Fitness Seller

Contest Log (v) SP'S TRANSFORMATIE LOGJE

Users who are viewing this thread

Mentat

Monstrous Giant
Lid geworden
19 jan 2015
Lengte
1m83
Ik noem dat niet meer gezond .....
Topsport is ook niet gezond en zo pakt ze het aan.

Als er iemand is die weet wat ze doet is zij het, ik weet er niet zoveel van, maar mijn gevoel vindt dit ook erg heftig.

In ieder geval succes @SP1988!

Misschien kan je de strategie wat toelichten?

Bosco55555

Colossal Veteran
Lid geworden
18 dec 2012
Lengte
1m71
Massa
78kg
Vetpercentage
12%
niet te snel teveel, better safe than sorry (summer is over..haha)

vntl

Monstrous Giant
+10 jaar member
Lid geworden
16 mei 2009
Lengte
1m85
Massa
102kg
Vetpercentage
7%
Je gaat niet dood van een half maandje -1000kcal eten, kom op zeg.

Lijkt wel alsof de wereld vergaat hier.

neet61

Massive Warrior
Lid geworden
18 jan 2012
Lengte
1m73
Massa
75kg
Vetpercentage
14%
Nee dood niet, maar ieder zijn ding :)

BB_

💪
Elite Member
2x Challenge Winner
Foto Contest Winner
Lid geworden
25 sep 2016
Lengte
1m89
Massa
109kg

Gewoon even zombie-modus.

Als je doelen wilt bereiken moet je er wat voor over hebben, goed bezig @SP1988 . :thumb:

SP1988

Huge Freak
Elite Member
Lid geworden
11 mrt 2014
Lengte
1m77
Massa
72kg
Vetpercentage
17%
Ik noem dat niet meer gezond .....

Zwangerschapsvetjes maken een extreme aanpak verantwoord. :trollface:

Topsport is ook niet gezond en zo pakt ze het aan.

Als er iemand is die weet wat ze doet is zij het, ik weet er niet zoveel van, maar mijn gevoel vindt dit ook erg heftig.

In ieder geval succes @SP1988!

Misschien kan je de strategie wat toelichten?

niet te snel teveel, better safe than sorry (summer is over..haha)

Nee dood niet, maar ieder zijn ding :)

Gewoon even zombie-modus.

Als je doelen wilt bereiken moet je er wat voor over hebben, goed bezig @SP1988 . :thumb:
Hoop reacties haha, dus ik bundel het even samen omdat ik het druk heb momenteel.

Ik zit al vanaf ca 25 juli in bulkmodus dus vandaar mijn keuze voor een (korte) eindsprint. Om mijn calorieën niet teveel te verlagen zorg ik voor extra cardio/activiteit. Hoe exact zal ik per dag bijhouden.

Dan even terug komen of dit verantwoord is op de korte termijn om in een calorietekort te zitten van ca 800-1000 calorieën per dag voor ruim 2 weken. Wat mij betreft wel en zeker op mijn vetpercentage (die gok ik nog ruim 5% hoger is dan ik met de 4 punts meet).

Of het zwaar is, absoluut! Maar goed, meer tijd heb ik momenteel niet meer en om deze challenge goed te voltooien is een eindsprint noodzakelijk:)

Ik zoek trouwens momenteel nog een sporthorloge die de hartslag vrij accuraat meet 24h per dag en verbruik (via een android app). Prijs maakt niet uit dus iemand nog tips? Evt 1 met borstband.

Japio

Semi-amateur
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
9 jul 2009
Hoop reacties haha, dus ik bundel het even samen omdat ik het druk heb momenteel.

Ik zit al vanaf ca 25 juli in bulkmodus dus vandaar mijn keuze voor een (korte) eindsprint. Om mijn calorieën niet teveel te verlagen zorg ik voor extra cardio/activiteit. Hoe exact zal ik per dag bijhouden.

Dan even terug komen of dit verantwoord is op de korte termijn om in een calorietekort te zitten van ca 800-1000 calorieën per dag voor ruim 2 weken. Wat mij betreft wel en zeker op mijn vetpercentage (die gok ik nog ruim 5% hoger is dan ik met de 4 punts meet).

Of het zwaar is, absoluut! Maar goed, meer tijd heb ik momenteel niet meer en om deze challenge goed te voltooien is een eindsprint noodzakelijk:)

Ik zoek trouwens momenteel nog een sporthorloge die de hartslag vrij accuraat meet 24h per dag en verbruik (via een android app). Prijs maakt niet uit dus iemand nog tips? Evt 1 met borstband.
Polar horloges hebben de meest nauwkeurige HR meting. Kunnen ook gecombineerd worden met een Polar hartslagband. Check even op coolblue.nl. :)

BB_

💪
Elite Member
2x Challenge Winner
Foto Contest Winner
Lid geworden
25 sep 2016
Lengte
1m89
Massa
109kg
Dat ligt eraan waar je dat sporthorloge voor wilt gebruiken. Enkel voor hartslag, of ook voor andere doeleinden (tempo, intervaltraining, gps etc.).

Puur voor hartslag vind ik een borstband accurater dan een sporthorloge die in bij je pols meet. Polar is v.w.b. hartslag altijd al leading geweest, maar Garmin is ook niet verkeerd. TomTom vond ik niet geweldig.

