XXL Nutrition

squat form deadlift form

Bezoekers in dit topic

Greg2510

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
29 jul 2012
Berichten
208
Waardering
42
Lengte
1m70
Massa
74kg
Hallo,
Ik doe nu al ongeveer 2 maanden starting strength.
Sinds vorige week heb ik onderrug pijn bij de squats en de deadlifts.
Volgens mij doe ik veel fout alleen weet ik niet wat.
Bij de squats heb ik pijn heel onderaan net boven mijn achterwerk.
Bij de deadlift de onderrug een stekende pijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie zo niks wat heel erg fout is aan je squat. Wel ga je erg snel naar voren met je knieën, eigenlijk al zodra je zakt. Probeer dat te vermijden. Bij een bepaalde diepte is het niet meer te vermijden dat je met je knieën naar voren komt maar probeert het zo laat mogelijk te laten gebeuren. Beeld je bij je squat in alsof je op een stoel gaat zitten, zo hoor je naar beneden te gaan. Probeer ook je onderrug zoveel mogelijk aan te spannen tijdens het squatten.

EDIT: Ook laat je je naar mijn idee een beetje naar beneden vallen met de squat, probeer op de weg naar beneden de beweging wat meer te controleren.

Bij de deadlift zie ik ook niet veel fouts. De houding van je rug is goed (je zo misschien iets meer hol kunnen gaan staan) en je staat zo te zien op correcte afstand van de barbell. Ook zijn je schouders in 1 lijn met de barbell en je trekt het begin goed vanuit je benen zo te zien.

Maarja als je er last van hebt zal je toch wel iets fout doen, dus laten we wachten op meer commentaar :)
 
Laatst bewerkt:
ziet er allebei heel goed uit eigelijk, zou ni weten hoe het komt
mss een tijdje niet deadliften en wel squatten en vice versa

dan weet je welk van de 2 lifts de pijn veroorzaakt
 
Kijk uit hoe je de stang teruglegt met deadliften, het ziet eruit alsof je de opwaartse fase heel serieus neemt en het neerleggen niet zo (rug gaat bijna volledig bol).