Fitness Seller

Squat -> good morning. Hoe te trainen?

Bezoekers in dit topic

motivate

Novice
10 jaar lid
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
80kg
Vetpercentage
11%
Ik heb mijn benen een tijd verwaarloosd, maar ben ze gelukkig alweer een tijdje aan het trainen.
Met mijn squats ben ik tot een punt gekomen waarbij ik niet de goede houding kan vasthouden.
Ik squat met gewichthefschoenen (met van die hakjes), voeten iets wijder dan schouderbreedte en tenen iets naar buiten wijzend. Mijn bovenbeen komt in onderste positie iets onder horizontaal uit. (Dus billen zoveel mogelijk naar de hakken toe)

Als ik zwaar ga heb ik het volgende probleem: naar beneden gaat prima, maar als ik omhoog wil lukt dit alleen door eerst mijn ass omhoog te doen en er vervolgens een halve good morning van te maken.
Met deadliften heb ik ook dat ik sterker ben met een romanian deadlift dan een normale deadlift. (dus sterker als mijn rug in de startpositie meer horizontaal is en mijn ass hoger is.)

Heeft iemand een idee welke spieren het hier opgeven waardoor ik mijn rug niet recht kan houden? En welke oefening zou ik extra kunnen toevoegen of kunnen switchen om dit te verbeteren?

Mijn schema nu:

Back squats 4sets 5 tot 8 reps
Front squat 4sets 8 tot 12 reps
Lunges op verhoging 3 sets 8 tot 12 reps
leg extension 3 sets 8 tot 12 reps
Hamstring curl 3 septs 8 tot 12 reps

Voor de lunges had ik eerst romanian deadlifts in de plaats, maar omdat ik dacht dat je dan vanuit dezelfde houding traint als de houding die ik in het squatten juist niet wil hebben heb ik dit omgegooid.

Dat zijn gewoon oefeningen die je het beste leert door te doen. En een beetje geduld hebben: door niet gelijk te zwaar te gaan kom je uiteindelijk veel verder

Inderdaad het gewicht pakken waarmee het wel goed gaat, en daarmee trainen

Probeer je ellebogen niet naar achter te wijzen maar naar je lichaam te brengen. Op deze manier blijft je bovenrug goed op spanning en blijf je wat meer upright. Squat je trouwens high of low bar?

Het kan helpen om de flexibiliteid van je enkels en heupen te vergroten.

Terug
Naar boven