Fitness Seller

Squat probleem? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Fukka

Novice
Lid geworden
28 jan 2012
Berichten
18
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
85kg
Vetpercentage
18%
hallo mensen ik ben hier nieuw

ik heb een vraag over de squat..

is het namelijk normaal dat je het onderaan de rug het verneem als je de oefening uitvoert?

ik doe namelijk squat ATG

jah dat heb ik hier gevonden op deze forum

Als ik die oefening heb gedaan verneem ik het onderin de rug.. vraag me af of dat normaal is.
 
Laatst bewerkt:
wat is verneemt ???
 
dat ik het onderin mijn rug voel..
 
Het is normaal als je het aanspant voor balans. Er is echter wel een punt waarop je niet lenig genoeg meer bent en dan gaat je onderrug bollen. Ik squat altijd tot net boven dit punt, dat lijkt me het veiligst.
 
Niet iedereen kan een correcte ATG squat uitvoeren. Daar moet je namelijk wel even op trainen om hem correct uit te voeren.

Post een filmpje van je squat. Hoogstwaarschijnlijk krijg jij een butt winck als je onder parrallel gaat. Een "oplossing" daarvoor is enkel tot parrallel te squaten.

Vernemen, raar taaltje btw
 
ik ga altijd zo diep mogelijk..
 
Als je onderrug minder getraind is dan je benen zal je het daar ook meer in voelen denk ik.
 
ja nou ja ja kijk ik ben nog maar net weer begonnen.. weet niet als't daar aan ligt
 
oke dan ga ik gewoon eerst paralel squats doen danku allemaal
 
als je last van je onderrug krijgt buig je waarschijnlijk naar voren om het gewicht te verlagen ipv met je kont omlaag te gaan..
klassieke fout hoor
 
als je last van je onderrug krijgt buig je waarschijnlijk naar voren om het gewicht te verlagen ipv met je kont omlaag te gaan..
klassieke fout hoor

Niet per se.
Ik ben nu na een tijdje stil te liggen weer begonnen en voel de squats ook goed in mijn onderrug.:) terwijl mijn techniek wel goed is.
 
Bij de opwaartse beweging moet je wel erop letten dat je bovenlichaam even snel omhoog gaat als je onderlichaam anders ga je een soort good morning doen.
 
lol @ vernemen
 
Als ik m'n wervel eruit voel scheuren doe ik iets fout, maar als ik m'n rug helemaal op geen enkele manier voel voor na of tijdens het trainen doe ik ook iets fout. :)

Dus het kan goed of slecht zijn dat je je rug voelt. :P Wat voel je precies? Wanneer? Waar?
 
Je onderrug is waarschijnlijk zwak, ik weet niet of je deadlifts doet?
 
nou ik voel het wanneer ik de oefening uitvoer.. Maar voornamelijk nadat klaar ben met de werksets(3x5) ik ben sindskort nu 2 weken met het rippetoe schema begonnen.

ik voel het gewoon tijdens de oefening maar ook vooral na.

na de squat heb ik dan bench press he.. ik liep naar het bankje en ik verneem het gewoon in mijn onderrug.

@daniel1994: ik doe dus ook deadlifts.

Ik weet niet als hier aan kan liggen maar kijk.. ik doe lekker mijn warming up (fietsen-5min) voordat ik wil gaan beginnen met mijn schema.

ik ben klaar met mijn warming up zit een paar debielen zich op te drukken in de squat rek
en nee niet even maar 45min lang, slaat gewoon nergens op. ze zetten een bankje incline zeg maar en de stang heel laag en gaan zichzelf opdrukken. Groepje van 3 mensen ofzo weet je wel.. dus wat ben ik gaan doen.. ik heb 45min cardio gedaan voordat ik met mijn schema kon beginnen. maar ik bedoel wat heeft het voor nut om op te drukken op die plek.. doe dat toch lekker thuis ofzo?
 
Laatst bewerkt:
achja je hebt van die retards, je kan er ook gewoon wat van zeggen
en trouwens ik voel t meestal ook in me onderrug, maar dat betekend dat ik dan niet diep genoeg ga.
 
Back
Naar boven