XXL Nutrition

squat en deadlift

Bezoekers in dit topic

Marinus

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
14 dec 2008
Berichten
59
Waardering
0
Hallo allemaal,

Ik doe nu sinds een paar weken de deadlift en squat met veel plezier, ik merk nu al dat ik sterker wordt door deze oefeningen.

Deze oefeningen ben ik gaan doen op aanraden van mensen op dit forum.

Wat ik me nu afvraag is waarom zo weinig mensen deze oefeningen doen ?
Op de fitness waar ik train ben ik een van de weinige die deze doet !

Hoe is het bij jullie op de fitness, zijn jullie ook bijna de enigste of doen meer mensen de squat en deadlift.

Naar mijn mening mogen ze in een goed schema niet ontbreken, ik wou dat ik er eerder mee begonnen was.
 
mensen in de gym die het niet doen willen geen massa pakken:d

ik mijn gym squat en deadlift elk lid!
 
omdat veel sportscholen alleen maar healthcenters zijn waar je kan hardlopen en roeien en ongein

en in de resterende sportscholen zijn 9 van de 10 superdudes
die benen niet traint want die zie je toch niet
 
Omdat ze gevaarlijk zijn. Slecht voor je knieen (squat) en je rug (deadlift)... je moet ook niet van die zware gewichten gebruiken........

En om eerlijk te zijn als ik kijk naar hoeveel verstand fitness-begeleiders "verstand" (en ik gebruik het woord heel losjes) hebben van squatten en deadliften is dat wellicht maar beter ook dat mensen er niet aan beginnen.

Trouwens, het zou veel te druk worden in MIJN squatrek en waar zou ik dan heen moeten gaan ?... dus mondje dicht.
 
Hallo allemaal,

Ik doe nu sinds een paar weken de deadlift en squat met veel plezier, ik merk nu al dat ik sterker wordt door deze oefeningen.

Deze oefeningen ben ik gaan doen op aanraden van mensen op dit forum.

Wat ik me nu afvraag is waarom zo weinig mensen deze oefeningen doen ?
Op de fitness waar ik train ben ik een van de weinige die deze doet !

Hoe is het bij jullie op de fitness, zijn jullie ook bijna de enigste of doen meer mensen de squat en deadlift.

Naar mijn mening mogen ze in een goed schema niet ontbreken, ik wou dat ik er eerder mee begonnen was.

Omdat ze lui zijn.
 
Idd veel squaten niet of omdat hun conditie brak is
Of luisteren te veel naar de instructeur die zegt dat het geen beginners oefeningen zijn
Of willen geen benen kweken omdat het niet mooi is volgens hun.

Bij ons in de gym squaten maar 3 of 4 mensen die er ook serieus squaten
dus met regelmaat bedoel ik dan. Anderen af en toe als ze zin hebben.
 
bij ons doen toch wel wat mensen het, niet iedereen natuurlijk maar best wel veel.
 
Ik ben 1 van de 5 of zo die regelmatig squatten en 1 van de 3 ongeveer die regelmatig deadliften.

Meesten doen het niet omdat ze niet goed weten hoe, of omdat ze niet durven.
 
Ik post het hier maar ff omdat ik niet meteen weer een nieuw topic wil beginnen maar bij ons heb ik alleen een smits machine en daar doe ik mijn squats in. Vroeger in nederland deed ik het altijd los en dat vind ik ook een stuk lekkerdere maar het is nu even niet anders. Anyhoo, bij ons in de gym trainen er ook maar een paar mensen serieus goed benen, maar ik vandaag was ik dus benen aan het doen en toen ik klaar was met squaten, ging er een gozer na mij ook squaten. Het was zon gozer die beetje dikkig was maar wel met nog redelijk was massa op zijn boven lichaam je kent ze wel. Hij begon met 60 kilo sqaut maar begon al snel de gewichten te stacken. Geloof dat hij op een gegevne moment ongveer op de 110/120 kilo zat. Maar.... al vanaf de 60 kilo was de uitvoering 1 van de slechte die ik ooit gezien heb. Echt hij zakte nauwelijks. Knienen helemaal naar binnen gebogen compleet verkeerd. Ik vraag me af wat jullie doen in zon situatie? Zon gozer lekker laten gaan en dikke kans laten dat hij een keer geblesseerd raakt, of even tegen hem vertellen hoe hij het beter kan doen. Ben altijd bang dat dit soort lui toch niets van iemand die "kleiner" dan hun is aan neemt.

Wat doen jullie??
 
Ik zou vragen of hij een tip wilt voor zijn squat. Zo ja, dan leg ik het hem uit, doe ik het misschien voor etc, en hoop er het beste van. Zo nee, dan hoop ik er het beste van.
 
