XXL Nutrition

Squat mechanics

Bezoekers in dit topic

ja want femurlengte is bepalend en niet het feit dat mensen de hele dag zitten en de hele dag niet lager dan stoel hoogte zakken en daardoor zo stijf als een plank zijn :roflol:

Volgend filmpje wordt zeker een squat niet lager dan parallel want is slecht voor je knieën filmpje :roflol:

Precies.

Je kan nog zo flexibiel zijn maar je kan je verhoudingen niet veranderen.

Alleen jammer dat jij het niet snapt en daardoor sarcastisch bent.

 
Weer een 2d model :D grapjas

Waarom zie ik nooit iemand die klaagt dat hij staande moet poepen omdat hij van die lange femurs heeft maar zodra het op squatten aankomt kunnen ze niet eens 15graden zakken



PS. jouw divebombing is ook een gebrek aan flexibiliteit
 
Laatst bewerkt:
Weer een 2d model :D grapjas

Waarom zie ik nooit iemand die klaagt dat hij staande moet poepen omdat hij van die lange femurs heeft maar zodra het op squatten aankomt kunnen ze niet eens 15graden zakken



PS. jouw divebombing is ook een gebrek aan flexibiliteit

Ben je nou echt zo dom :roflol:
 
Rug verneuken heb ik deadlifts voor.
Nou op dat squatfilmpje doe je ook aardig je best :D

Je kan natuurlijk altijd de lengte van de femur de schuld geven :cool:
 
Nou op dat squatfilmpje doe je ook aardig je best :D

Als je dat filmpje nou pauzeert in de bodem positie kan je mooi zien dat door mijn mechanics mijn bovenlichaam erg naar voren moet komen om de stang boven mijn voeten te houden ookal staan ze best ver uit elkaar.
 
Ja want femurlengte is bepalend en niet het feit dat mensen de hele dag zitten en de hele dag niet lager dan stoel hoogte zakken en daardoor zo stijf als een plank zijn :roflol:

goh je zou bijna denken dat iets multifactorieel kan zijn!!!

haha nee grapje femurlengte maakt niks uit joh als je benen lang zijn dan exoroteer je je heupen gewoon 90 graden en dan is er niks aan de hand

FLEXIBILITEIT!!
 
multifactorieel?

Heb je een woordenboek gegeten of probeer je de slimste pler uit te hangen of zo.


Grappig dat ik na het zien van een frontsquatfilmpje van jou ik kon voorspellen dan jij binnen 6 maanden een blessure zou krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Als je dat filmpje nou pauzeert in de bodem positie kan je mooi zien dat door mijn mechanics mijn bovenlichaam erg naar voren moet komen om de stang boven mijn voeten te houden ookal staan ze best ver uit elkaar.
Ik ben nog net iets langer maar kan met de juiste warmup wel rechterop en dieper. Maar op die manier kom ik niet in de buurt van 200 squat hoor :o

Breder staan en voeten en knieen naar buiten wijzen helpt mij minder (of werkt zelfs averechts) dan heupen uit elkaar en neutraal staan. En dorsiflexie zo ver krijgen dat ik de straps van m'n schoenen helemaal los moet laten omdat die in de weg zitten.

Wat voor warmup gebruik jij? Werk je aan enkel en heup mobiliteit?
 
multifactorieel?

Heb je een woordenboek gegeten of probeer je de slimste pler uit te hangen of zo.


Grappig dat ik na het zien van een frontsquatfilmpje van jou ik kon voorspellen dan jij binnen 6 maanden een blessure zou krijgen.

wtf ben jij voor retard :roflol:
 
Mijn eerste gedachte toen ik die squat zag. :roflol:
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nog net iets langer maar kan met de juiste warmup wel rechterop en dieper. Maar op die manier kom ik niet in de buurt van 200 squat hoor :o

Breder staan en voeten en knieen naar buiten wijzen helpt mij minder (of werkt zelfs averechts) dan heupen uit elkaar en neutraal staan. En dorsiflexie zo ver krijgen dat ik de straps van m'n schoenen helemaal los moet laten omdat die in de weg zitten.

Wat voor warmup gebruik jij? Werk je aan enkel en heup mobiliteit?

Opzich zou het gewicht daar geen invloed op moeten hebben.

Voor warming up gewoon opwerken in gewicht als alles goed voelt.

Enkel mobiliteit was bij mij indd een factor en dat heb ik aanzienlijk verbeterd.

Lengte is niet zo zeer een factor als de verhouding femur tot torso en femur tot scheenbeen. Mijn femurs zijn uitzonderlijk lang voor mijn lengte.
 
Deel 2 is een stuk interessanter.
 
Back
Naar boven