MuscleMeat

Stelling SQ/BP-rek of Smithmachine (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Colombu

Novice
Lid geworden
8 aug 2011
Berichten
18
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
88kg
Vetpercentage
15%
Hallo DBB'ers

Zit wat in twijfel misschien kunnen jullie mij op weg helpen.
Ik overweeg de aankoop van een SQ/BP-rek ofwel een Smithmachine,
beide toestellen in combinatie met een verstelbaar bankje.
Wil er zowel borst, schouders als benen mee trainen.
Met het SQ/BP-rek ben je minder geïsoleerd, met het Smithrek veiliger
bij zwaardere gewichtname gezien ik alleen thuis train.
Graag jullie mening, bevindingen.
ps. ik heb niet de plaats voor beide ;-)

Grts.
Colombu
 
squat rack
 
bepaalde reden ? Rondea en Skyblazer
 
bepaalde reden ? Rondea en Skyblazer

Heb gelezen in diverse topics dat Smith meer blesures veroorzaakt omdat je vast zit in een bepaalde baan. Met losse BB heb je ook beter de stabiliteitsspieren of hoe die ook heten. Paar oefeningen in smith kan nog wel vind ik zelf maar zou niet alles erin doen gewoon losse BB als basis. Dus sq/bp rek.
 
die mening had ik ook, gaat niks boven losse barbells, dumbbells en basisoefeningen
thx
 
powercage > smith rack.
 
Heb gelezen in diverse topics dat Smith meer blesures veroorzaakt omdat je vast zit in een bepaalde baan. Met losse BB heb je ook beter de stabiliteitsspieren of hoe die ook heten. Paar oefeningen in smith kan nog wel vind ik zelf maar zou niet alles erin doen gewoon losse BB als basis. Dus sq/bp rek.
dit
 
is vrij duidelijk, geen smith machine.

en over de veiligheid, ik ga het powermark 415 squat rack deluxe kopen van helisports. (hopelijk hebben ze het dinsdag EINDELIJK binnen) dankzij die verstelbare spotters kun je je oefeningen ook veilig uitvoeren als je alleen traint hoor.


ps: powerrack is natuurlijk nog wat beter maar als je beperkt budget hebt... :p
 
zal voor mij deze combinatie worden:

http://www.domyos-fitness.com/NL/rbr-910-170629606/

Domyos verstelbaar bankje BI910 + SQ/BP-rek RBR910 samen 288euro

denk niet dat je elders nog goedkopere combinatie gaat vinden, iemand ervaring mee ?

max. belasting is 250kg meer dan voldoende voor mij ;-)

---------- Post toegevoegd Sun 30 Oct 2011 om 21:14 ----------

powermark 415 is heel goed geschikt voor squat maar je kan er niet veilig BP en military press mee uitvoeren, das wel jammer
 
ik zoek een rack waar ik zowel SQ als BP veilig mee kan uitoefenen, rack van bij helisport is enkel voor SQ
 
colombu, dit is niet waar. een lid hier verkocht in juni/juli zijn powermark 415 rack. hij had het ENKEL als benchpress gebruikt.
dinsdag of ten laatste woensdag ga ik om mijn rack naar helisports, ik laat je dan wel weten of het gaat.

een licht bankje heb je al voor 95 euries in helisports: van incl to decline wel maar 180kg belastbaar. ik heb zelfs een bodycraft f603 gekocht (duurste bank maar niets anders dan positieve reviews over gelezen).
 
idd zoals fitness beginer al zei kun je daar gemakkelijk met benchen hoor,
 
powermark 415: sorry foto in detail niet goed bekeken, zou het ook weleens willen uitproberen weet ik meteen hoe het zit, thx !

---------- Post toegevoegd Wed 2 Nov 2011 om 08:39 ----------

powercage: das natuurlijk nog beter, alleen 750 à 800euro is me wat teveel :-(
 
Laatst bewerkt:
squat standaard + bumperplates = baowz

don't be scared homie!
 
lees mijn review over powermark 415 in de review sectie maar eens :)
niets ander dan lof over dat rack.
 
Back
Naar boven