MuscleMeat

Squat loopt dramatisch achter, nieuw schema

Bezoekers in dit topic

en na sets met die 60 krijg je zieke pijn in je hamstrings? O.o daar snap ik echt geen kloot van, je vorm is namelijk duizend keer beter dan waar ik mee naar 120 ben gegaan.

Ik zou alleen iets minder diep zakken of flexibeler in je heup worden, die buttwink onderin trekt je onderrug krom en dat moet niet gebeuren
Aangezien hij zijn rug mooi in lordose houdt en richting parallel een buttwink krijgt kan hij dat waarschijnlijk zelf niet recht trekken. Zijn hamstrings kantelen zijn bekken naar achter waardoor zijn rug krom gaat.
Net zoals waarschijnlijk 80% van de populatie zul je e hamstrings moeten gaan oprekken en versterken, want bij veel mensen zijn de quadriceps ook veel sterker dan de hamstrings.
Die specifieke set heb ik geen last van gehad, heb die alleen maar gedaan om een video te maken, maar normaal gesproken wel.

Als ik minder diep zak dan is het toch geen complete herhaling? Bovenkant van het heupgewricht moet onder die knie komen dacht ik (volgens die video van Alan Thrall). Zal eens kijken naar die heup mobiliteit, is met voetbal altijd wel een groot probleem geweest, veel blessures enzo.
Met "voetbal" is alles al gezegd. ;)
In dat geval kun je best ook al wat adductorenwerk gaan doen voor in de toekomst.
 
Die specifieke set heb ik geen last van gehad, heb die alleen maar gedaan om een video te maken, maar normaal gesproken wel.

Als ik minder diep zak dan is het toch geen complete herhaling? Bovenkant van het heupgewricht moet onder die knie komen dacht ik (volgens die video van Alan Thrall). Zal eens kijken naar die heup mobiliteit, is met voetbal altijd wel een groot probleem geweest, veel blessures enzo.
Als je iets minder diep zakt zit je alsnog ik onder parallel (heup onder knie), kijk eens hoe diep je zakt, dat is heel mooi, maar als je het niet met goede vorm kan is iets minder diep mét goede vorm een beter idee voor de lange termijn. En je heup/hamstrings kun je stretchen, dat zul je helaas gewoon een tijd moeten doen. Alan Thrall heeft daar ook enkele filmpjes over (evenals andere youtubers)
 
Aangezien hij zijn rug mooi in lordose houdt en richting parallel een buttwink krijgt kan hij dat waarschijnlijk zelf niet recht trekken. Zijn hamstrings kantelen zijn bekken naar achter waardoor zijn rug krom gaat.
Net zoals waarschijnlijk 80% van de populatie zul je e hamstrings moeten gaan oprekken en versterken, want bij veel mensen zijn de quadriceps ook veel sterker dan de hamstrings.
inderdaad, vandaar dat ik noemde dat hij flexibeler moest worden ;)
 
Hierbij de video('s)


ik kan het niet zo goed zein, maar je doet denk ik ook een High bar squat.

bij het 2de filmpje leun je wat meer naar voor, beetje kruising van high en lowbar squat, maar ik denk niet dat dat kwaad kan voor rug en hamstrings.

ik zie geen epische technische fouten.

ik zie wel iemand met nogal magere beentjes. dus ik zou stevig minderen in gewicht en een SS doen. 5X5 lijjt mij nu geen goed idee want je hebt met een 3X5 al dermate last dat je niet gerecupereerd geraakt.

en ETEN!!! Veel en zeer clean eten zal in jouw geval ,nodig zijn, je lichaam heeft geen reserves in de vorm van een riante spekbuik dus het moet volledig van de voeding komen. Daa
 
daar je recuperatie een probleem is zou ik gaan voor post workout shakes om direct na de training de noden van je lichaam tegemoet te komen. EN verder: karakter kweken. ik heb nog gesquat dat ik het gewicht van de barbel NODIG had om TE KUNNEN zakken. ik kon mijn schoenen niet aandoen (mijn moeder heeft mij moeten helpen) , viel er iets op de grond dan kon ik er niet aan. ik kon fysiek gewoonweg niet diep genoeg zakken. Moet ik er bij vertellen dat de tranen in mijn ogen stonden tijdens hetsquatten?

MAAR,

ik heb het overleefd!!! Nu aan jou om hetzelfde te doen en een beer te worden!!!!
 
daar je recuperatie een probleem is zou ik gaan voor post workout shakes om direct na de training de noden van je lichaam tegemoet te komen. EN verder: karakter kweken. ik heb nog gesquat dat ik het gewicht van de barbel NODIG had om TE KUNNEN zakken. ik kon mijn schoenen niet aandoen (mijn moeder heeft mij moeten helpen) , viel er iets op de grond dan kon ik er niet aan. ik kon fysiek gewoonweg niet diep genoeg zakken. Moet ik er bij vertellen dat de tranen in mijn ogen stonden tijdens hetsquatten?

MAAR,

ik heb het overleefd!!! Nu aan jou om hetzelfde te doen en een beer te worden!!!!
Dit vind ik allemaal wat overtrokken. Gewoon goed eten op een dag: 2 gram eiwit en 1 gram vet per kilo lichaamsgewicht, vul de rest aan met carbs, eet genoeg groenten, drink 2-3 liter water per dag, en zorg dat je aankomt, minstens 0.3 kilo per week maar liever 0.5. Shakes e.d. zijn totaal niet nodig.maar als je het makkelijker vindt kun je ze best gebruiken, het is uiteindelijk gewoon een ander soort voedsel.

En als je van de pijn niet eens kunt zakken zonder bb zou ik toch echt een rustdag nemen. Je hebt karakter zeker nodig op zware sets maar naar je lichaam luisteren is ook belangrijk.
 
En als je van de pijn niet eens kunt zakken zonder bb zou ik toch echt een rustdag nemen. Je hebt karakter zeker nodig op zware sets maar naar je lichaam luisteren is ook belangrijk.

De graadmeter is hoe je je voeld na de training. ik voelde mij beter nadeat ik die marteling odergaan had: bloed terug door de spier gepompt. Voel je na de 1ste set: Dit komt niet goed, dan is het tijd om even te wachten.
 
De graadmeter is hoe je je voeld na de training. ik voelde mij beter nadeat ik die marteling odergaan had: bloed terug door de spier gepompt. Voel je na de 1ste set: Dit komt niet goed, dan is het tijd om even te wachten.
Dat ben ik met je eens, net ook met een pijnlijke onderrug gaan deadliften, voelt nu weer veel beter :)
 
Die specifieke set heb ik geen last van gehad, heb die alleen maar gedaan om een video te maken, maar normaal gesproken wel.

Als ik minder diep zak dan is het toch geen complete herhaling? Bovenkant van het heupgewricht moet onder die knie komen dacht ik (volgens die video van Alan Thrall). Zal eens kijken naar die heup mobiliteit, is met voetbal altijd wel een groot probleem geweest, veel blessures enzo.

Ik zou inderdaad niet minder diep gaan. Hoe dieper, hoe beter. Wat je misschien wel kan doen, is voordat je gaat squatten alleen met de stang, of iets meer, een paar keer te squatten waardoor je veel dieper gaat. Als je hier een gewoonte van maakt, zullen je spieren er misschien beter aan wennen en krijg je minder last. Eerst je hamstrings/heupen/liezen warmdraaien voor het squatten is ook belangrijk. Zoek eens op youtube: warming up legday. Staan veel dingen op die mij in ieder geval geholpen hebben met de squat (ik kreeg altijd snel last van een trekkend gevoel in mijn quads).

De Squat zelf zag er gewoon goed uit. Misschien iets te snel voor het leuke, maar is niet verkeerd ofzo.
 
Dat ben ik met je eens, net ook met een pijnlijke onderrug gaan deadliften, voelt nu weer veel beter :)

Precies! desnoods 20% van je gewicht eraf halen, haal je geen PR mee maar zo blijf je hem bewegen en ga je in ieder geval niet achteruit! :)
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Back
Naar boven