MuscleMeat

Squat am smith (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

idd beter smith squat dan no squat :p

ik squat ook in een smith door gebrek aan squat rek

heb het al voorgesteld aan de eigenaar om squat rek te kopen, maar er is simpelweg geen plaats voor, gym is niet overdreven groot :sad:

en barbell gebruiken gaat de eerste keren, wanneer je de 80kg bereikt (die je redelijk snel hebt) wordt het al wat moeilijker om dit steeds boven je hoofd te steken, zeker als je juist een zware set gedaan hebt :)
 
Gebruik je toch de Snatch om de barbell overhead te krijgen? :)
 
nie iedereen kan 115kg snatchen he :p (mijn voorbeeld squat)

en dan 115kg shoulder press doen om deze weer van je nek te krijgen :p

hehehe :p toch goed idee :roflol:
 
Je hoort simpelweg niet naar een gym te gaan waar ze geen squatrek hebben
 
Als je een breed middel hebt is het beter om in de smith te squaten omdat je dan minder je obliques gebruikt om te stabiliseren.

:eyes:
Hahahaha. total gayness. Echt een van de domste dingen die ik ooit gelezen heb. Epic er voor willen zorgen dat je core zwak word.
 
smith machine is volgens mij inderdaad geen probleem. Zie het nu ook ni als een echt noodoplossing want zoveel slechter is het nu ook weer niet. Enkel de stabilisatie valt natuurlijk weg omdat het smith machine dit voor je overneemt... Let wel op een correcte uitvoering want zo'n machine laat je toe de oefening op meer foute manieren uit te voeren.
 
Als je met een trainingspartner traint is er nog een mogelijkheid die ik een tijdje gedaan heb (kan nu niet meer omdat partner gestopt is).

Als ze een bench-press hebben en je legt de stang op de hoogste haken, kan je zittend vanop het hoofdeinde van de press het gewicht op je schouders nemen (dus met je rug naar waar je benen normaal liggen als je bencht). Er moet wel iemand achter je op het bankje staan om het gewicht mee te tillen vanuit zithouding de eerste keer. Eenmaal recht, stapje naar voren en squatten maar. (Lukt bij onze bench press omdat het bankje dat tussen de staanders staat een eindje verder uitsteekt dan de staanders zelf. Hierdoor kan je met +- correcte houding onder de stang gaan zitten.)

Absoluut af te raden als je geen trainingspartner hebt !
 
:eyes:
Hahahaha. total gayness. Echt een van de domste dingen die ik ooit gelezen heb. Epic er voor willen zorgen dat je core zwak word.
your point ??? waarom zou je de obliques verwaarlozen :eek:

ik raad het af, goede kans op blessures door geforceerde baan

sommige pro's gebruiken deze methode om te zorgen dat ze een zo smal mogelijke taille houden...ik doe het zelf niet...ik zeg alleen dat als je wilt verkomen dat je obliques breder worden dan kun je het overwegen om in de smith te gaan squaten...dat zo een goede reden zijn om in een smith te squaten.
 
heb het al voorgesteld aan de eigenaar om squat rek te kopen, maar er is simpelweg geen plaats voor, gym is niet overdreven groot :sad:


DAn stel je toch voor die Smith weg te doen om op die manier ruimte te maken voor een goed squat/powerrack
 
Antwoord dat je dan krijgt :

"Los squatten is oerslecht voor je rug, deze machine verhelpt dat en is veel beter. Ik deed de studies."

:shoot::shoot::shoot::shoot::shoot::shoot::shoot::evilnana:
 
DAn stel je toch voor die Smith weg te doen om op die manier ruimte te maken voor een goed squat/powerrack

Wat denk jij er trouwens van, supermod? ;)
 
Lees dit artikel eens: Why You Should Always Squat With Free Weights | StrongLifts.com

In mijn gym hebben ze ook geen squat rek. Alleen een smith en een losse bench. Ik gebruik zelf gewoon de olympische halter van de bench en doe front squats, of ik pak hem, zittend op het bankje, van de steunen af en doe back / box squats. Prima te doen met wat oefening.
 
Antwoord dat je dan krijgt :

"Los squatten is oerslecht voor je rug, deze machine verhelpt dat en is veel beter. Ik deed de studies."

:shoot::shoot::shoot::shoot::shoot::shoot::shoot::evilnana:

Waarom post je je studie niet? Ben wel geïnteresseerd in de uitleg
 
Hij gaf volgens mij het typische antwoord dat je krijgt van een fitnessinstructeur.
 
idd :) vandaar de "quote"
 
Wat denk jij er trouwens van, supermod? ;)

- dat als je kan kiezen je beter los kan squaten
- dat als je niet kan kiezen "iets" beter is dan niets
- dat je als je besluit Smith squats te doen je goed op moet letten hoe je gaat staan, omdat dit bepalend kan zijn voor hoe je je benen belast
 
Back
Naar boven