XXL Nutrition

Squat jij? (1 bezoeker)

Squat jij?

  • ja, ik leef bij de squat en sterf bij de squat

    Stemmen: 105 71,4%
  • nee, nog nooit gedaan (waarom niet)

    Stemmen: 20 13,6%
  • heb het wel ooit gedaan, maar ..... (vul in)

    Stemmen: 22 15,0%

  • Totaal stemmers
    147

Bezoekers in dit topic

Originally posted by ErEf
wie laat z'n telefoon nou aan staan als je gaat vrijen???

Ikzelf, want voor een knokpartij mogen ze mij 's nachts altijd wakker maken :p (grapje)
 
wie heeft er nu nog een vast telefoon? voo het geld van dat abonnement heb je al een leuk mobiel abonnement... maar we gaan way of topic..

nee mij mogen ze ervoor niet wakker maken. waarschijnlijk zal ik dan flink overtraind raken, als ik ook nog eens 's nachts moest trainen.

de squat is mijn favo
 
Laatst bewerkt:
Doe hem nu sinds 2 weken en die squat gaat nooit meer uit mijn schema!
Daarvoor trainde ik mijn benen met de apparaten, leek me wel goed.
Nu squat en deadlift ik dus en heb dus echt 3-4 dagen spierpijn, dat had ik dus nooit.
Na benendag de trap aflopen is al een hel :) Heerlijk!!
 
Heb ik dus nooit gehad.. maar ik heb een groot duurvermogen en kan ook geen zware gewichten aan.

Wat ik wel een heerlijk pervers apparaat vind voor zowel de gluteus als de hamstrings is de standing gluteus..

RGyw5OGZG-ETNjCkMg2_3SuiwblSK83Q.gif


Het geeft dan het gevoel alsof je billenkoek hebt gehad.. dat krijg ik overigens ook bij de Roemeense DL en in iets mindere mate de squat...

Perverse Espi
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Originally posted by Esperantisto
Heb ik dus nooit gehad.. maar ik heb een groot duurvermogen en kan ook geen zware gewichten aan.

Wat ik wel een heerlijk pervers apparaat vind voor zowel de gluteus als de hamstrings is de standing gluteus..

XQGnBZcgVAt2SyBrUTTEEg6Jflq95ZNl.gif


Het geeft dan het gevoel alsof je billenkoek hebt gehad.. dat krijg ik overigens ook bij de Roemeense DL en in iets mindere mate de squat...

Perverse Espi
Dat had ik dus juist niet, zelfs met 100kg had ik niet het gevoel wat ik nu krijg na mijn deadlift.
Is toch per persoon weer anders.
Maar ik begin een steeds grotere hekel te krijgen aan apparaten, kan het los dan doe ik het los.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Originally posted by Esperantisto
Heb ik dus nooit gehad.. maar ik heb een groot duurvermogen en kan ook geen zware gewichten aan.

Wat ik wel een heerlijk pervers apparaat vind voor zowel de gluteus als de hamstrings is de standing gluteus..

7ZGcLqTa_OIpR1EWkIaxkDLsiqd15oZ7.gif


Het geeft dan het gevoel alsof je billenkoek hebt gehad.. dat krijg ik overigens ook bij de Roemeense DL en in iets mindere mate de squat...

Perverse Espi


Nou geen goede herrinneringen aan deze machine

Ik kon 3 dagen niet meer normaal op de plee zitten :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij ons in de fitness is er geen mogelijkheid om te squatten!:mad:
 
ik vind squatten ook wel lekker... maar er zit wel een hele techniek achter
 
natuurlijk squat ik:D:D:D
 
Originally posted by El Matador
Bij ons in de fitness is er geen mogelijkheid om te squatten!:mad:

Andere gym zoeken en in de tussentijd doodtillen en beendrukken tot je blauw ziet..

Espi
 
Bij ons in de gym word er nooit gesquat of gedeathlift. :mad:

Zijn dit echt noodzakelijke oefeningen? ???
 
Originally posted by El Matador
Bij ons in de gym word er nooit gesquat of gedeathlift. :mad:

Zijn dit echt noodzakelijke oefeningen? ???

Maak je nog geen zorgen op je 15de om squats en deadlifts op te nemen in je trainingen. Maar om echte een groeispurt te krijgen heb je die oefeningen zeker nodig. Als je de mogelijkheid hebt, licht beginnen nu. Is goede ondergrond alvast.

Zelf ook geen sportschool waar ik kan deadliften, gelukkig wel squaten. Maar ja ik moet wel naar zo'n "sissy" sportschool. Andere sportscholen ontberen weer de apparaten die ik nodig heb voor mijn overige trainingen.
 
Yup.. belangrijker dan bankdrukken.. pakt zowel rug als benen.

Doodtillen (deadlift) en hurken (squat) zijn de absolute basis-oefeningen, die iedereen in zijn pakket moet hebben..

Live by the squat! ;)

@EricR: je squat toch niet met zo'n enge Smith machine? Hebben ze er geeneens halters? Bij ons is er ook een rek met 5 losse halters waar een vast gewicht aan hangt tussen 1 en 10 kg (dus 12-30 kg). Erg handig voor hoge-hh sets. Je kunt er ook extra schijfjes aan hangen, daar doe ik de DL dus mee.. dan hoef ik de squat- of bankdrukstaaf niet te pakken..
Je kunt toch ook doodtillen/deadliften met de bankdrukstaaf???


Espi
 
Laatst bewerkt:
Espi ik squat tegenwoordig wel op de Smith Machine, maar meer uit luiheid :) Heb wel los gesquat, regelmatig zelfs. Maar merk dat ik door squaten op de Smith Machine ook goede progressie boek, dus ik ga daar gewoon mee door.

Voor deadliften zou ik de halve sportschool moeten ombouwen, niet al te veel ruimte om daar een halterstang neer te leggen met een paar grote schijven er aan. Komt nog bij dat ik meer deadlift dan squat qua gewicht, dan zijn al snel de schijven op in een watjes sportschool.

Het blijft gewoon een compromis, in de "hardcore" sportscholen kan ik me dan wel weer uitleven maar mis ik mijn indoor roeimachine en andere cardio apparatuur die ik gebruik. Tja het sportleven gaat niet over rozen als je drie sporten tegelijk wilt doen.
 
aaaaaaaaaaaaaaaaaargh smith machine squats!!!!

wat andere mensen ook mogen zeggen, pro's of niet pro's, smith machine squats zijn rugverziekers!!


brrrrrrrr ;)
 
Spike, ik geloof het graag. Maar ik heb er geen last van, heb ook verhalen gelezen dat 45 graden inclined leg presses slopers zijn maar ook nooit last van.

Ben overigens wel van plan om weer over te gaan op regulars squats, maar met Smith Machine squats maak ik zoals gezegd aardige progressie.
 
wat is zo slecht aan squats in de smith machine???



jopie
 
Originally posted by Spike


arg, zou ik niet kunnen.. als ik onder normale omstandigheden train dan moet ik minstens 3x per week onder die stang kruipen :D

Haha lol @ spike.

Maar jij traint ook puur op kracht he, en doet heel wat minder herhalingen dan ik :)


Originally posted by jopiepoekie
wat is zo slecht aan squats in de smith machine???

De gedwongen bewegingsbaan.
 
Toch is het raar.. zoveel mensen hier die zeggen te squatten. Waarom zie ik op de sportschool dan bijna nooit iemand squatten, uitgezonderd de mensen die bij mijn ex-fysiotherapeute in behandeling zijn???

Espi
 
ergens prentjes van Squatten en/of deadliften toevallig? :D
 
Back
Naar boven