De Polar H10 is op dit moment een van de betere borstbanden, maar let op, dit is enkel een borstband en deze zendt gegevens door naar je eigen smartphone of sporthorloge. Prijs rond de 70-80 euro. Oudere modellen zijn goedkoper.

Een goed sporthorloge is van Garmin, de 245 is als beste getest van 2021. Kost rond de 250 euro.

Je kunt oudere modellen een stuk goedkoper krijgen. Ik zou naar een hardloopwinkel gaan (Runnersworld. Run2Day etc.) en even testen welke fijn zit en je hardslag goed oppakt.

SP1988

Huge Freak
Elite Member
Lid geworden
11 mrt 2014
Lengte
1m77
Massa
72kg
Vetpercentage
17%
Dat ligt eraan waar je dat sporthorloge voor wilt gebruiken. Enkel voor hartslag, of ook voor andere doeleinden (tempo, intervaltraining, gps etc.).

Puur voor hartslag vind ik een borstband accurater dan een sporthorloge die in bij je pols meet. Polar is v.w.b. hartslag altijd al leading geweest, maar Garmin is ook niet verkeerd. TomTom vond ik niet geweldig.

De Polar H10 is op dit moment een van de betere borstbanden, maar let op, dit is enkel een borstband en deze zendt gegevens door naar je eigen smartphone of sporthorloge. Prijs rond de 70-80 euro. Oudere modellen zijn goedkoper.

Een goed sporthorloge is van Garmin, de 245 is als beste getest van 2021. Kost rond de 250 euro.

Je kunt oudere modellen een stuk goedkoper krijgen. Ik zou naar een hardloopwinkel gaan (Runnersworld. Run2Day etc.) en even testen welke fijn zit en je hardslag goed oppakt.

Ah thanks!

Echt puur voor hartslag en calorieverbruik. Enige cardio wat ik buiten doe is fietsen en skeeleren.

Mentat

Monstrous Giant
Lid geworden
19 jan 2015
Lengte
1m83
Mogelijk heb je hiervoor geen sporthorloge nodig, maar kom je met een smartwatch, fitbit-achtige of armband een heel eind.

Hartslagmeting op de pols wordt onbetrouwbaarder als je de spieren in je armen gebruikt. Dus voor hardlopen prima, row erg en KT minder goed.

SP1988

Huge Freak
Elite Member
Lid geworden
11 mrt 2014
Lengte
1m77
Massa
72kg
Vetpercentage
17%
Mogelijk heb je hiervoor geen sporthorloge nodig, maar kom je met een smartwatch, fitbit-achtige of armband een heel eind.

Hartslagmeting op de pols wordt onbetrouwbaarder als je de spieren in je armen gebruikt. Dus voor hardlopen prima, row erg en KT minder goed.
De bedoeling is wel dat de horloge/band ook betrouwbaar is voor KT om tot een redelijk nauwkeurig dagresultaat te komen.

neet61

Massive Warrior
Lid geworden
18 jan 2012
Lengte
1m73
Massa
75kg
Vetpercentage
14%
Dit! Heb zelf een FitBit, dat is leuk en zit ook prettig, maar hij kan goed de mist in gaan als de armen veel bewegen (fiets, KT) en ook bij koude handen als je bloedvaten dichttrekken.
Dus eens met BB ea dat de borstband methode nauwkeuriger is.

imnewhere

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
18 jan 2012
Lengte
1m80
Massa
65kg
De bedoeling is wel dat de horloge/band ook betrouwbaar is voor KT om tot een redelijk nauwkeurig dagresultaat te komen.
Puur op basis van hartslag (en eventueel nog wat parameters die je in kunt voeren zoals leeftijd, geslacht, etc) is het onmogelijk om je energieverbruik nauwkeurig te bepalen, ook al is de hartslagmeting zelf nog zo nauwkeurig en betrouwbaar. Het blijft een model, gebaseerd op allerlei aannames.

SP1988

Huge Freak
Elite Member
Lid geworden
11 mrt 2014
Lengte
1m77
Massa
72kg
Vetpercentage
17%
Puur op basis van hartslag (en eventueel nog wat parameters die je in kunt voeren zoals leeftijd, geslacht, etc) is het onmogelijk om je energieverbruik nauwkeurig te bepalen, ook al is de hartslagmeting zelf nog zo nauwkeurig en betrouwbaar. Het blijft een model, gebaseerd op allerlei aannames.
Ja dat is zeker waar, maar daarom wel 1 die het meest nauwkeurig is in het meten vd hartslag. Het zou mij in ieder geval moeten motiveren om overdag meer te verbranden.

SP1988

Huge Freak
Elite Member
Lid geworden
11 mrt 2014
Lengte
1m77
Massa
72kg
Vetpercentage
17%
Dit! Heb zelf een FitBit, dat is leuk en zit ook prettig, maar hij kan goed de mist in gaan als de armen veel bewegen (fiets, KT) en ook bij koude handen als je bloedvaten dichttrekken.
Dus eens met BB ea dat de borstband methode nauwkeuriger is.
Ik denk dat het een borstband gaat worden inderdaad. Ik heb ca 7 jaar geleden zo ook eens mijn verbruik bepaald. Alhoewel dit geen exacte wetenschap is, kwam ik toch aardig in de buurt van mijn werkelijke verbruik.

Tegenwoordig heb je nog wat betere apps etc.

Naar boven