AndroidHealthClinic

Squat form

Bezoekers in dit topic

Ano_210923

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
26 mei 2016
Berichten
5.459
Waardering
7.204
Lengte
2m30
Massa
160kg
Vetpercentage
> 50%


Laat de 'opbouwende kritiek' maar komen. Alle tips zijn welkom.
 
Laatst bewerkt:
Schouders meer naar achteren, borst meer vooruit. Als ik het zo zie dan het lijkt alsof je je rug bol maakt als je naar beneden zakt.
 
Knieen en heupen tegelijk unlocken.
Niet omhoog/naar voren kijken maar naar een punt op de grond een paar meter voor je> dan trekt je rug niet zo bol.
 
Knieen en heupen tegelijk unlocken.
Niet omhoog/naar voren kijken maar naar een punt op de grond een paar meter voor je> dan trekt je rug niet zo bol.

Wat bedoel je precies met unlocken?
 
Buigen, tegelijk je knie buigen en bij je heup buigen.
 
Knieen en heupen tegelijk unlocken.
Niet omhoog/naar voren kijken maar naar een punt op de grond een paar meter voor je> dan trekt je rug niet zo bol.

naar een punt op de grond kijken daarvan trekt je rug niet bol ? Dus als je naar beneden kijkt krijg jij een holle rug
 
naar een punt op de grond kijken daarvan trekt je rug niet bol ? Dus als je naar beneden kijkt krijg jij een holle rug
Ik bedoel hoofd in lijn met de rug en dat je dan minder buttwink krijgt. Kijk deze bijvoorbeeld maar eens:
 
gat meer naar achter zodat je knieen niet over je tippen van je schoenen komen, voor de rest is goed
Dit negeren aub. En zoals gezegd idd je mag wat meer naar onder kijken. Denk ook wel dat je op de grens zit van je flexibiliteit? Als je in principe iets minder laag zou gaan break je nog steeds parallel en zou je minder buttwink hebben.
 
Ieder zijn eigen stijl natuurlijk, maar ik vind dat je wel iets rustiger en gecontroleerder naar beneden mag zakken. Je lijkt een beetje buttwink te hebben, maar is eerder een techniek kwestie. Je probeert met alle macht je rug hol te maken, door bijvoorbeeld ook naar boven te kijken. Als je naar beneden zakt trekt je rug zich neutraal en lijkt dat op buttwink.

Neem een grote hap lucht. Span je core aan alsof je een pewp eruit moet persen. Hierdoor zakt je chest iets naar beneden (dat is goed). Ook blijft je rug zo neutraal. En probeer niet zo omhoog te kijken.

En zak rustiger, want zeker in het eerste filmpje lijk je de controle en spanning een beetje kwijt te zijn af en toe.
 
Dat naar beneden gaan is per persoon verschillend. Ik ga zelf ook best hard naar beneden maar heb best lang moeten oefenen om de juiste balans te vinden. Ik ga wel iets rustiger dan jij, ik denk dat je op deze manier een keer compleet door je hoeven zakt. Als je wilt maxen moet je niet pauzeren onderin, dat zie ik je ook bij een rep doen, dan verlies je je stretch-reflex.
 
Back
Naar boven