XXL Nutrition

Squat schoenen vs blote voeten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hoezo toch nog op blote voeten squaten? als je deze powerlift schoenen in de kast hebt staan?
Omdat ik het principe prima vind zonder. Ik vind de Powerlift niet echt lekker voor mijn hele workout. En heb niet altijd zin om schoenen te wisselen.
Goede vraag.

Ik zou dat zelf nooit meer op blote voeten doen.

Deadlifts natuurlijk wel, alleen dan wel op sokken, anders wordt ik er uit gezet denk ik :roflol:
Ik train meestal thuis, daar is dat geen probleem! In de gym zou ik ook niet op blote voeten gaan. Voor je het weet heb je chlamydia tussen je tenen. :windup:
 
En je hamstrings worden ook nog steeds goed getraind met die schoenen aan? omdat ik toch vaak hoor dat je met die schoenen aan meer de druk op je quads legt? of is dit onzin?
Hamstrings worden sowieso niet goed getraind met Squats. Daar zijn andere oefeningen beter voor (deadlifts en leg curls bijvoorbeeld).
 
Dan moet ie lekker op zijn blote voeten gaan squaten. Ondanks dat ik vrij gemakkelijk op diepte kom vind ik het gewoon lekkerder squaten. Meer last van mijn knieën heb ik er helemaal niet door gehad.
Hahah, Dus jij bent het niet eens met wat hij hier schrijft in dit artikel? of geef je hem op sommige punten wel het voordeel van de twijfel?
 
https://www.bell-coaching.com/training/squat-schoenen-noodzaak-dure-grap/

Wat vinden jullie van dit artikel? De schrijver vind squat schoenen namelijk niet goed.
Heb het gelezen wel interessant. Of het waar is, geen idee zoveel kennis heb ik hier helaas niet over.

Zegt hij nou dat een verhoogde hak wel beter is voor je rug/heup bij squatten? Ik heb vaak problemen met mijn onderrug, vandaar me vraag.
Ik dacht ook altijd dat een verhoogde hak juist meer nadruk legt op kuiten
 
Heb het gelezen wel interessant. Of het waar is, geen idee zoveel kennis heb ik hier helaas niet over.

Zegt hij nou dat een verhoogde hak wel beter is voor je rug/heup bij squatten? Ik heb vaak problemen met mijn onderrug, vandaar me vraag.
Ik dacht ook altijd dat een verhoogde hak juist meer nadruk legt op kuiten
Ik heb zelf het idee, door dat je meer rechterop met je torso blijft staan als je een hakverhoging hebt. Dat toch je spanning van je onderrug wat word afgenomen.
 
Je komt gemakkelijker op diepte, maar bij mij zorgde het toch voor extra druk op de knieën. Ik heb ze maar weer verkocht.
 
https://www.bell-coaching.com/training/squat-schoenen-noodzaak-dure-grap/

Wat vinden jullie van dit artikel? De schrijver vind squat schoenen namelijk niet goed.

Dat verhaal van die knieën zou ik met een korrel zout nemen. Als je technisch goed squat, gaat er niks mis met je knieën. Of je nou op een hak staat of niet.

Zeker met wat meer gewicht staat het lekker stabiel, en je komt makkelijker op diepte.

Er zijn mensen die prima kunnen squatten op een platte zool, maar ik zou het zelf nooit meer doen.
 
voor langere tijd zowel op schoenen met platte zool en schoenen met verhoogde hak gesquat en voorkeur gaat toch uit naar mijn allstars. "Squat" schoenen zijn imo ook een beetje een hype. Prima als het je voorkeur heeft maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die nu met een verhoging squatten die evengoed danwel niet beter met een platte zool zouden liften.
 
voor langere tijd zowel op schoenen met platte zool en schoenen met verhoogde hak gesquat en voorkeur gaat toch uit naar mijn allstars. "Squat" schoenen zijn imo ook een beetje een hype. Prima als het je voorkeur heeft maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die nu met een verhoging squatten die evengoed danwel niet beter met een platte zool zouden liften.
Klopt dat denk ik ook, als je gewoon van nature goed kan doorzakken. Gaan powerlift schoenen geen wereld van verschil zijn. Maar ik heb echt extreem veel moeite om te kunnen squaten zonder hakverhoging. Eigelijk onmogelijk voor mij op dit moment. Ik hoop uit eindelijk door het zware en veel squatten met een hakverhoging, Dat ik uit eindelijk ook in staat kan zijn om het zonder hakverhoging te doen.
 
