XXL Nutrition

Squat schoenen vs blote voeten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Moest je er kopen kijk ook even naar de hielhoogte. De powerlift heeft een redelijk kleine hak, adipowers, powerperfect en drehrhkraft hebben dan weer iets hogere hakken en de leistung heeft een nog hogere hak. Misschien dat die van de powerlift niet voldoende is voor je.
Ik heb de powerperfect 2.
Nou ik zou je eerlijk zegge, ik heb nog niet eens squat schoenen. ik moet die aanschaffen, ik sta nu gewoon op 1,25kg schijfen en dat is helemaal ruk want je staat gewoon met je hielen half in die gaten. maar die schijfen zijn redelijk laag, ik weet niet hoeveel een hak van een squat schoen hoger/lager is dan die 1,25kg schijfjes
 
Nou ik zou je eerlijk zegge, ik heb nog niet eens squat schoenen. ik moet die aanschaffen, ik sta nu gewoon op 1,25kg schijfen en dat is helemaal ruk want je staat gewoon met je hielen half in die gaten. maar die schijfen zijn redelijk laag, ik weet niet hoeveel een hak van een squat schoen hoger/lager is dan die 1,25kg schijfjes
Haal gewoon een paar goeie crossfit schoenen van Reebook of Nike en dat is meer dan genoeg:

https://www.nike.com/nl/t/metcon-4-herenschoen-crosstraining-en-gewichtheffen-LKhTgD

https://www.reebok.nl/reebok-crossfit-nano-8-flexweave/CN8066.html

Beide zijn voor lagere bedragen te vinden.
 
Crossfit schoenen zijn heeeeel anders dan powerlift schoenen. Groot verschil in stevigheid en verhoogde hak.
Dat klopt. Maar als je echt een Jack of all trades wilt dan is Crossfit de hoek waar je in moet kijken...
 
Dat klopt. Maar als je echt een Jack of all trades wilt dan is Crossfit de hoek waar je in moet kijken...

Ja is een prima sportschoen, maar all-stars voldoen daar ook aan als je het puur gebruikt voor deadliften of squaten en andere krachttraining. Iedereen zo z'n voorkeur, maar voor echt liften met extra stevigheid en dus makkelijker op diepte zijn squatschoenen wel aan te raden.
 
Bedankt voor het mee denken allemaal. Alleen ik denk niet dat crossfit schoenen me gaan helpen om de diepte te kunne behalen. En ik daar toch echt squat schoenen voor moet hebbe, en veel stretch oefeningen doen.
 
Back
Naar boven