Fitness Seller

Squat (jullie mening over mijn techniek AUB)

  • Topic starter Brab0
  • Startdatum
  • Reacties 4
  • Weergaven 940
  • Volgers 2

Bezoekers in dit topic

Brab0

Omertà
Elite Member
Lid geworden
30 jan 2017
Berichten
6.514
Waardering
12.716
Beste BB-leden,

Ik heb vandaag mijn squat opgenomen en wil graag weten wat jullie vinden van de techniek. Volgens mijn trainer heb ik een te holle onderrug en moet ik 'squat' schoentjes kopen of op blote voeten trainen. Ik heb last van mijn onderrug en als ik mezelf bekijk op het filmpje dan klopt het wel wat de trainer zegt (holle onderrug)

Wat vinden jullie? Graag advies :thumb: (sorry voor de baggere kwaliteit maar ik moest de video kleiner maken anders kreeg ik'm niet online)

 
Niemand?
 
zie je voeten teveel bewegen tijdens het squatten, achterkant voet echt in de grond planten en kracht zetten vanuit hakken en zijkant voeten
nu squat je teveel op de voorkant van je voet, het gewicht gaat daardoor wat naar voren en dat corrigeer je met je onderrug.
dus voeten in de grond planten, bracen, spanning op glutes en benen zetten ( ook spanning /houden tijdens het dalen) en dan squat.
iedere rep lekker explosief.
squat schoenen kopen kan natuurlijk altijd, maar probeer de volgende keer eens zonder schoenen, die je nu aan hebt lijken niet echt een stabiele basis te geven, harde/stugge platte zool werkt het beste.

squatdiepte lijkt wel ok op het filmpje
 
zie je voeten teveel bewegen tijdens het squatten, achterkant voet echt in de grond planten en kracht zetten vanuit hakken en zijkant voeten
nu squat je teveel op de voorkant van je voet, het gewicht gaat daardoor wat naar voren en dat corrigeer je met je onderrug.
dus voeten in de grond planten, bracen, spanning op glutes en benen zetten ( ook spanning /houden tijdens het dalen) en dan squat.
iedere rep lekker explosief.
squat schoenen kopen kan natuurlijk altijd, maar probeer de volgende keer eens zonder schoenen, die je nu aan hebt lijken niet echt een stabiele basis te geven, harde/stugge platte zool werkt het beste.

squatdiepte lijkt wel ok op het filmpje

Super! Bedankt voor je reactie :)
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven