XXL Nutrition

Squat am smith

Users who are viewing this thread

T0mmekeDC

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
13 jan 2007
idd beter smith squat dan no squat :p

ik squat ook in een smith door gebrek aan squat rek

heb het al voorgesteld aan de eigenaar om squat rek te kopen, maar er is simpelweg geen plaats voor, gym is niet overdreven groot :sad:

en barbell gebruiken gaat de eerste keren, wanneer je de 80kg bereikt (die je redelijk snel hebt) wordt het al wat moeilijker om dit steeds boven je hoofd te steken, zeker als je juist een zware set gedaan hebt :)

SmellyOrc

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
7 feb 2007
Lengte
1m90
Massa
73kg
Vetpercentage
11%
Gebruik je toch de Snatch om de barbell overhead te krijgen? :)

T0mmekeDC

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
13 jan 2007
nie iedereen kan 115kg snatchen he :p (mijn voorbeeld squat)

en dan 115kg shoulder press doen om deze weer van je nek te krijgen :p

hehehe :p toch goed idee :roflol:

baka boko

Freaky Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
15 apr 2007
Je hoort simpelweg niet naar een gym te gaan waar ze geen squatrek hebben

bj0rn

Novice
+10 jaar member
Lid geworden
19 sep 2007
Als je een breed middel hebt is het beter om in de smith te squaten omdat je dan minder je obliques gebruikt om te stabiliseren.

:eyes:
Hahahaha. total gayness. Echt een van de domste dingen die ik ooit gelezen heb. Epic er voor willen zorgen dat je core zwak word.

iverson

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
29 jan 2007
smith machine is volgens mij inderdaad geen probleem. Zie het nu ook ni als een echt noodoplossing want zoveel slechter is het nu ook weer niet. Enkel de stabilisatie valt natuurlijk weg omdat het smith machine dit voor je overneemt... Let wel op een correcte uitvoering want zo'n machine laat je toe de oefening op meer foute manieren uit te voeren.

DjJerre

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
14 feb 2007
Als je met een trainingspartner traint is er nog een mogelijkheid die ik een tijdje gedaan heb (kan nu niet meer omdat partner gestopt is).

Als ze een bench-press hebben en je legt de stang op de hoogste haken, kan je zittend vanop het hoofdeinde van de press het gewicht op je schouders nemen (dus met je rug naar waar je benen normaal liggen als je bencht). Er moet wel iemand achter je op het bankje staan om het gewicht mee te tillen vanuit zithouding de eerste keer. Eenmaal recht, stapje naar voren en squatten maar. (Lukt bij onze bench press omdat het bankje dat tussen de staanders staat een eindje verder uitsteekt dan de staanders zelf. Hierdoor kan je met +- correcte houding onder de stang gaan zitten.)

Absoluut af te raden als je geen trainingspartner hebt !

Xto

Freaky Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
9 jun 2006
Lengte
1m82
:eyes:
Hahahaha. total gayness. Echt een van de domste dingen die ik ooit gelezen heb. Epic er voor willen zorgen dat je core zwak word.
your point ??? waarom zou je de obliques verwaarlozen :eek:

ik raad het af, goede kans op blessures door geforceerde baan

sommige pro's gebruiken deze methode om te zorgen dat ze een zo smal mogelijke taille houden...ik doe het zelf niet...ik zeg alleen dat als je wilt verkomen dat je obliques breder worden dan kun je het overwegen om in de smith te gaan squaten...dat zo een goede reden zijn om in een smith te squaten.

3XL

Senior Moderator
Super Mod
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
heb het al voorgesteld aan de eigenaar om squat rek te kopen, maar er is simpelweg geen plaats voor, gym is niet overdreven groot :sad:

DAn stel je toch voor die Smith weg te doen om op die manier ruimte te maken voor een goed squat/powerrack

Sonic1

Dutch Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
28 mei 2003
Antwoord dat je dan krijgt :

"Los squatten is oerslecht voor je rug, deze machine verhelpt dat en is veel beter. Ik deed de studies."

:shoot::shoot::shoot::shoot::shoot::shoot::shoot::evilnana:

Melk

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
11 sep 2007
  • Topic Starter Topic Starter
DAn stel je toch voor die Smith weg te doen om op die manier ruimte te maken voor een goed squat/powerrack

Wat denk jij er trouwens van, supermod? ;)

Mike D

Novice
+10 jaar member
+15 jaar member
Lid geworden
3 dec 2005
Lees dit artikel eens: Why You Should Always Squat With Free Weights | StrongLifts.com

In mijn gym hebben ze ook geen squat rek. Alleen een smith en een losse bench. Ik gebruik zelf gewoon de olympische halter van de bench en doe front squats, of ik pak hem, zittend op het bankje, van de steunen af en doe back / box squats. Prima te doen met wat oefening.

iverson

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
29 jan 2007
Antwoord dat je dan krijgt :

"Los squatten is oerslecht voor je rug, deze machine verhelpt dat en is veel beter. Ik deed de studies."

:shoot::shoot::shoot::shoot::shoot::shoot::shoot::evilnana:

Waarom post je je studie niet? Ben wel geïnteresseerd in de uitleg

Klaaswitz

Monstrous Giant
+10 jaar member
+15 jaar member
Lid geworden
18 nov 2005
Hij gaf volgens mij het typische antwoord dat je krijgt van een fitnessinstructeur.

Sonic1

Dutch Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
28 mei 2003
idd :) vandaar de "quote"

3XL

Senior Moderator
Super Mod
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Wat denk jij er trouwens van, supermod? ;)

- dat als je kan kiezen je beter los kan squaten
- dat als je niet kan kiezen "iets" beter is dan niets
- dat je als je besluit Smith squats te doen je goed op moet letten hoe je gaat staan, omdat dit bepalend kan zijn voor hoe je je benen belast

Naar boven