Klopt dat denk ik ook, als je gewoon van nature goed kan doorzakken. Gaan powerlift schoenen geen wereld van verschil zijn. Maar ik heb echt extreem veel moeite om te kunnen squaten zonder hakverhoging. Eigelijk onmogelijk voor mij op dit moment. Ik hoop uit eindelijk door het zware en veel squatten met een hakverhoging, Dat ik uit eindelijk ook in staat kan zijn om het zonder hakverhoging te doen.

Evt wat extra strechten is dan wel aan te raden. Juist een keer een paar reps doen met verhoging zoals een schijf onder je tenen en dan evt onderin blijven hangen. Je zal wel actief moeten werken aan t rekken van je kuiten wil je zonder hakverhoging verder willen :)
 
Evt wat extra strechten is dan wel aan te raden. Juist een keer een paar reps doen met verhoging zoals een schijf onder je tenen en dan evt onderin blijven hangen. Je zal wel actief moeten werken aan t rekken van je kuiten wil je zonder hakverhoging verder willen :)
Met een schijf onder me tenen kom ik helemaal niet op diepte. Volgens mij zit het probleem voornamelijk in me enkels, maar kuiten ongetwijfeld ook.
 
Niet alleen je kuiten, maar ook je enkels. Zoek eens dorsiflexi op.
Met de tijd zal het inderdaad beter gaan, maar helpt het bijvoorbeeld niet om iets breder te gaan staan zodat je romp plaats heeft om mee te zakken? Als ik highbar squats doe of front squats met mijn schoenen en mijn voeten te smal zet kom ik er ook niet. Zet ik mijn voeten iets breder dan schouderbreedte, dan kan ik op mijn kuiten zitten.
Ik vind zelf het de investering waard, zo duur is het ook niet.
Probeer eens elke dag 30 seconden in squat positie te zitten zonder gewicht.
 
Niet alleen je kuiten, maar ook je enkels. Zoek eens dorsiflexi op.
Met de tijd zal het inderdaad beter gaan, maar helpt het bijvoorbeeld niet om iets breder te gaan staan zodat je romp plaats heeft om mee te zakken? Als ik highbar squats doe of front squats met mijn schoenen en mijn voeten te smal zet kom ik er ook niet. Zet ik mijn voeten iets breder dan schouderbreedte, dan kan ik op mijn kuiten zitten.
Ik vind zelf het de investering waard, zo duur is het ook niet.
Probeer eens elke dag 30 seconden in squat positie te zitten zonder gewicht.
Klopt wat je zegt, ik merk ook als ik iets breder dan schouderbreedte squat. Dat ik makkelijker op diepte kom. Maar nog steeds heb ik de hakverhoging nodig. Maar bedoel je 30 seconde in squat positie zitten zonder iets vast te houden? Ik probeer nu namelijk elke dag gewoon een paar minuutjes helemaal zo diep mogelijk te zitten, en dan wel wat vast houden anders val ik achterover.
 
Ja zonder iets vast te houden. maar hou je armen recht voor je uit alsof je naar iets reikt. Zo blijft je rug recht en zit er een beetje meer gewicht vooraan.
 
Moest je er kopen kijk ook even naar de hielhoogte. De powerlift heeft een redelijk kleine hak, adipowers, powerperfect en drehrhkraft hebben dan weer iets hogere hakken en de leistung heeft een nog hogere hak. Misschien dat die van de powerlift niet voldoende is voor je.
Ik heb de powerperfect 2.
 
Back
Naar boven