Ik post het hier maar ff omdat ik niet meteen weer een nieuw topic wil beginnen maar bij ons heb ik alleen een smits machine en daar doe ik mijn squats in. Vroeger in nederland deed ik het altijd los en dat vind ik ook een stuk lekkerdere maar het is nu even niet anders. Anyhoo, bij ons in de gym trainen er ook maar een paar mensen serieus goed benen, maar ik vandaag was ik dus benen aan het doen en toen ik klaar was met squaten, ging er een gozer na mij ook squaten. Het was zon gozer die beetje dikkig was maar wel met nog redelijk was massa op zijn boven lichaam je kent ze wel. Hij begon met 60 kilo sqaut maar begon al snel de gewichten te stacken. Geloof dat hij op een gegevne moment ongveer op de 110/120 kilo zat. Maar.... al vanaf de 60 kilo was de uitvoering 1 van de slechte die ik ooit gezien heb. Echt hij zakte nauwelijks. Knienen helemaal naar binnen gebogen compleet verkeerd. Ik vraag me af wat jullie doen in zon situatie? Zon gozer lekker laten gaan en dikke kans laten dat hij een keer geblesseerd raakt, of even tegen hem vertellen hoe hij het beter kan doen. Ben altijd bang dat dit soort lui toch niets van iemand die "kleiner" dan hun is aan neemt.

Wat doen jullie??

Nou valt een beetje te zien . Als je zelf buff bent en dikke poten hebt en je gaat er dan iets van zeggen , dan zal die gast wel rekening gaan houden met wat je hem vertelt . Misschien niet op de moment zelve , maar de volgende keer gaat ie echt wel je raad opvolgen .
Als je daarentegen skinny bent en je gaat hem raad geven en ookal weet je het beter , slaan ze die raad in de wind . Hoe zou je zelf zijn ?! :)
 
Squatten en deadlift? Pff.. Daar word je zo moe van.. Stel je voor dat er zweet op je mooie tshirt komt!
 
Komt volgens mij vooral door gebrek aan kennis, en omdat ze bang zijn voor blessures.
En je hebt natuurlijk ook van die superdudes die alleen biceps en buikspieren trainen, omdat ze de rest niet belangrijk vinden.
 
Beter doe je hyper extensions en bv leg extensions/leg curl. Dan train je ook alles en krijg je niet van die overdreven spieren.
 
Beter doe je hyper extensions en bv leg extensions/leg curl. Dan train je ook alles en krijg je niet van die overdreven spieren.

:roflol:

Leg extentions vind ik zo'n kloten oefening voor de kniën. Behalve met een ligt gewicht en veel herhalingen
 
Concepten die bestaan over de deadlift en squat zijn dat ze gevaarlijke oefeningen zouden zijn. Wat wordt in stand gehouden door mensen en fitness instructeurs die er geen verstand van hebben.
De mensen die dit doorgeven zijn vaak zelf sportschoolgangers, die het weer van fitness instructeurs hebben of van anders mensen. Of sportschoolgangers die er een blessure aan hebben overgehouden. Wat dan weer automatisch een bevestiging wordt dat het een gevaarlijke oefening is. Want er zouden al niet meerdere factoren aan een blessure ten grondslag kunnen liggen.
De instructeurs leren het nog weer vanuit oude theorien, en zien het risicovolle voornamelijk in. Wat an sich ook wel logisch is, omdat de beginners natuurlijk nog geen ervaring hebben de uitvoering en vorm van vrije gewichten. Dus die worden op machines geplaatst, omdat daar de vorm en uitvoering minder belangrijk is. Een idioot kan zelfs nog een vaste beweging uitvoeren. Voor de instructeurs is het zo makkelijker een schema op te zetten en uitleg te geven. Het kost minder tijd en men kan zo meer klanten helpen. Wat nu al helemaal wordt verergerd door de houdige fitness & welfare centers. Natuurlijk zit er ook wel een veiligheidsaspect aan, maar dan moet er meer tijd in een klant gestoken worden.

Wordt er bij beide mensen doorgevraagd waarom deze oefeningen dan zo gevaarlijk zijn, dan weten ze meestal dit niet juist te onderbouwen. Dan is er met wat achtergrondkennis over fysiologie, anatomie en bewegingsleer er makkelijk argumenten tegenin te brengen. Zelfs met logisch nadenken al. Plus dat voor een gemiddeld mens moeilijk is om even van concept te veranderen, daarvoor moet eerst nagedacht worden.

En waarom je het niet zoveel mensen ziet doen? De meesten zijn niet zo fanatiek met de krachtsport bezig en denken er niet zo bewust bij na. Ze horen het een en ander over gevaarlijke oefeningen. De squat en deadlift krijgt het predikaat gevaarlijk en daarmee is het dan afgedaan.
 
Back
Naar boven