AndroidHealthClinic

Squat rek aanbieding van Gorillasports - NIET KOPEN (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Waarom zou ik zoiets moeten onderzoeken wanneer de feiten voor zich spreken? Noem mij eens een ander merk dan ATX welke dezelfde kwaliteit voor dezelfde prijs levert? Deze zal je niet vinden in NL.
En het is al zo vaak op dit forum aangegeven dat goedkoop is duurkoop. Ik begrijp best dan niet iedereen gelijk een homegym met ATX kan aanschaffen maar spaar dan iets langer door en koop het in 1 keer goed.
 
Zodra je het woord 'gewoon' pakt heb je het ook niet compleet onderzocht. Het is dus meer, heb je geen tijd en zin om alle alternatieven compleet te onderzoeken koop dan ATX.

Voorbeeld:
Koop gewoon een volvo, bmw, mercedes en je hebt gewoon een goede auto
Ga het uitzoeken en kom er achter dat dezelfde motor van de Volvo ook in de Ford geplaatst is en die 5k goedkoper is en je rijdt dan voor 5k minder in een net zo solide wagen.

Diegene die het zelf tot in de puntjes uitzoekt heeft uiteindelijk het meeste waar voor zijn geld!
thumb_ik-reed-met-twee-kratten-bier-achterin-de-auto-van-22738427.png
 
Goedkoop is duurkoop blijkt maar weer. Volgens mij zijn er ook mensen die "Gorilla Sports" relateren aan het kledingmerk (wat prima is), maar heeft niets met elkaar te maken. Eén keer goed investeren in kwaliteit en je hebt er de rest van de leven plezier van (en kunt het altijd nog evt. doorverkopen, want zoiets als een ATX-bar is veel waardevaster dan rommel die gelijk uit elkaar dondert.)
 
Waarom zou ik zoiets moeten onderzoeken wanneer de feiten voor zich spreken? Noem mij eens een ander merk dan ATX welke dezelfde kwaliteit voor dezelfde prijs levert? Deze zal je niet vinden in NL.
En het is al zo vaak op dit forum aangegeven dat goedkoop is duurkoop. Ik begrijp best dan niet iedereen gelijk een homegym met ATX kan aanschaffen maar spaar dan iets langer door en koop het in 1 keer goed.
Feiten? Dat ATX het beste is? Maar heeft iedereen die kwaliteit nodig dan? Ik zie talloze factoren waarom je in elke aankoop moet overwegen welke kwaliteit je nodig hebt, want anders moet je altijd voor het gevestigde merk gaan?
Lijkt mij dat iemand van 65 jaar niet 3-4mm staal nodig heeft en een powerlifter van 25 wel voor een rack kiest van 3mm. Die van 65 kan prima volstaan met een ander goed merk die een rack maakt met 2mm staal. Dat bedoel ik met helemaal goed voor jezelf uitzoeken en er je financiele voordeel mee doen.

Ik heb het voor mijzelf uitgezocht en ik kwam tot de conclusie dat ik hem zelf ging maken met een blueprint van IMO een ander goed merk: Rogue.
- Ik wilde 3mm staal 70x70 koker en dan kom je inderdaad op Rogue/ATX en die vind ik persoonlijk te duur.
- Doorverkoopwaarde vond ik niet relevant, want van hetzelfde staal kan ik in principe ook andere projecten doen worst case scenario
- Ik vind hobbyen en lassen leuk om te doen
- Ik heb de tijd

Gewoon altijd de gevestigde merken kopen is natuurlijk een veilige keus. Wat ik zeg is dat je geld kunt besparen als je op zoek gaat naar het product wat het beste past bij je eisen, maar vooral meer value for money oplevert. Ook spot ik steeds vaker gevestigde merken van andere producten zoals multimedia die ook een goedkope lijn uitbrengen en dus net zo goed meuk verkopen. Zit je dan, zonder onderzoek met je gevestigde naam waar 40% van de kosten in het merkplaatje zitten :D

Kijk dat Gorilla 1mm staal was is een extreem geval van goedkoop en slechte kwaliteit (ik spotte 1mm staal), maar tussen Gorilla en ATX zitten genoeg andere mogelijkheden die goed bij je eisen kunnen passen.

Dat jij de noodzaak niet ziet om verder te onderzoeken, maar op basis van wat zeg jij dan dat er geen beter alternatief is voor je eisen? Niet echt geloofwaardig zonder eigen onderzoek of wel? ;)
 
Laatst bewerkt:
Heel tof dat je je eigen producten kan lassen! Dat geldt natuurlijk niet voor de overige 99% van de krachtsporters.

