XXL Nutrition

Squat, deadlift & bench press zijn onmisbare oefeningen (1 bezoeker)

Squat, Deadlift & Bench Press Zijn Onmisbare Oefeningen


  • Totaal stemmers
    337

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eens. Ook vind ik de Overhead Press een onmisbare oefening.
 
Oneens. Het zijn goede oefeningen, maar niet onvervangbaar. Ik doe ze wel allemaal, maar ze zijn allemaal te vervangen.

Al doe ik de bench press alleen incline.
 
Hehe, weeral deze discussie!
 
Dumbbell Flies ook zeker een onmisbare oefening voor monster gains.
 
overtraining

Viking.

Zonder dat ik het menselijk lichaam wil onderschatten houd ik wel degelijk mijn stelling dat het menselijk lichaam overtraind kan raken. Dat is gewoon een feit wat ook in de medische wetenschap bewezen is. Maar v/d andere kant zeg ik dat ons lichaam weer ontzettend sterk is.
 
Ligt inderdaad aan je doel. Als je traint om een marathon te kunnen lopen niet, maar als je traint om sterk en gespierd te worden wel.
 
Oneens, alleen de squat is onmisbaar

Je kan een enorme rug bouwen zonder deadlift en je kan ook een mooie borst creëren zonder te benchen

Maar zie maar eens die ontplofte benen-look te krijgen zonder squats
 
Oneens, alleen de squat is onmisbaar

Je kan een enorme rug bouwen zonder deadlift en je kan ook een mooie borst creëren zonder te benchen

Maar zie maar eens die ontplofte benen-look te krijgen zonder squats

Als je zo beredeneert is elke oefeningen vervangbaar. Dikke benen kan je ook echt wel krijgen zonder squats.
 
Oneens.

Ligt ook aan je doelen, het is een feit dat je een prima ub kan bouwen zonder ook maar een van deze oefeningen gedaan te hebben. En wellicht kan je ook prima massieve benen bouwen zonder squat of deadlift.
 
Wat mijn mening betreft. Als je massa in je benen wilt bouwen, en een sterk onderlijf wilt hebben is squatten onmisbaar. Ik durf zelfs te beweren dat je door het squatten ook meer massa in de rest van het lichaam kunt bouwen, want het zet groeihormonen aan.
 
Ze zijn misschien te vervangen, maar,dan heb je wel verdomd veel andere oefeningen nodig.

Dus praktisch onmisbaar.
 
Squat en deadlift heb ik nog nooit gedaan. Not my thing... :) Maar misschien dat ik het in de toekomst wel ga doen...
 
Voor een Powerlifter onmisbaar; voor andere sporten heb je ze niet echt nodig.
Train zelf voor explosiviteit en dan zijn jumpsquats, leaping squats, kogelstoot bp meer van belang. Doe overigens geen sq, dl en bp.
 
Klopt Dumba, ben ik met je eens maar voor bodybuilders die massa willen bouwen is dat volgens mijn mening ook onmisbaar. Onvervangbaar durf ik nog maar net niet te zeggen. Maar de front squat heb ik vanmiddag even geprobeerd, maar dat is echt ****ing shit. Dat vind ik echt gigantisch klote om te doen. Of je moet twee touwtjes aan de stang binden wat je met twee handen vasthoudt, op deze manier heb je minder belasting op de schouders.
 
Voor een Powerlifter onmisbaar; voor andere sporten heb je ze niet echt nodig.
Train zelf voor explosiviteit en dan zijn jumpsquats, leaping squats, kogelstoot bp meer van belang. Doe overigens geen sq, dl en bp.

als je van mening bent dat squat niet onmisbaar is want (en dan noem je alle squat varianten op die nog wel kunnen) wordt er denk ik met de stelling bedoelt dat ook varianten niet gebruikt mogen worden. Het gaat immers om de beweging.
Voor benen blijft er dus over, leg extension, legpress, lunges, gluteus machine en nog andere vrouwen oefeningen, andere bewegingen dus.
imo is een squatvorm onvervangbaar. Dat je met andere oefeningen ook goede resultaten kan boeken neemt dat niet weg. Met squatvarianten zal je betere resultaten boeken en pas als dat niet het geval is dan pas is een oefening vervangbaar.

zo is natuurlijk de deadlift onmisbaar voor hamstrings en onderrug, er zijn gewoonweg te weinig andere varianten om deze spieren te trainen.

Voor een goede borst zijn press oefeningen denk ik niet onmisbaar. Maar benchpress of dumbbell press zijn in principe precies dezelfde bewegingen op het materiaal waarmee je duwt na. Maar de beweging zelf is niet onmisbaar voor een goede borst. Verder is een benchpress natuurlijk wel vervangbaar voor een dumbbellpress.
 
Voor mij zijn deze oefeningen onmisbaar, mijn hele schema is er op gebouwd
 
Bench kan je vervangen door dumbbell presses.
Deadlift door dedicated hamstring, glutes en onderrugoefeningen.

Squat is een andere zaak.. Een squat variant is onvervangbaar voor grote quads.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven