AndroidHealthClinic

Squat schoenen vs blote voeten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Voorgoud

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
20 feb 2018
Berichten
258
Waardering
136
Lengte
1m85
Massa
100kg
Vetpercentage
17%
Hallo,

Wat zegge jullie dat beter is om te doen, Gewoon op je blote voeten squaten. Of toch gebruik maken van squat schoenen? of trigger je toch andere spieren met squat schoenen of iets anders?
 
Ik gebruik me gewone Umbro sportschoenen van de Action haha. Hebben squat schoenen meer toegevoegde waarde dan? Wel interessante vraag
 
Ik gebruik me gewone Umbro sportschoenen van de Action haha. Hebben squat schoenen meer toegevoegde waarde dan? Wel interessante vraag


Ja, stabiele platte zool en een kleine verhoging van de hiel.

De stabiliteit is goed voor je techniek en enkels.
De verhoging van de hiel maakt de leverages voor de meeste mensen optimaler voor een betere en sterkere squat.

Als je serieus squat en ook voor kracht traint zijn goede schoenen een must.
 
Ja, stabiele platte zool en een kleine verhoging van de hiel.

De stabiliteit is goed voor je techniek en enkels.
De verhoging van de hiel maakt de leverages voor de meeste mensen optimaler voor een betere en sterkere squat.
Zijn dat dit soort schoenen? Heeft dit ook meerwaarde voor de gemiddelde bodybuilder of meer voor powerlifters?
1gr7ly.jpg
 
Zal je spiergroei ook het zelfde blijfen, of word je door de ene manier toch sneller sterker/gespierder dan de andere manier? of maakt dat geen donder uit?
 
Zijn dat dit soort schoenen? Heeft dit ook meerwaarde voor de gemiddelde bodybuilder of meer voor powerlifters?
1gr7ly.jpg

Powerlift van Addidas zijn goed ja, heb ik zelf ook.

Vooral goede prijs ook.

Ik zou het voor iedereen aanraden die serieus sqaut.

Zal je spiergroei ook het zelfde blijfen, of word je door de ene manier toch sneller sterker/gespierder dan de andere manier? of maakt dat geen donder uit?

Zal je het echt gaan merken in spiergroei op kort termijn? Nee.

Zal je betere techniek hebben, waarschijnlijk wel.
Betere techniek>minder blessures>meer kracht>meer spiergroei.
 
Powerlift van Addidas zijn goed ja, heb ik zelf ook.

Vooral goede prijs ook.

Ik zou het voor iedereen aanraden die serieus sqaut.



Zal je het echt gaan merken in spiergroei op kort termijn? Nee.

Zal je betere techniek hebben, waarschijnlijk wel.
Betere techniek>minder blessures>meer kracht>meer spiergroei.
En je hamstrings worden ook nog steeds goed getraind met die schoenen aan? omdat ik toch vaak hoor dat je met die schoenen aan meer de druk op je quads legt? of is dit onzin?
 
En je hamstrings worden ook nog steeds goed getraind met die schoenen aan? omdat ik toch vaak hoor dat je met die schoenen aan meer de druk op je quads legt? of is dit onzin?

Het wordt iets meer quad dominant ja, maar daarin is jouw techniek een veel grotere factor.
 
Het wordt iets meer quad dominant ja, maar daarin is jouw techniek een veel grotere factor.
Hoe bedoeld u dat precies? en is dat erg dat het meer quad dominant word?
 
Hoe bedoeld u dat precies? en is dat erg dat het meer quad dominant word?


Nee waarom zou dat erg zijn?

Jij komt bij mij over als een beginner of iemand die nog niet heel lang traint (minder dan 2 jaar consistent).

Beginners maken vaak de fout zich te druk te maken over kleine details die niet belangrijk zijn.

Bij squatten is het belangrijkste dat je techniek goed is en je consistent bent in je trainingen.
Squat schoenen zullen je zeker helpen met het krijgen en behouden van een goede techniek.
 
Nee waarom zou dat erg zijn?

Jij komt bij mij over als een beginner of iemand die nog niet heel lang traint (minder dan 2 jaar consistent).

Beginners maken vaak de fout zich te druk te maken over kleine details die niet belangrijk zijn.

Bij squatten is het belangrijkste dat je techniek goed is en je consistent bent in je trainingen.
Squat schoenen zullen je zeker helpen met het krijgen en behouden van een goede techniek.
Bedankt! en wat je en zegt, ik ben ook zeker een beginner op het gebied van squaten ik heb eigelijk altijd me benen verwaarloosd. Dus moet nog een hoop informatie binnen halen over juiste trainingen voor benen, dus vandaar deze vragen.
 
Bedankt! en wat je en zegt, ik ben ook zeker een beginner op het gebied van squaten ik heb eigelijk altijd me benen verwaarloosd. Dus moet nog een hoop informatie binnen halen over juiste trainingen voor benen, dus vandaar deze vragen.


Vragen mag altijd.

Dan zijn details als het effect van schoenen op de ontwikkeling van je hamstrings totaal niet van belang.

Gewoon lekker structureel gan squatten met goede techniek. Als je squatschoenen zoals B.V.B hierboven gepost kan en wilt kopen, zeker doen. Zo niet is het ook geen ramp.
 
Zijn dat dit soort schoenen? Heeft dit ook meerwaarde voor de gemiddelde bodybuilder of meer voor powerlifters?
1gr7ly.jpg
Ik heb precies deze ook. Ik merk wel degelijk verschil tov “normale” sportschoenen.

Ik squat en DL overigens ook regelmatig op blote voeten. Vind ik ook erg prettig. Alles behalve Nikes of zo met air of een of andere spons zool.
 
Ik heb precies deze ook. Ik merk wel degelijk verschil tov “normale” sportschoenen.

Ik squat en DL overigens ook regelmatig op blote voeten. Vind ik ook erg prettig. Alles behalve Nikes of zo met air of een of andere spons zool.
Hoezo toch nog op blote voeten squaten? als je deze powerlift schoenen in de kast hebt staan?
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Hoezo toch nog op blote voeten squaten? als je deze powerlift schoenen in de kast hebt staan?


Goede vraag.

Ik zou dat zelf nooit meer op blote voeten doen.

Deadlifts natuurlijk wel, alleen dan wel op sokken, anders wordt ik er uit gezet denk ik :roflol:
 
Back
Naar boven