MuscleMeat

Squat form check

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeenEiwittenVoorJe18Bent

Ripped Bodybuilder
Winner Of The Internet
Lid geworden
24 okt 2016
Berichten
3.660
Waardering
2.616
Lengte
1m80
Massa
50kg
Vetpercentage
35%
Dag broeders van de barbell,

Vandaag nog eens een squatfilmpje gemaakt van de 4de set van mijn stronglifts workout. Gewicht is 5x77,5kg.
Het moet dus een high bar back squat voorstellen. Alle feedback is welkom!
Heb niet echt ergens last van, al had ik de indruk dat mijn rug soms hard moet werken. Dit was deze training wel beter, ik stretch de laatste tijd veel mijn heupen waardoor ik vandaag de indruk had dat ik steeds beter en beter mijn glutes kan squeezen.

Filmpje:
 
Ik zie niets geks?
 
Ziet er goed uit.
 
diepte is ook goed. :-)))
 
De bar is ook over midfoot denk ik? Want het lijkt alsof de bar wa tnaar voor beweegt?
Of is dit verwaarloosbaar omdat het van zo dicht word gefilmd?
 
Laatst bewerkt:
Laat de volgende keer de camera zo stabiel mogelijk, dan is het veel duidelijker te zien.
 
Ik zou die pelvic forward shift eruit halen wanneer je rechtop gaat staan. Kan duiden op stijve heup buigers. Meer spanning op abs en gluteus zetten. Verder netjes.
 
Ik zou die pelvic forward shift eruit halen wanneer je rechtop gaat staan. Kan duiden op stijve heup buigers. Meer spanning op abs en gluteus zetten. Verder netjes.
Bedankt voor de feedback! Maar mag ik vragen wat je juist bedoelt? Bedoel je dat ik mijn glutes niet moet squeezen als ik rechtsta?
 
Je hangt bij het rechtstaan met je heupen naar voren. Dit is een zeer luie houding waarin je in je ligamenten en gewrichten gaat hangen. Ik zie het ook bij je knieen die op slot gaan.

Niet je heup naar voren drukken en je gluteus en abs aanspannen en een lichte buiging in je benen houden.
 
Je hangt bij het rechtstaan met je heupen naar voren. Dit is een zeer luie houding waarin je in je ligamenten en gewrichten gaat hangen. Ik zie het ook bij je knieen die op slot gaan.

Niet je heup naar voren drukken en je gluteus en abs aanspannen en een lichte buiging in je benen houden.
Ik denk dat ik weet wat je bedoelt, ik ga idd een beetje naar voren hangen. Bedankt!
 
Het enige wat ik kan zeggen is dat het prima uitziet, diepte is sowieso goed, abs goed blijven aanspannen en de billetjes ook :P
 
Het enige wat ik kan zeggen is dat het prima uitziet, diepte is sowieso goed, abs goed blijven aanspannen en de billetjes ook :P
Thanks man idd, alles goed aanspannen is heel belangrijk en ik zal er zeker op proberen letten.
 
Ziet er prima uit, goed diep.

Alleen lijkt het wel alsof je je knieën extreem ver naar buiten doet, of lijkt dit maar zo?
 
Ziet er prima uit, goed diep.

Alleen lijkt het wel alsof je je knieën extreem ver naar buiten doet, of lijkt dit maar zo?

Vind ik ook, krijg je als je voeten naar de zijkant wijzen ipv naar voor
 
Vind ik ook, krijg je als je voeten naar de zijkant wijzen ipv naar voor
Jij kent evenveel van squatten als van deadliften. Niks dus...
Dus gelieve dan ook niet proberen andere mensen advies te geven.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven