XXL Nutrition

Squat form check

Bezoekers in dit topic

Nielsmas30

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
27 aug 2011
Berichten
932
Waardering
670
Tijdje niet getraind, nu weer opnieuw beginnen.

Wat vinden jullie van de form? Bespeur weer enige 'butt wink', is er helaas niet uit te krijgen.

Is het hier acceptabel? Wat vinden jullie?
 
Laatst bewerkt:
Aangezien niemand reageert, doe ik het wel, ook al ben ik geen expert. Ik zie geen rare dingen, maar vanuit deze hoek kun je ook niet alles zien. Knieën netjes in lijn met je voeten? Knieën klappen ook niet naar binnen op de ascent? Het is volgens mij ook een superlicht gewicht voor je.

Die buttwink zou ik me niet druk om maken.
 
Laatst bewerkt:
But wink is hammies stretchen
 
  • Like
Waarderingen: 456
Aangezien niemand reageert, doe ik het wel, ook al ben ik geen expert. Ik zie geen rare dingen, maar vanuit deze hoek kun je ook niet alles zien. Knieën netjes in lijn met je voeten? Knieën klappen ook niet naar binnen op de ascent? Het is volgens mij ook een superlicht gewicht voor je.

Die buttwink zou ik me niet druk om maken.

Bedankt voor de reacties. Knieën duw ik naar buiten in lijn met voeten en ze klappen niet naar binnen.
Gewicht is inderdaad licht, ben langzaam aan het opbouwen.

Ik ga inderdaad beginnen met het stretchen van de hamstrings.
 
Ik heb 's werelds kortste en strakste hamstrings en geen butt wink.
 
Ik heb 's werelds kortste en strakste hamstrings en geen butt wink.
Mijn hamstrings kunnen bijna niet soepeler, maar ik wel een gigantische buttwink.


Wat betreft filmpje: je lijkt vooral met weer omhoog komen erg naar voren te leunen. Ik heb daar zelf ook last van. Waar ikzelf dan op moet letten is dat ik niet teveel op mijn voorvoet leun, en vooral mijn rug niet hol trek voor ik begin te squatten.
 
Mijn hamstrings kunnen bijna niet soepeler, maar ik wel een gigantische buttwink.

There you go, het gaat om het hele systeem van hamstrings, heupen en onderrug.

Maar is het nu echt zo erg, zo'n buttwink?
 
Om butt-wink tegen te gaan moet je de quads en adductoren stretchen, niet je hamstrings. Hamstrings zijn zelden om nooit te kort.

En ik zie geen butt-wink in het filmpje waarvan ik zou zeggen dat er enige reden is om er werk van te maken.
Je squat enorm diep. Als je bang bent dat die onbestaande butt-wink toch een probleem zou zijn: squat minder diep.
 
Om butt-wink tegen te gaan moet je de quads en adductoren stretchen, niet je hamstrings. Hamstrings zijn zelden om nooit te kort.

En ik zie geen butt-wink in het filmpje waarvan ik zou zeggen dat er enige reden is om er werk van te maken.
Je squat enorm diep. Als je bang bent dat die onbestaande butt-wink toch een probleem zou zijn: squat minder diep.
Wat een BS hierboven. Jij squat zeker partial 150kg
 

Tijdje niet getraind, nu weer opnieuw beginnen.

Wat vinden jullie van de form? Bespeur weer enige 'butt wink', is er helaas niet uit te krijgen.

Is het hier acceptabel? Wat vinden jullie?
Kan het niet heel goed zien ivm de safeties hoe je nu precies squat. Wellicht weghalen de volgende kewr als je weer filmt. Lijkt me dat je heel weinig je heupen gebruikt tijdens het squatten.
 
Wat een BS hierboven. Jij squat zeker partial 150kg
Dan zijn er mensen die hun PHD even mogen inleveren.
Ik heb een YT kanaal. Je mag mijn squats bekijken als je dat interesseert. Mijn beste squat staat er trouwens niet tussen, die staat op het kanaal van een kennis.
Als je daar ook een linkje wil kan ik je dat ook bezorgen. Je stuurt maar een PM bij interesse.:rolleyes:
 
Ik ben zeker niet de squatkoning maar dit is wat ik zie:

-Zoals al gezegd gebruik je volgens mij je heup te weinig. Zeker als reps zwaar worden moet je de heupen als het ware tussen je romp en je voeten duwen. (misschien kan iemand het duidelijker uitleggen?)
-Als je zo zwaar mogelijk wilt squaten kun je gebruik maken van stretch reflex en na het dalen direct weer omhoog veren. Dit zijn meer paused squats die overigens prima zijn.
-Begin je het dalen door je knieën naar buiten te gooien? Als de billen aanspant voor het dalen en je knieën naar buiten doet dan is het voor sommigen makkelijker rechtop te blijven staan.
 
Zou die brommer op de achtergrond ook even uitzetten, wat een herrie zeg
 
Back
Naar boven