AndroidHealthClinic

Squat, deadlift & bench press zijn onmisbare oefeningen (1 bezoeker)

Squat, Deadlift & Bench Press Zijn Onmisbare Oefeningen


  • Totaal stemmers
    337

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mee eens, beste oefeningen voor overal kracht!
 
Afhankelijk van wat je doelen zijn, wel ja.
 
met spijt in het hart heb ik squatten moeten stopzetten, heb al heel mijn leven rugklachten door scliose, en gewichten boven 100kg gaan niet meer, train nu benen zo zwaar mogelijk met de machines, maar is idd hetzelfde niet.
voor deadlift ga ik , nu de rugpijn niet accuut meer is, beginnen met rack deadlifts, gaat beter zijn, want die scoliose is helemaal onderaan, dus op de plaats waar lichaam moet "sharnieren" voor deadlift en squat, mat rack deadlift moet je zo laag niet gaan, zal beter zijn, es proberen he, en mssn met wat meer gewiht dan... maar ware het neit van die rug, ging ik zeker doorgegaan zijn met squat en deadlift, maar mag mijn rug niet helemaal kapotmaken, als ik nog lang wil trainen.
 
Ik begrijp trouwens niet waarom je niet zou deadliften en squatten .. Het zijn de enige leuke oefeningen imo.
 
Ik begrijp trouwens niet waarom je niet zou deadliften en squatten .. Het zijn de enige leuke oefeningen imo.
idd, vind ik ook, daarom dak het jammer vind niet meer te kunenn squatten door mijn rug, of mssn af en toe es elange reeksen met weinig gewicht ertussen gooien, ik zie wel, en die rack deadlift zal ook beter zijn, ik vind trouwens dak veel kracht in schouders win door te deadliften, dus dat gaat blijven op die nieuwe manier
 
tja ook hier kun je weer geen glasharde uitspraken over doen denk ik. ik vind het een ieder geval super oefeningen, maar dat wil niet zeggen dat iedereen ze perse moet uitvoeren om een mooi fysiek te krijgen. kun je ze gewoon uitvoeren en heb je geen blessures, zou ik zeggen waarom niet??? deadlift blijft mijn persoonlijke favoriet
 
mijn trainingspartner in de jaren 90 squate met 260-280KG en BP met 180 en soms meer..
DL deed ie nooit.. nooit! die kerel had een monster fysiek!! + lowerback etc...
Anderzijds.. tja ik weet niet of we beter zouden scoren als we wel DL deden...
hmmmm...
 
Tsja, de grootste uit onze sportschool deadlift ook niet..
 
Eens
Tuurlijk kan je ze vervangen door andere oefeningen maar die zijn stuk voor stuk minder dan deze 3. Daarom vind ik ze onmisbaar
 
Squat en Bench ja
Deadlift niet per se. Kan prima progressie krijgen zonder deze oefening.

Maar goed. Ik wil power op alle drie, dus train ook alle drie.
 
Door het squatten train je onder andere de benen, je buik, billen en in beperkte gedeelte de kuiten. Daarnaast is het goed om je onderlichaam sterker te maken. Bovendien is het met squatten zo dat er groeihormonen worden aangemaakt, en dat komt weer ten goede voor de rest van het lichaam. Wat ik zelf meegemaakt heb is dat ik door het squatten en deadliften meer massa in armen gekregen heb, en dat ik met bicepcurlen sterker geworden ben.
 
Oneens. Omdat een oefening beter is dan een andere, is deze nog niet meteen onmisbaar. Er zijn voldoende vervangers voor ze allemaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven