MuscleMeat

squat / deadlift (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

gta4jwz

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 aug 2008
Berichten
6.815
Waardering
227
Lengte
1m77
Massa
88kg
Vetpercentage
15%
hallooow
kan je squad en deadlift op de zelfde dag trainen?
 
hoi! ja hoor!
 
Het kan zeker, mijn ervaring leert me dat ze min of meer de zwaarste oefeningen zijn die er zijn en beter scheidt.
 
Het zou kunnen, maar zou het alleen niet doen.
 
hallooow
kan je squad en deadlift op de zelfde dag trainen?

Ja dat kan, maar meestal doen enkel 'powerlifters' dat, dus als je op pure kracht wilt trainen. Wil je massa doen dan squat bij de beentraining en deadlift bij de rugtraining.
 
Ja, kan prima.

En het is squat met een T
 
Hangt er van af of de nadruk ligt op de hamstrings of op de quadriceps.

Zowel bij squat als bij deadlift komt er een enorme belasting op de rug te staan en dat is dus ook geen argument om het bij de rugtraining te plaatsen (wat je wel kan doen natuurlijk).

Maar zeg eens...wat voor deadlift doe je zoal?
 
Het kan zeker, mijn ervaring leert me dat ze min of meer de zwaarste oefeningen zijn die er zijn en beter scheidt.
+1
Het zou kunnen, maar zou het alleen niet doen.
+1
Ja dat kan, maar meestal doen enkel 'powerlifters' dat, dus als je op pure kracht wilt trainen. Wil je massa doen dan squat bij de beentraining en deadlift bij de rugtraining.
+1
Ja, kan prima.

En het is squat met een T

:roflol:
 
Kan wel idd.. doe het heel af en toe als ik bijv. weinig tijd heb.
Voordeel is nl dat je bijna je hele lichaam pakt met deze 2 oefeningen.
 
eeuh ja.. Rippetoe? Daar zit dus eerst squaT in en als 3de oefening deadlift... Het kan dus maar het hangt sterk van de intensiteit af.
 
SJa, voor een rippetoe is het eigenlijk verplicht.
Bij een gewone fullbody zou ik het niet doen.
Squat vraagt erg veel energie van je benen en je core, die je bij deathlift namelijk ook nodig hebt.
Daarom word bij rippetoe altijd maar 1 setje deathlift gedaan.
 
zit met een soortgelijke vraag.
ik train 5 daagse split tot failure, en wil de deadlift toevoegen aan mijn rugtraining op woensdag. Is dit verstandig als ik de dag daarna flink mn benen wil aanpakken? voel de deadlift wel meer in mn rug, maar benen worden natuurlijk ook gebruikt. graag jullie mening
 
SJa, voor een rippetoe is het eigenlijk verplicht.
Bij een gewone fullbody zou ik het niet doen.
Squat vraagt erg veel energie van je benen en je core, die je bij deathlift namelijk ook nodig hebt.
Daarom word bij rippetoe altijd maar 1 setje deathlift gedaan.

Het programma van rippetoe is een "gewone" fullbody en eentje die werkt.

Bij rippetoe wordt er niet maar 1 setje gedeadlift, je werkt op naar 1 set, dat is wat anders.
 
Voor de volledigheid is de rippetoe training waarin deadlift voorkomt:

squat 3x5
bench press 3x5
deadlift 1x5

Uiteraard doe je bij alle 3 de oefeningen eerst een aantal warming up setjes om op je eindgewicht te komen. Daar doe je dan het bovenstaande aantal setjes en herhalingen op.

Deadlift en squat kan dus wel samen, maar dan in combinatie met een geringe hoeveelheid overige oefeningen.
 
Back
Naar boven