- Waardering
- 3
omdat je met de deadlift en squat zowel je rug als benen aanpakt met de een minder als de ander maar is het dan het beste om deze op 1 dag uit te voeren of juist verdeeld?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Originally posted by Spike
waarom duh? er zijn genog mensen die ze op dezelfde dag doen. hangt af van persoon tot persoon.
Originally posted by 3XL
Persoonlijk heb ik een tijdje geexperimenteerd met een superset bestaande uit 20rep squat + 20reps dead, beiden breathing style. de eerste paar keer dacht ik dat ik terpleke stierf, maar na een paar weken ben je eraan gewend en gaat het wel.
Originally posted by 3XL
Ben er zelf gen voorstander (meer) van. Ik doe ze tegenwoordig zelfs niet meer in dezelfde week. Maar het licht er natuurlijk aan hoe je de oefeningen uitvoert (gewicht, reps, enz) en wat je naast deze oefeningen nog meer doet.
Ik denk als je schem bestaat uit een paar sets squat met een gewicht wat je goed aan kan, en daarna een paar sets deads doet op de zelfde manier en het dan voor gezien houd dat je het wel kan doen.
Ik denk niet een paar weken achtereen je op de zelfde dag een paar sets maximale squats moet combineren met maximale deads. Niet zozeer omdat je benen/rug het niet aan kunnen, maar omdat je volgen mij dan je centrale zenuwstelsel zwaar over gaat belasten..
Persoonlijk heb ik een tijdje geexperimenteerd met een superset bestaande uit 20rep squat + 20reps dead, beiden breathing style. de eerste paar keer dacht ik dat ik terpleke stierf, maar na een paar weken ben je eraan gewend en gaat het wel. Maar ik merkte na een maand of 2 dat ik meer achteruit ging als vooruit (overtraint) en ben er toen mee gestopt.
Mischien leuk als afwisseling, maar niet op constante basis.