Fitness Seller

Squat schoenen?

Bezoekers in dit topic

RAP

Dutch Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
20 jan 2008
Berichten
310
Waardering
1
Dag mensen,

Zijn er hier mensen die echte Squat schoenen gebruiken? Dan bedoel ik van die schoenen met een hak erop zegmaar... Ik gebruik nu de Allstars, omdat die ook aangeprezen werden als goede schoenen maar ik ben toch nieuwsgierig naar die SQ-schoenen. En kan je hier alleen mee squatten of ook gewoon alle andere oefeningen zoals deadlift en overheadpress doen?
 
Ask jesaja.

Hij heeft de ironworks van adidas, schijnt dat ze superrelaxed squatten.
 
Squats/Rows/Overhead presses gaan heerlijk ermee. Je staat toch een flink stuk stabieler dan met normale schoenen. Voor deads zijn ze wel k*t. Squats worden easier, makkelijker om je lichaam 'rechtop' te houden. Ze zijn niet onmisbaar, maar als je ervoor kiest om ze wel te kopen dan zal je er zeker geen spijt van hebben.
 
cool die wil ik ook wel hebben, waar koop je die ik heb ze namelijk nog nooit in een gewone schoenenwinkel gezien
 
Nee niet speciale, heb erg veel flexibiliteit daar, maar wel met schoenen altijd. Ik las nog wel eens op forum, vooral van thuistrainers denk ik, dat ze op sokken squaten. Mijn voetboog en middenvoet beentjes vinden die extra belasting teveel. Daarom altijd goede schoenen met veel steun.
 
Air maxen all the way !
 
Allemaal heel erg bedankt. Nu zit ik nog te twijfelen tussen de AdiSTAR weightlifting 2004 en de Ironworks II. Zijn er mensen die ervaring met 1 van deze hebben?

Tnx, RAP
 
Ik heb de ironworks II.. Denk niet dat het een wereld van verschil maakt.
 
@ Jesaja
A oke. Als je squat met deze schoenen is het dan ook makkelijker om de juiste techniek aan te houden? Je zei dat het makkelijker word om je lichaam recht op te houden.. Ik heb namelijk de neiging met het squatten om helemaal plat te gaan met me rug zegmaar.

En voor Deadliften gewoon schoenen met platte zolen houden ipv deze schoenen... Waarom gaat het eigenlijk niet goed met de squat schoenen?
 
Ik zou de Ironworks kopen. Die zijn goedkoper en die zijn echt goed genoeg voor te squatten, het is eigelijk zot om daarvoor 164 euro te betalen.
Ik heb zowel ironworks gehad als de vorige versie van adistar (die witte op site nerlinger) en het maakt op zich niet veel uit.
Bij de adistar hebt ge alleen 3 velcro's terwijl bij de andere maar 1.
 
@ Jesaja
A oke. Als je squat met deze schoenen is het dan ook makkelijker om de juiste techniek aan te houden? Je zei dat het makkelijker word om je lichaam recht op te houden.. Ik heb namelijk de neiging met het squatten om helemaal plat te gaan met me rug zegmaar.

En voor Deadliften gewoon schoenen met platte zolen houden ipv deze schoenen... Waarom gaat het eigenlijk niet goed met de squat schoenen?

Yep. Squat techniek moet beter worden met deze schoenen.. al zou je techniek met platte schoenen ook gewoon perfect moeten zijn. Deadliften vind ik gewoon lekkerder met platte zolen (tegenwoordig doe ik het gewoon op mn sokken) het is een gevoelskwestie.. je zou zelf gewoon moeten voelen of jij het wel lekker vindt.. ik heb het gevoel dat ik aan het einde van de beweging te ver naar achter leun omdat je doordat je een hiel onder je schoen hebt als het ware constant naar voren leunt.. (ik weet niet of dat duidelijk genoeg is :o)
 
Heel erg bedankt iedereen :D:thumbs:

Wanneer ik me salaris weer krijg, ga ik de Ironworks II kopen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Squatschoen zijn ideaal om te squatten. (deadliften gewoon op je sokken)
Je staat stabieler en omdat je zool niet indeukt (wat air max wel doen) kukel je niet achterover. Er zit of een houten of een hardrubberen zool onder.

ook zit er meer profiel onder de zool wat je weer helpt bij andere oefeningen om je voeten aan de vloer genageld te houden.

Succes met squatten
 
ik heb sinds vorige week magnanni's in mijn collectie :D toppie!
 
Ik heb normale sportschoenen.. maar volgens een begeleider op mijn sportschool die wedstrijd bb doet zei tegen mij dat ik het beste kan squatten met kisten. ik dacht even van ???? maar hij legde mij uit dat veel bb'ers dat doen en het goed is voor het maken van squats.
 
Squatten op kisten??? Lijkt me dat je dan enkel instabieler staat, je moet juist iets met een dunne zool hebben, all stars bv zijn erg goed en betaalbaar.
 
Back
Naar boven