Voor mij is krachttraining m'n grootste hobby, met op nummer 2 het kopen van equipment😂😂. Je hebt gelijk als je zegt dat niet iedereen ATX nodig heeft en dat er mooie alternatieven zijn.

De safety Squat bar van Helisports is prima voor 95% van de homegym owners. Chains etc kan je ook net zo goed bij Heli kopen. Ik ben van plan om ook m'n football bar bij Helisports te halen. Strenghtshop heeft ook hele mooie producten. Daar heb ik bv. M'n axle en 25kg schijven vandaan. Speciality bars zijn daar kwalitatief te vergelijken met ATX.

Feit blijft dat, zeker met de nieuwe lijn van ATX, je qua racks eigenlijk niet met ze kan concurreren op een prijs/kwaliteitslevel. Als je semi serieus bent in je training heb je hier in Nederland echt geen enkele reden om geen ATX half rack of full rack aan te schaffen. Ze zitten qua prijs gelijk of een paar tientjes hoger als de concurrentie in elk segment voor betere kwaliteit. Ze hebben qua racks echt gewoonweg geen concurrentie. Zeker als je wellicht later nog attachments wilt aanschaffen.

Sommige shops hebben een aantal mooie producten die an sich kunnen concurreren met ATX. Alleen weet je, als je ATX koopt, van tevoren al dat je gewoon een topproduct binnen krijgt waar over nagedacht is en wat een leven meegaat.
 
Veel ATX adepten hier, lijkt Apple of BMW wel.
Zal niet voor niks zijn en knap dat ze dit merk zo weten neer te zetten.
Wel stoor ik mij veel aan deze adepten dat het ze vaak niet aan staat als ze een iemand een ander merk horen overwegen, hoe je het in je hoofd durft te halen een ander merk te overwegen.

Zat lui die tevreden zijn met een goedkoper rack, bijv bodycraft. Kijk eens naar het kanaal van Sanca Saxon hoe hij zijn bodycraft rack al vele jaren mishandelt :D
 
Fitness-Seller is als boardsponsor natuurlijk al een bekende partij hier. ATX en eerder Barbarian lijkt een beetje het Nederlands Rogue. Vooral ATX bied veel losse en onderling uitwisselbare componenten aan, wat in mijn ogen wel meerwaarde biedt als je voor de lange termijn een homegym hebt. Maar de keerzijde is ook een prijskaartje en het is eventueel een overkill voor sommige mensen. Ik ben zelf begonnen met Powermark van Helisports, waar ook niets mee mis is. Ik was kijken in de showroom van Helisports en merkte wel dat dit meer een dozenschuiver concept is. Ik mocht even kijken op eigen houtje en service is wat verder te zoeken. Maar niet iedereen heeft dat nodig. Ik wou gewoon een squatrack, heb hem meteen gekocht en in de auto mee naar huis genomen, klaar :)

Bodycraft, Powermark en zelfs racks van Henk / Powercage.nl zie je hier veel voorbijkomen. Allemaal middenmoot materiaal. Ik heb behoorlijk sterke powerlifters (250+ squats) bijvoorbeeld Powercage racks zien gebruiken met de kleinste koker, no problem. Alleen is de onderkant van de markt toch wat questionable, zoals een Gorillasports, die altijd alles in de aanbieding heeft en dat squatrack leterlijk gekopieerd heeft van Powermark, maar dan met zo minimaal mogelijke hoeveelheid materiaal. Maar dan nog is het hoeveel waarde je hecht aan je spullen, het blijft metaal. Enkele strongman die ik ken hebben ook dit rack van Gorillasports en vinden het best.
 
Veel ATX adepten hier, lijkt Apple of BMW wel.
Zal niet voor niks zijn en knap dat ze dit merk zo weten neer te zetten.
Wel stoor ik mij veel aan deze adepten dat het ze vaak niet aan staat als ze een iemand een ander merk horen overwegen, hoe je het in je hoofd durft te halen een ander merk te overwegen.

Zat lui die tevreden zijn met een goedkoper rack, bijv bodycraft. Kijk eens naar het kanaal van Sanca Saxon hoe hij zijn bodycraft rack al vele jaren mishandelt :D
Op de rubbers na niet kapot te krijgen :D
 
Heb dit rack al ff staan snap het gedoe niet.
Sure er is beter maar op mijn nivo is het prima
 
Back
Naar boven