AndroidHealthClinic

Squat je goed?

maniac

Puny human
Elite Member
Waardering
54
Hoe weet je of je goed squat?

In een artikel heb ik gelezen dat de stang gedurende de hele beweging boven je hielen moet zijn. Klopt dat en is het een goede manier om te checken of je goed squat?

Even het foutje verbeterd. Stond knieen, moest zijn hielen.

Laatst bewerkt:
maniac zei:
Hoe weet je of je goed squat?

In een artikel heb ik gelezen dat de stang gedurende de hele beweging boven je knieen moet zijn. Klopt dat en is het een goede manier om te checken of je goed squat?

Je hebt half squat, je zakt dan totdat de stang net boven je knieën zijn. Full squat dan zak je helemaal, alleen is deze volgens mij meer blessure gevoelig

de stang moet ten alle tijden over je hiel staan. of lichtjes voorbij, maar niet veel.

de beste manier om goed te squatten is het aan te leren van een ervaren powerlifter met gezonde knieën ;)

maar als het je al lukt de stang boven de hielen te houden, je rug recht of lichtjes hol te houden, en diep genoeg te gaan, dan denk ik dat je goed op weg bent.

Laatst bewerkt:
Ey spike kan jij niet wat filmpjes voor de forum maken
van full squat en halve squat enz.
Zodat we het goed kunnen leren van een ervaren powerlifter (je hebt vast wel gezonde knieën)
:D

huh hoe kan de stang nou onder je knieen zijn tijdens het squatten. volgens mij lig je dan op de grond ofzo??

achter je knieen ;)...

Filmpjes zijn een goed idee!

Niet dat je het alleen voordoet, maar ook uitleg over geeft (als die er zijn:D )

pppft, hey hey, een boek schrijven neemt tijd in beslag weet je, en ik kan niet alle onderwerpen tegelijkertijd aanspreken hé ;)

• Topic Starter Topic Starter
Spike zei:
neen, want iemand die zijn knieën voorbij zijn tenen laat gaan gaat het zwaartepunt te ver naar voren verplaatsen, wat gelijkstaat aan evenwichtsverlies en/of blessure.

de stang moet ten alle tijden over je hiel staan. of lichtjes voorbij, maar niet veel.

de beste manier om goed te squatten is het aan te leren van een ervaren powerlifter met gezonde knieën ;)

Zo heb ik ff een stomme fout gemaakt, ik schreef knieen maar bedoelde dus hiel. :o

FF editen

Maar het is dus wel een goede manier om te checken of je goed squat?

Het beste is natuurlijk om met een ervaren powerlifter te trainen, maar als je die niet kent dan wordt het moeilijk.

als je de stang boven de hielen kan houden, je rug recht of lichtjes hol kan houden, diep genoeg kan gaan en de knieën niet naar binnen laat draaien, dan ben je op de goede weg :D

Spike zei:
als je de stang boven de hielen kan houden, je rug recht of lichtjes hol kan houden, diep genoeg kan gaan en de knieën niet naar binnen laat draaien, dan ben je op de goede weg :D

Mooi zo. FF iemand laten spotten om te checken.

Thanx.

de gemakkelijkste vergelijking ; squat alsof je in een zetel wil gaan zitten.

Spike zei:
de gemakkelijkste vergelijking ; squat alsof je in een zetel wil gaan zitten.

Ik heb wel wat artikels over hoe je moet squatten, maar vaak zijn een paar duidelijke punten genoeg om de hele techniek kort samen te vatten.

Ik let er nu ook op dat ik meer me kont naar achter "duw" alsof ik op een stoel ga zitten.

Terug
Naar boven