MuscleMeat

Squat, deadlift & bench press zijn onmisbare oefeningen

Squat, Deadlift & Bench Press Zijn Onmisbare Oefeningen


  • Totaal stemmers
    337

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan mensen die na een half jaar of langer niet te hebben gedeadlift een pr trekken. Vooral mensen die wat langer trainen breken vaak pr's na enkele weken geen deadlift.

Aanleg, niveau van trainen en kuurgedrag etc kunnen ook nog wat meespelen he.
 
Laatst bewerkt:
Heb nou een schema met 3x pw als volgt:

5-8 setjes 5 hh Sq (fullsquat)
6-8 setjes 6 hh Bp
5-8 setjes 5 hh Dl

Yeah baby, heb alleen op zondag spierpijn omdat ik dan niet train en niet door mijn spierpijn heen train :(
 
Het valt mij trouwens op dat veelal juicers deze oefeningen niet doen. Nou ja deadlifts en squats dan op de bench zijn ze meestal verliefd.
 
als ik een tijdje niet bankdruk dan gaat die meteen gigantisch naar beneden. squat ook wel, maar dl blijft vrijwel stabiel. alhoewel ik dat sowieso nauwelijks doe, gezien er hier geen schijven zijn die de goeie hoogte hebben
 
Oneens, er zijn meerdere oefeningen die exact dezelfde spiergroepen aanspreken, dus er zijn meer wegen die naar rome leiden.

Al is squatten toch wel de absolute koningsoefening voor benen...
 
onmisbaar in mijn imo - deze drie spreken ook nog eens zoveel ander spiertjes aan dat dit voor geen dicussie is .
 
Oefeningen zijn prima maar niet onmisbaar.
Naar mate je ouder wordt of blessures hebt, zul je merken dat je helaas niet altijd alles meer hetzelfde kunt doen als vroeger.
Dit wil niet zeggen dat je geen andere oefeningen met merkbare resultaten kunt doen,
maar misschien net even minder belastend zijn.
 
Ik ben niet zeker naargelang de stelling ze alle drie aanduidt.

Benchpress kan je eenvoudig vervangen, squat daarentegen heeft bij mij wel gezorgd voor een flinke boost in mijn benen. Legpresses voelen helemaal niet zo doeltreffend aan.
 
Dat vind ik net niet.

Als je een tijd niet squat zul je vrij diep terug vallen, deadlift je een tijd niet, dan zul je na een tijd zelfs nog meer liften maar zeker niet zoveel terug vallen

Volgens mij heb je mijn post niet helemaal goed geïnterpreteerd. Het gaat over het al dan niet misbaar zijn van deadlift, niet of je veel terugvalt of niet.
 
Oneens.
Het is denk ik wel al meerdere keren bewezen dat het ook zonder (één van) die oefeningen kan.
Al zijn het ook in mijn optiek wel flinke massa bouwers!
En, ik ben echt een gelover in basis oefeningen.
 
Volgens mij heb je mijn post niet helemaal goed geïnterpreteerd. Het gaat over het al dan niet misbaar zijn van deadlift, niet of je veel terugvalt of niet.

Jouw stelling is ook alles behalve duidelijk Big T....

onmisbare oefeningen voor wat?

Voor een complete fysiek, voor de hardcore bodybuilder, voor mij als persoon, voor kracht?

Wat bedoel je?
 
Jouw stelling is ook alles behalve duidelijk Big T....

onmisbare oefeningen voor wat?

Voor een complete fysiek, voor de hardcore bodybuilder, voor mij als persoon, voor kracht?

Wat bedoel je?
Onmisbare oefeningen om een compleet fysiek te bouwen, maw, kan je ze vervangen als BB en toch even goed fysiek halen. Niets onduidelijks aan.
 
Loo is een beetje verward, omdat dit een BB forum is en de BB sectie, hoewel we 'geplaagd' worden door een horde 'powerlifters'.
 
Ik vind het fijne oefeningen om te doen die me goed afgaan moet ik zeggen.
 
Volgens mij heb je mijn post niet helemaal goed geïnterpreteerd. Het gaat over het al dan niet misbaar zijn van deadlift, niet of je veel terugvalt of niet.

wat in mijn ogen toch wil zeggen dat je alle spieren blijft gebruiken die je met een deadlift gebruikt en daarom minder terug valt. Capiche ?

Eeuwige discusie... wat is onmisbaar... ?

Ik zal altijd mijn schema opbouwen rond deze 3 + rows en oh press

Als je de squat door 5 oefeningen kan vervangen worden, dan is hij theoretisch misschien niet helemaal onmisbaar, maar praktisch gezien wel...
 
Loo is een beetje verward, omdat dit een BB forum is en de BB sectie, hoewel we 'geplaagd' worden door een horde 'powerlifters'.

Nee hoor, ik snapte het wel.
Ik had gewoon zin om even rebels kritiek te leveren tegen de oppermoderator.
Het was even spannend maar ik ben gelukkig niet geband!
 
Nee hoor, ik snapte het wel.
Ik had gewoon zin om even rebels kritiek te leveren tegen de oppermoderator.
Het was even spannend maar ik ben gelukkig niet geband!

boefje!!
:D
 
Zonder deze oefeningen kan je nooit echt sterk worden.
 
iemand met goede genen wordt ook breed zonder deze oefeningen mits hij goede vervangers heeft

en als ik inderdaad 3 weken niet deadlift kan ik daarna nog steeds datzelfde gewicht al heb ik dan wel ineens problemen met de grip
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven