AndroidHealthClinic

Squat machine effectief? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

titonus

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
11 feb 2006
Berichten
35
Waardering
1
In onze sportschool hebben we enkel een squatmachine, geen losse barbells aanwezig. In de plek van barbell squats doe ik dus afwisselend dumbbell squats en machine squats. zijn deze even effectief als barbell squats?

of toch maar op zoek naar andere gym?
 
een squat kan je niet vervangen, als er geen barbell is dan kan je beter een andere sportskeul bezoeken.
 
een squat kan je niet vervangen, als er geen barbell is dan kan je beter een andere sportskeul bezoeken.

Oke bedankt, maar is het niet hetzelfde aangezien je dezelfde beweging maakt? als dit echt veel verschil maakt zoek ik me idd best een andere sporschool ( abo loopt nog 4 maandjes ..)
 
Een machine stuurt jouw beweging en zorgt zelf voor evenwicht.
Met losse gewichten moet je lichaam er zelf voor zorgen. Dus je spreekt meer spieren aan.

Heb het van rippetoe maar ook zelf ondervonden.
 
Ik kan ook alleen squaten in de machine en ik groei er goed op, voetes ver naar voren plaatsen tegen de stang leunen, is het een prima oefening.
 
Een dumbbell squat bestaat praktisch gezien niet, dit word eerder een deadlit :)
 
Squat machine kan werken maar je moet met gewicht compenseren, wat je verliest aan evenwicht en uitvoering.
En het is maar net wat je liever doet, ik vind het in de machine helemaal niks.
 
Laatst was het squatrack bezet door een jongen van wie ik wist dat ie wel even zoet zou zijn, dus ik dacht, ik doe het in de smithmachine. 1 setje gedaan, toen meteen maar gestopt en gaan wachten.
Niks gaat boven/vervangt squatten met een bb.
 
Maar daarom is de machine wel effectief.
 
Doe desnoods goblet squats. :)
 
Als je geen keuze hebt kan je ze prima in de smith doen, maar als je los kan altijd los gaan.
 
´Smith machines are the devil´ (Mark Rippetoe)
stop ermee of verander van sportschool.
 
Meningen zijn verschillend. Als je niets anders kan, gewoon in smith doen, en goed op je houding letten.
Veel leg presses / lunges doen dan groei je vanzelf.
 
Back
Naar boven