MuscleMeat

Squat en Deadlift op 1 dag of juist verdeeld over de week?

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
omdat je met de deadlift en squat zowel je rug als benen aanpakt met de een minder als de ander maar is het dan het beste om deze op 1 dag uit te voeren of juist verdeeld?
 
weet niemand een antwoord of wil niemand die geven???
 
Deadlift bij rugtraining en squat bij benendag (duh !! :D )

Bijvoorbeeld:

Wo: Rug (o.a.DEADLIFT)/traps/achterkant schouders

Vr: Borst/buik/voorkant schouders

Zo: Benen (o.a.SQUAT)/kuiten

Ma: Bicpes/triceps/zijkant schouders
 
waarom duh? er zijn genog mensen die ze op dezelfde dag doen. hangt af van persoon tot persoon.
 
doe VR deadlifts en MA squats
 
Ben er zelf gen voorstander (meer) van. Ik doe ze tegenwoordig zelfs niet meer in dezelfde week. Maar het licht er natuurlijk aan hoe je de oefeningen uitvoert (gewicht, reps, enz) en wat je naast deze oefeningen nog meer doet.

Ik denk als je schem bestaat uit een paar sets squat met een gewicht wat je goed aan kan, en daarna een paar sets deads doet op de zelfde manier en het dan voor gezien houd dat je het wel kan doen.
Ik denk niet een paar weken achtereen je op de zelfde dag een paar sets maximale squats moet combineren met maximale deads. Niet zozeer omdat je benen/rug het niet aan kunnen, maar omdat je volgen mij dan je centrale zenuwstelsel zwaar over gaat belasten..

Persoonlijk heb ik een tijdje geexperimenteerd met een superset bestaande uit 20rep squat + 20reps dead, beiden breathing style. de eerste paar keer dacht ik dat ik terpleke stierf, maar na een paar weken ben je eraan gewend en gaat het wel. Maar ik merkte na een maand of 2 dat ik meer achteruit ging als vooruit (overtraint) en ben er toen mee gestopt.

Mischien leuk als afwisseling, maar niet op constante basis.
 
Originally posted by Spike
waarom duh? er zijn genog mensen die ze op dezelfde dag doen. hangt af van persoon tot persoon.




hahahah nee zo bedoelde ik het niet, maar squatten bij benendag, dat is duh ! Toch ? :D
 
Niet op 1 dag, dat trek ik niet. Doe op dinsdag deadlifts met max gewicht en 6 herhalingen. Dan op donderdag squats, ook tot 6 herhalingen. Alleen dan wel met een riem om anders krijg ik last van mijn onderrug...
 
Originally posted by 3XL
Persoonlijk heb ik een tijdje geexperimenteerd met een superset bestaande uit 20rep squat + 20reps dead, beiden breathing style. de eerste paar keer dacht ik dat ik terpleke stierf, maar na een paar weken ben je eraan gewend en gaat het wel.

Aha, dan was ik toch geen watje dat ik helemaal 'flauw' werd vandaag en afgelopen week. Heb vandaag voor de 3e maal gesuperset met squat en Roemeense DL resp. 2x15 hh met 59,5 kg en 37,5 kg.

Dan nog schuin bankdrukken supersetten met seated cable row dan ben je finaal door de glycogeen heen.. gelukkig kan ik me voor de rest staande houden door ter plekke met wei-maltodextrine-honingdrank het glucose-peil in het bloed aan te vullen (zonder een te grote insuline piek te genereren daar honing vnl fructose bevat, toch?)

voelt wel aan alsof ik minimaal 3 depletie-oefeningen per week doe...

Espi, op laag-KH dieet
 
ik doe het wel op een dag, en ga daar deze week mee beginnen na wat ge-expirimenteer, nl op zaterdag en dat is de refeed dag en heb ik gewoon meer power dan op de de 2000 cal dagen(doordeweeks dus) en vind het lekker om strompelend de gym uit te gaan en lekker kan denken aan al dat eten wat ik die dag zal gaan verorberen!!!! en op zondag natuurlijk halfinvalide!!! maar kijk er nu eigenlijk al naar uit en de combi is voor mij te doen
 
Neehee, half-invalide ben ik niet, al merk ik wel dat ik steeds spierpijn heb... voel me wel een giga-masochist. Dat is ook wel het leuke, om echt in alle lichaamsdelen (doe dus 3x per week een full-body-WO) DOMS te hebben. Van pomp merk ik niet veel, daar gebruik ik echt te weinig KH voor... heb ook te weinig spiermassa.

Espi
 
Originally posted by 3XL
Ben er zelf gen voorstander (meer) van. Ik doe ze tegenwoordig zelfs niet meer in dezelfde week. Maar het licht er natuurlijk aan hoe je de oefeningen uitvoert (gewicht, reps, enz) en wat je naast deze oefeningen nog meer doet.

Ik denk als je schem bestaat uit een paar sets squat met een gewicht wat je goed aan kan, en daarna een paar sets deads doet op de zelfde manier en het dan voor gezien houd dat je het wel kan doen.
Ik denk niet een paar weken achtereen je op de zelfde dag een paar sets maximale squats moet combineren met maximale deads. Niet zozeer omdat je benen/rug het niet aan kunnen, maar omdat je volgen mij dan je centrale zenuwstelsel zwaar over gaat belasten..

Persoonlijk heb ik een tijdje geexperimenteerd met een superset bestaande uit 20rep squat + 20reps dead, beiden breathing style. de eerste paar keer dacht ik dat ik terpleke stierf, maar na een paar weken ben je eraan gewend en gaat het wel. Maar ik merkte na een maand of 2 dat ik meer achteruit ging als vooruit (overtraint) en ben er toen mee gestopt.

Mischien leuk als afwisseling, maar niet op constante basis.

Die 20-rep squats kicken echt je ass!!! :D Ik moet zeggen dat dat gevoel me HEEL bekend voorkomt, dat je het gevoel hebt dat je ter plekke sterft.... :cool: Gelukkig doe ik alleen 4 a 5 sets squat en niet deads nog op dezelfde dag....

Ik pak deadlifts op m'n rug-dag.... doe dan 4 setjes van 8-10 reps.

Heb steeds meer het gevoel dat m'n benen/rug het gewicht aankunnen, maar m'n grip het na een paar herhalingen niet meer aankan... best frustrerend, je handen en vingers die niet sterk genoeg meer zijn, waardoor je niet goed meer door kan gaan.... :mad:

Maar goed, grip wordt wel steeds beter... dan maar een gewicht dat ik aankan met m'n handen ook!
 
Back
Naar boven