AndroidHealthClinic

Squat knieen uitsteken? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

als je bovenbenen haaks op je onderbenen staan heb je nog geen parallel squat gehaald. of je dan boven of onderbenen omdraait maakt dan ook niks uit, aangezien ze haaks staan op elkaar:D

Je bedoel dat je gewoon nog net iets dieper moet dan haaks?

Zo niet stop dan maar met reageren, I just lost myself haha
 
Bij een goede squat staan de boven en onderbenen eerder parallel aan elkaar dan haaks op elkaar
 
de moraal van het verhaal is wederom

fitness instructeurs praten poep
 
Bij een goede squat staan de boven en onderbenen eerder parallel aan elkaar dan haaks op elkaar

hoe doe je da dann..

---------- Post toegevoegd Mon 10 Dec 2012 om 16:08 ----------

We zeggen hetzelfde toch? Haaks staan op is toch gewoon een hoek van 90 graden, of zie ik dat verkeerd? Misschien had ik bovenbenen en onderbenen beter om kunnen draaien, maar volgens mij zeg ik niks dat niet klopt.

Volgens mij zit je hier goed..
Haaks is 90 graden, lijkt mij dan ook dat je bovenbenen parallel staan aan de vloer. Let hier zelf nooit zo op, soms ga ik diep, soms iets boven parallel. Of mijn benen dan daadwerkelijk haaks staan, who cares:o
 
Laatst bewerkt:
Kijk die foto op de vorige page dan
Benen staan zo goed als parallel aan elkaar

tjha, hams raken de kuiten aan dus je zou dat wel kunnen zeggen ja.
Maar het ging toch om de discussie of haaks gelijk staat aan parallel?
 
Bij een goede squat staan de boven en onderbenen eerder parallel aan elkaar dan haaks op elkaar

Bovenbenen staan niet parallel aan elkaar... ze maken een hoek met elkaar. Je wil toch niet zeggen dat je een close-stance squat doet met je knieën vlak bij elkaar ?

---------- Post toegevoegd Mon 10 Dec 2012 om 16:49 ----------

Je bedoel dat je gewoon nog net iets dieper moet dan haaks?

bovenkant heupbot en bovenkant knie(bot) moeten 1 horizontale lijn maken .. althans dat is de definitie van voldoende squat diepte bij powerlift organisaties geloof ik.
 
Volgens mij heb ik parallel gewoon goed verstaan, al staan onder en bovenbenen bij parallel niet helemaal haaks, het ging om de richtlijn.

Ik squat gewoon lekker zo diep als ik kan :D
 
Bovenbenen staan niet parallel aan elkaar... ze maken een hoek met elkaar. Je wil toch niet zeggen dat je een close-stance squat doet met je knieën vlak bij elkaar ?

Volgens mij lees je niet goed
Je bovenbeen staat (zo goed als) parallel met je onderbeen

Niet je ene been met je andere
 
goeie discussie
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

laatste is parallel

Niet echt 90°.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

laatste is parallel

Niet echt 90°.

Dat is wat ik bedoelde, nooit bij stil gestaan dat het dan niet in een hoek van 90 graden was. Ach, weer wat geleerd vandaag.
 
Volgens mij lees je niet goed
Je bovenbeen staat (zo goed als) parallel met je onderbeen

Niet je ene been met je andere

WHUT ?

weet je wel wat parallel betekent ?
 
WHUT ?

weet je wel wat parallel betekent ?

3vpqh.jpg


Om jou plaatje even als voorbeeld te gebruiken,

je boven en onderbeen staan eerder parallel aan elkaar (zwart), dan in een 90 graden hoek (rood)
 
3vpqh.jpg


Om jou plaatje even als voorbeeld te gebruiken,

je boven en onderbeen staan eerder parallel aan elkaar (zwart), dan in een 90 graden hoek (rood)

ik concludeer uit t plaatje dat jij ge-edit hebt dat geen van beide dus juist was, je komt vlak na de start dus op een 90graden hoek, daarna ga je richt parallel maar dit haal je niet want dan zouden je knieschijfjes losschieten e.d.

dus t zit er beetje tussenin? :p
 
Die squat in het plaatje is prachtig, zo hoor je te squatten
 
Back
Naar boven