XXL Nutrition

Squat form check

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voeten die naar voren moeten wijzen? Dat is knap belachelijk. Dat ligt dus helemaal aan iemand zijn bouw. Jij zou een goede fitness-instructeur zijn mr green, eentje die een ferme rotschop onder zijn fat ass verdient. Ouwe reus..
 
Ziet er prima uit, goed diep.

Alleen lijkt het wel alsof je je knieën extreem ver naar buiten doet, of lijkt dit maar zo?
Niet extreem ver, maar wel verder dan de gemiddelde persoon misschien denk ik. Komt oa door mijn bouw ja, als ik mijn knieen niet ver genoeg naar buiten druk dan is het niet mogelijk om mijn rug degelijk recht te houden. En verder lijkt het in de video misschien niet zo, mijn knieen staan boven mijn tippen hoor, en deze staan ongeveer 25-30 graden naar buiten.
 
Als ts ze recht zou zetten zouden ze allicht naar binnen klappen.
 
Als je lange bovenbenen hebt moet je wel je tenen ver naar buiten draaien, same here. Ligt ook aan hoe zijn heupen in elkaar zitten. Iets minder zou misschien beter zijn maar is moeilijk te zien op dit filmpje. Net als de positie vd barbell, hij lijkt op je nek te liggen, mag mss wat lager. Misschien je ellebogen wat minder omhoog doen en meer in lijn met je bovenlichaam. Als je zakt lijkt de barbell namelijk naar voren te gaan en niet in rechte lijn.
 
Als je lange bovenbenen hebt moet je wel je tenen ver naar buiten draaien, same here. Iets minder zou misschien beter zijn maar is moeilijk te zien op dit filmpje. Net als de positie vd barbell, hij lijkt op je nek te liggen, mag mss wat lager. Misschien je ellebogen wat minder omhoog doen en meer in lijn met je bovenlichaam. Als je zakt lijkt de barbell namelijk naar voren te gaan en niet in rechte lijn.
Bedankt voor de feeback. Ja bar positie is niet perfect weet ik van mezelf ook, ben er nog wat aan het sleutelen om hem goed te leggen elke keer. En dat de barbell wat naar voor gaat, is dat door ellebogen denk je?
 
Niet extreem ver, maar wel verder dan de gemiddelde persoon misschien denk ik. Komt oa door mijn bouw ja, als ik mijn knieen niet ver genoeg naar buiten druk dan is het niet mogelijk om mijn rug degelijk recht te houden. En verder lijkt het in de video misschien niet zo, mijn knieen staan boven mijn tippen hoor, en deze staan ongeveer 25-30 graden naar buiten.

Door je bouw kan je alleen squatten met knieen naar buiten ? Wat een excuus , pak wat minder gewicht , kan je perfect met rechte rug zonder zo ver naar buiten te gaan met die knieen
 
Door je bouw kan je alleen squatten met knieen naar buiten ? Wat een excuus , pak wat minder gewicht , kan je perfect met rechte rug zonder zo ver naar buiten te gaan met die knieen
En wat exact is het probleem met knieen naar buiten duwen?
 
En wat exact is het probleem met knieen naar buiten duwen?

Het probleem lijkt me dat de uitvoering gewoon niet goed doet en je quads niet optimaal belast..

Probeer gewoon te squatten met je benen parallel aan elkaar en je zult merken dat die veel lekker voelt en veel zwaarder.
 
Het probleem lijkt me dat de uitvoering gewoon niet goed doet en je quads niet optimaal belast..

Probeer gewoon te squatten met je benen parallel aan elkaar en je zult merken dat die veel lekker voelt en veel zwaarder.
Benen parallel wat?
 
En wat exact is het probleem met knieen naar buiten duwen?


niks, zegt er iemand dat dan. Dan train je gewoon meer binnenkant. Maar geef je bouw niet als excuus want is bullshit. Precies of je hebt zo een lange stelten op een meter 80. En dan nog met meters lange benen kan je per perfect squatten zonder zo ver naar buiten te gaan
 
Het probleem lijkt me dat de uitvoering gewoon niet goed doet en je quads niet optimaal belast..

Probeer gewoon te squatten met je benen parallel aan elkaar en je zult merken dat die veel lekker voelt en veel zwaarder.


is idd beter voor die quads
 
niks, zegt er iemand dat dan. Dan train je gewoon meer binnenkant. Maar geef je bouw niet als excuus want is bullshit. Precies of je hebt zo een lange stelten op een meter 80. En dan nog met meters lange benen kan je per perfect squatten zonder zo ver naar buiten te gaan
Wow bedankt dat je hiervoor een account hebt aangemaakt :roflol::roflol::roflol:
 
Ja het slaat nergens op ouwe. Wat is dit trenboline, ouwe Italiaanse zeiksnor. Jaloers op TS z'n goddelijke bouw of wat?? Als je maar genoeg blijft gebruiken gaan je ogen van zelf wel wat meer naar buiten draaien. Ajeuh Benito
 
Ja het slaat nergens op ouwe. Wat is dit trenboline, ouwe Italiaanse zeiksnor. Jaloers op TS z'n goddelijke bouw of wat?? Als je maar genoeg blijft gebruiken gaan je ogen van zelf wel wat meer naar buiten draaien. Ajeuh Benito
:roflol::roflol::roflol: :D
 
Ja het slaat nergens op ouwe. Wat is dit trenboline, ouwe Italiaanse zeiksnor. Jaloers op TS z'n goddelijke bouw of wat?? Als je maar genoeg blijft gebruiken gaan je ogen van zelf wel wat meer naar buiten draaien. Ajeuh Benito

ja shit je hebt me , jaloers op die kathedraal van een lichaam
 
Het probleem lijkt me dat de uitvoering gewoon niet goed doet en je quads niet optimaal belast..

Probeer gewoon te squatten met je benen parallel aan elkaar en je zult merken dat die veel lekker voelt en veel zwaarder.
Mag ik vragen waarom benen parallel aan elkaar zetten een goed idee is? Graag argumentatie.
 
Reageer je nu sarcastisch omdat je geen argumenten in huis hebt?

nee makker, iedereen weet toch dat je met een bepaalde bouw alleen met je knieen naar buiten kan squatten. En jij bent die pechvogel.

En het antwoord op je vraag heeft ie al beantwoord, meer belastend voor je quads (google quads)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven