Fitness Seller

Squat en Deadlift techniek vraag

Bezoekers in dit topic

Thanks, heb vandaag weer geprobeerd 180 te squaten om te kijken of ik diep genoeg ga in de Smith-Machine zodat ik geen lullig filmpje maak dat ik me vergiste maar ging weer goed, uiteraard wel zwaar maar dat mag. Had iemand gevraagd, die ik niet kende, om even achter me te staan voor het geval dat. Binnen een x tijd zal ik wel filmpje posten van een aantal oefeningen. Bedankt voor tips. Schema en gewichten ben ik al even aan het bijhouden, doe nog hoop met machines. Ik ben in Word al bezig alles netjes te maken, maar erg druk met school. But don't worry. It will be there.
 
Gefeliciteert met je mooie gewicht, ik ga morgen squat PR proberen en ik mag al blij zijn als ik in de buurt van de 115 kom.

@markrot

Je kan ook front squats gaan gebruiken als je primaire squat. Het word ook wel eens vaker beweerd dat je hier meer massa mee zou kunnen bouwen. De belasting van de barbell zal ook helemaal anders komen te liggen en dit kan wel irritant zijn in het begin, maar daar wen je wel aan. Probeer het gewoon uit en wissel af en toe af :)

Ik heb nu al veel internet sites afgestroopt en ik heb gevonden dat de front squat erg goed is voor de quadriceps, wat ik op zich wel een pluspunt vindt. Ook vond ik dat je met front squat lang niet zo hoog kan als met back squat en dat het een door krachtsporters erg gehate (oncomfortabele) oefening is. Toch ga ik proberen te volharden en ga ik de techniek nu kalm aan leren. (ik had de vorige keer gelijk 80kg gedaan, ik dacht dit is licht, maar dat was lang niet licht genoeg) Ik ga gewoon licht beginnen en als ik met techniek en comfort ben aangepast hoop ik toch na een poosje echt maximaal te kunnen op de front squat.
 
Back
Naar boven