AndroidHealthClinic

Squat/Deadlift of Deadlift/Squat

Bezoekers in dit topic

richard1234

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
23 sep 2013
Berichten
627
Waardering
10
Lengte
1m72
Massa
72kg
Vetpercentage
18%
Ik ga het onderstaande schema volgen, iets compacter en minder oefeningen als mijn vorige schema.

Op Workout A heb ik eerst Deadlift en dan Frontsquat op het eind als `accessory.
Is dit handig of is het beter om altijd fris met een Squat oefening te beginnen?

Ik merk wel op het eind dat ik al aardig gaar en ben en het wat uit mijn tenen moet komen.
Alhoewel ik pas sinds een week of 4a5 aan het front squatten ben, kan dus ook gewenning zijn.

Valt mij namelijk op dat werkelijk geen 1 schema een squat oefening nog op het eind word uitgevoerd.

Workout A

Deadlift 4x6 ( Ramped )
Overhead Press 4x6
Chinups 3x8-12
Front Squat 3x8-12
Calf Raises 3x8-12

Buik:Cable Crunches

Workout B

Squat 4x6
Bench Press 4x6
Barbell Bent-Over-Row 4x6
Side Raises 3x8-12
Dips 3x8-12

Buik: Ab-Roller 3x10a15
 
Ik heb het nooit geprobeerd, doe zelf de frontsquat eerst en daarna de deadlift. Gelijk wat opwarming.
 
De vraag die hier ook even moet worden gesteld is: DOE je de frontsquat ook echt als een 'acessory' oefening, =feitelijk assistance.
Kun je aan het einde van de set nog makkelijk 2 a 3 reps extra doen als je echt je best doet? Want als dat namelijk niet meer lukt ga je gewoon te zwaar (in de zin van de mate waarin je tot falen gaat)

Verder mag je de frontsquat ook gewoon doen na de deadlift. (Nadeel daarvan kan weer zijn dat je nog te specifiek moe bent van de deadlift)
Probeer dat eens.....
 
Bij greyskull worden de squats het laatst gedaan meen ik .
 
De vraag die hier ook even moet worden gesteld is: DOE je de frontsquat ook echt als een 'acessory' oefening, =feitelijk assistance.
Kun je aan het einde van de set nog makkelijk 2 a 3 reps extra doen als je echt je best doet? Want als dat namelijk niet meer lukt ga je gewoon te zwaar (in de zin van de mate waarin je tot falen gaat)

Verder mag je de frontsquat ook gewoon doen na de deadlift. (Nadeel daarvan kan weer zijn dat je nog te specifiek moe bent van de deadlift)
Probeer dat eens.....

Thanks voor de feedback ( en de rest ook )

Ik zal inderdaad rekening mee houden dat ik 2a3 reps van falen wegblijf.

Het komt ook omdat ik te snel wil en ik nog steeds beetje klungel met de technische uitvoering.
Terwijl de back squat wekelijks omhoog gaat :rolleyes:, wetende dat het beide andere oefening is.
 
tjonge jonge... moet er nu perce een nieuwe topic gemaakt worden met die vraag. Terwijl die vraag al van pas kwam in een andere topic dat hier de laatste dagen passeerde? Staat zelfs knal onder jouw post.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/3x-lowerbody-trainen-feedback-388952/

Waar heb je het in vredesnaam over man?!

Bovenstaande topic staat haaks op waar mijn topic over gaat.

Hij heeft het over 3x lowerbody trainen met meerdere oefeningen, totaal niet in dezelfde context als wat ik doe.

Beter lezen voordat je je vingers op je toetsenbord aanraakt ;)
 
Back
Naar boven