MuscleMeat

Squat en deadlift techniek

Bezoekers in dit topic

Tedje410

Cool Novice
Lid geworden
29 jul 2016
Berichten
41
Waardering
5
Lengte
1m83
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
Laatst bewerkt:
Linkjes doen het niet
 
Raad je aan om je filmpjes te uploaden. Weet niet of mensen zomaar files gaan downloaden...
 
Weet jij toevallig wen site, waar ik filmpjes kan uploaden. Had op internet gezocht, maar ben niet zo handig mag dat soort dingen
 

Daar heb ik wel is over gehoord inderdaad. Vrij nieuw nog maar ik heb het gevoel dat die site wel is heel groot kan gaan worden.

Je kan je video op YouTube ook op verborgen zetten. Dan kunnen alleen mensen die de link hebben je video bekijken.
 
Haha uiteraard ken ik YouTube, het lukt me alleen niet om daar een filmpje te uploaden
 
Haha uiteraard ken ik YouTube, het lukt me alleen niet om daar een filmpje te uploaden

1. Maak een filmpje en zet hem op je pc
2. Maak een account aan op YouTube.
3. Klik op de upload button

Of YouTube hoe upload ik een video op YouTube.

:)
 
Uploaden vanaf je telefoon kan ook.
 

 
Volgens mij is het nu gelukt
 
Iemand?
 
Squat: Helemaal niet zo verkeerd. Je mobiliteit beperkt je nog enigszins om voldoende diepte te halen (je zit nu een 5-10 graden boven paralell), maar buiten dat ziet het er aardig uit. Een goede opwarming gecombineerd met een aantal dynamische stretches kan hierbij al een stuk helpen. Iets wat direct een boel helpt is een goede stevige gewichthefschoen zoals de power perfect 3. Door de 1 inch hiel behaal je veel makkelijker de juiste diepte.

Deadlift: Techniek ziet er prima uit. Persoonlijk ben ik voorstander van na iedere herhaling stilleggen en een nieuwe liftoff doen. Je gebruikt nu platen waardoor je een kleinere ROM hebt. Waarschijnlijk omdat je zonder niet de juiste houding aan kunt houden (onderrug bolling). Dit kun je oplossen door je algehele mobiliteit te verbeteren.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie, ik heb inderdaad al schoenen besteld met een verhoogde hak eronder, dus hoop dat ik daarmee mijn techniek perfectioneer.

Voor wat betreft de deadlift heb ik de platen er onder liggen omdat ik anders bij het laatste stukje, zoals je al zegt, een bolling in mijn onder rug krijg.
Mobiliteit verbeteren, houd dat vooral in dat ik meer moet gaan rekken of word daar iets heel anders mee bedoelt?
 
zie ook geen gekke dingen hoor, bij deadliften idd beter om bij iedere rep even opnieuw je setup te doen.
voor mobiliteit vooral gewoon de beweging oefenen/inslijten en ervoor zorgen dat het een automatisme gaat worden voor je, dus gewoon veel en vaak de oefening doen met een voor jou goed hanteerbaar gewicht.
 
Super!

Bedankt voor jullie reacties, ga ermee aan de gang!
 
En ook aan te raden om regelmatig een routine te doen waarbij je hamstrings, kuiten en heupen losmaakt. doe het zelf sinds enkele weken dagelijks en dat helpt enorm.
 
En ook aan te raden om regelmatig een routine te doen waarbij je hamstrings, kuiten en heupen losmaakt. doe het zelf sinds enkele weken dagelijks en dat helpt enorm.

Doe je dat door middel van veel rekken of heb je daar andere oefeningen voor?
Ik heb vooral last van korte hamstrings en daarom heb ik bij de deadlift ook die schijven eronder, omdat ik anders die bolling in mijn rug krijg.
 
Back
Naar boven