden. Dat probeerde ik duidelijk te maken ;)
 
Mijn vrouw is redelijk wat gewend, qua onderzoeken...(helaas), maar zij vond de MRI echt vreselijk. Kregen ze ook haar radiozender nog niet voor elkaar, waardoor ze gedwongen 20 minuten naar een rotzender heeft liggen luisteren. Dan is 20 minuten echt heel lang! En als je iemand bij je mag houden, is een simpele hand toch erg rustgevend. Dat stilliggen met die herrie om je hoofd kan gewoon als heel naar ervaren worden. Dat probeerde ik duidelijk te maken ;)

Can understand :)
 
Mijn vrouw is redelijk wat gewend, qua onderzoeken...(helaas), maar zij vond de MRI echt vreselijk. Kregen ze ook haar radiozender nog niet voor elkaar, waardoor ze gedwongen 20 minuten naar een rotzender heeft liggen luisteren. Dan is 20 minuten echt heel lang! En als je iemand bij je mag houden, is een simpele hand toch erg rustgevend. Dat stilliggen met die herrie om je hoofd kan gewoon als heel naar ervaren worden. Dat probeerde ik duidelijk te maken ;)

Klinkt niet echt als een prettige ervaring nee:(

Voor m'n werk ben ik dagelijks bezig met voornamelijk onderdelen en accessoires voor dit soort systemen (MRI, CT) en ik had laatst contact met een arts die was wel nieuwsgierig naar een manier om video's te laten afspelen voor de patient tijdens de scan. Dokters zijn wel bezig gelukkig om de hele experience een beetje aangenamer te maken. Met name voor de kiddos lijkt het hele gebeuren mij maar naar.

 
kardemompeul wat voor werk doe je precies?

Dat lijkt mij ook een mooie toevoeging inderdaad. Moet prima kunnen.
Heb zelf meegedaan aan een experiment met MRI, waarbij ik op een tv kon kijken die gespiegeld aan de achterkant van de MRI hing. Die kon je dan met een bril met spiegeltjes erin (geen idee hoe zoiets heet) zien.
 
Back
Naar boven