MuscleMeat

squat lockout? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dennis1982

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
8 mei 2007
Berichten
26
Waardering
0
Hoor je je knieën te locken bij squat? Ik krijg na m'n setjes erg last van m'n knieën, alsof ik met gestrekte benen loop. En hoe zit het met de deadlift?
 
knieen nooit locken bij squad,is echt slecht voor de knieen het zelfde bij leg press en leg eqstensions!
 
3xl heeft hier een goede uitleg over!

Waarom?

O het moment dat je lockt word de belasting overgenomen door de rest van de botstructuur.

Voor je gewrichten is locken dus beter.

En,

Aanhangers van niet streken gaan er van uit dat de constante belasting de spier steeds nieuwe vezels bij de beweging laat betrekken waardoor er meer spiergroei is.

Aanhangers van wel strekken gaan er van uit dat doordat niet strekken lichter gewicht betekent de verkeerde vezels worden aangesproken en dat het lagere gewicht minder totaal vezels activeert.
Door te strekken kan je ook gebruik maken van het myotatic strech reflex waardor je nog meer vezels aanspreekt.

verders betekent niet strekken ook dat het accent bij veel oefeningen meer op het energie leverend deel (sarcoplasma) van de cel komt te liggen en minder op het samentrekkend deel (sarcomeren). De verhouding sarcoplasma/sarcomeer is ca 20/40 dus reken uit

Ook gaan de meeste niet strekken theorien er van uit dat de beweging langzaam uitgevoert word, terwijl wel strekken vaker uitgaat van explosievere bewegingen.


Imo is er maar 1 niet strekken variant echt werkzaam en dat is isometrisch trainen. Alleen is het nadeel hiervan dat het wat kracht aangaat alleen werkt op de positie waarin isometrisch getraint wordt
 
wat is locken?
 
Hoor je je knieën te locken bij squat? Ik krijg na m'n setjes erg last van m'n knieën, alsof ik met gestrekte benen loop. En hoe zit het met de deadlift?

Als je er last van krijgt moet je het misschien niet doen...
 
zelfs locken op leg press mag?
 
Door je knieën te locken verplaats je het (meeste-) gewicht naar de botten, die daardoor dus ook sterker worden. Gewoon locken dus!
 
Sinds ik lock maak ik de beste gains van mn leven.
 
Back
Naar boven