MuscleMeat

Squat rack (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Michelangelo85

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 apr 2007
Berichten
403
Waardering
1
Kroon BS-252 Squat Rack


Bij het lezen van de informatie die men geeft over dit squat rek praat men over spotters voor drukoefeningen. Wat bedoelt men juist met deze spotters? Is dit om je barbbell op te laten rusten wanneer je je laatste rep niet meer kan maken (zo te vervanging van je spotter) of is dit gewoon bedoeld om te gebruiken bij je normale benchpress.

Alvast bedankt voor degene die me het antwoord kan verschaffen. Ik denk eraan om dit rek aan te schaffen in combinatie met nog een verstelbare bank.

Greetz
 
ik zou het niet doen, leek mij ook een fijn ding maar hij is maar tot 180 belastbaar, dus wil je rackpulls doen, boardpresses, squats enzo dan zit je zo over de 180 en heb je geen lol meer aan het ding.
 
Welk rek zou je dan aanraden (steviger en makkelijk te bestellen) want ik kan geen powerrack kopen omdat dit teveel plaatst zou innemen.
 
powerrack neemt echt niet zoveel plaats in
 
Dat powerrack van Bodycraft is even breed. Ietsje dieper wel (en hoger natuurlijk ook). Daar vind je wel plaats voor. Het is trouwens ook een goed ding. Heb het zelf en ben er heel tevreden over.

BodyCraft Power Rack
 
Ik zou het kunnen zetten maar ik moet het nog regelmatig kunnen verzetten en geloof mij dat is gewoon niet mogelijk omwille van de hoogte. Ik zoek dus hetzelfde squatrek maar met een hogere belastbaarheid.
 
Merci paraman dit is hetgeen ik zoek. Trouwens van waar ergens in België kom je eigenlijk?
 


geinig dingetje
als je dat bankdruk bankje en de barbell erbij krijgt vind ik het geld wel waard
 
Spijtig maar het is alleen het rek dat je krijgt. Het wordt dus een beetje afwegen wat het zal worden want met alleen het rek ben je er nog niet.
 

deze ook op een nederlandse site te verkrijgen?
 
geinig dingetje
als je dat bankdruk bankje en de barbell erbij krijgt vind ik het geld wel waard

Dit is imo echt het geld wel waard hoor. Ik zou eerder zoiets kopen als een powerrack. Dat gunrack dat erop staat is superhandig als je bv van plat naar incline of military wil gaan pressen. Ik heb zelf de smith van dat merk en er zit een freeweight-gedeelte aan welk identiek is aan dit systeem, imo stukken handiger als een powerrack. Ik vind het ook aangenamer om buiten de kooi te squatten dus voor mij was de keuze snel gemaakt. Ik heb mn rack ervoor weggedaan.

Enige nadeel is dat je achterover kan vallen bij frontsquats dus op gebied van veiligheid lever je wel wat in. Maargoed als je op een bouwmarkt wat verstelbare schragen koopt dan heb je er ook weer een oplossing voor.
 
Ik vind btw dat je niet moet struikelen over de prijs. Het is gewoon een degelijk rack wat je nooit stuk zal krijgen en heel handig in gebruik. Als je het tesamen met een gewichtenset en een bank koopt krijg je er nog een deal op ook. Op de site die paraman opgeeft zijn die spullen trouwens goedkoper dan op Nederlandse sites.
 
Ik vind het rouwens ook zo raar dat er hier in België zo weinig winkels te vinden zijn om degelijk materiaal aan te kopen. Mensen die er kennen mogen het me altijd laten weten.
 
ik zou het niet doen, leek mij ook een fijn ding maar hij is maar tot 180 belastbaar, dus wil je rackpulls doen, boardpresses, squats enzo dan zit je zo over de 180 en heb je geen lol meer aan het ding.

Nope hij is tot 200 kilo belastbaar. Reken dan een veiligheidsmarge mee van 30 kilo = 230 kilo. Okay ms voor rackpulls te weinig maar hoevelen squaten 230 kilo? Daarbij tegen de tijd dat men dat squat schaf je een ander rack aan.
 
Merci deurklink, het zal inderdaad wel enige tijd duren voor duren voor ik 200 kilo squat.
 
Back
Naar boven