XXL Nutrition

squat form check

Bezoekers in dit topic

methodman97

Novice
Lid geworden
12 jul 2017
Berichten
8
Waardering
1
Lengte
1m64
Massa
61kg
hey guys,

ik ben sinds 6 weekjes ongeveer serieus aan het trainen met stronglifts 5x5 schema.

ik ben 20 jaar, 163cm lang, en weeg 62kg.

ik zat op 70-75kg squat, maar ik had het idee dat me vorm niet meer correct was toen ik naar de 70kg ging, volgens mij tilde ik meer met me rug, en schieten me heupen naar achter.

nu ben ik dus weer terug gezakt naar 60 om me vorm even te corrigeren, heb het vandaag gefilmd en wil graag jullie mening horen over mijn vorm, en of die goed is???

ik train meestal alleen dus heb niet echt vaak de kans om anderen (ervaren) bbers te vragen.


video:
 
Je vorm is gewoon goed hoor. Misschien alleen je hoofd neutraal houden met je rug.
Probeer ook goed te focussen op het aanspannen van je glutes door de gehele beweging, door bovenin je glutes aan te spannen help je dit vaak ook al wel.
 
Je vorm is gewoon goed hoor. Misschien alleen je hoofd neutraal houden met je rug.
Probeer ook goed te focussen op het aanspannen van je glutes door de gehele beweging, door bovenin je glutes aan te spannen help je dit vaak ook al wel.
thnx maat!

heb alleen het gevoel wanneer ik 70+ squat dat ik meer met me rug til.
 
Het lijkt alsof je niet tot parallel zakt. Zie ik dat goed?
 
Het lijkt alsof je niet tot parallel zakt. Zie ik dat goed?
naar mijn weten zak ik gewoon tot parallel, en soms zelfs dieper.

voorheen deed ik mijn squats ass to grass, maar daar ben ik mee gestopt omdat dat niet nodig zou zijn volgens sommige.
 
Je vorm is gewoon goed hoor. Misschien alleen je hoofd neutraal houden met je rug.
Probeer ook goed te focussen op het aanspannen van je glutes door de gehele beweging, door bovenin je glutes aan te spannen help je dit vaak ook al wel.

heb het gewicht weer omhoog gegooid, en opnieuw gefilmd.

volgens mij vertoon ik hier de "buttwink" ?
is dit heel erg? of is dit prima zolang ik geen hevige pijn in me onderrug ondervind?

 
Je buttwink valt wel mee, gewoon goeie vorm hoor. Maar vanaf dit angle van filmen kun je dat ook niet goed beoordelen.
 
Back
Naar boven