MuscleMeat

Squat: snel of langzaam zakken?

Bezoekers in dit topic

langzaam zakken natuurlijk
 
Lijkt mij als je jezelf laat ''vallen'' / snel zakken dat de belasting op je knie'en ook groter wordt, toch ?
 
Lijkt mij als je jezelf laat ''vallen'' / snel zakken dat de belasting op je knie'en ook groter wordt, toch ?
ja en dat heb ik zelf al ervaren vorig jaar. je collaterale banden krijgen steeds een oplawaai waar je u tegen zegt
 
traag omlaag is traag omhoog
 
heb ervaren dat als je traag omlaag gaat, beter omhoog gaat.
snel zakken met hoog gewicht 1rm poging is bijna gegarandeerd fail.
 
traag omlaag is traag omhoog

dat is niet waar

---------- Toegevoegd om 11:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:52 ----------

heb ervaren dat als je traag omlaag gaat, beter omhoog gaat.
snel zakken met hoog gewicht 1rm poging is bijna gegarandeerd fail.

helemaal mee eens. als je snel naar beneden gaat en als het ware een vrije val creëert, dan krijg je een bounce moment en knal je hard naar beneden
 
dat is niet waar

---------- Toegevoegd om 11:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:52 ----------



helemaal mee eens. als je snel naar beneden gaat en als het ware een vrije val creëert, dan krijg je een bounce moment en knal je hard naar beneden

Onzin, je moet het natuurlijk nog altijd controleren hoe je naar beneden gaat. Maar als je met kneewraps voor een 1rm gaat en je gaat langzaam naar beneden dan haal je gewoon parallel niet. Dus er moet wel degelijk een snelheid achter zitten.
 
Zoals al meer word gezegd hier, snel. Maar zorg wel dat je de oefening goed blijft uitvoeren ;)
 
Mij hebben ze altijd gezegd niet te snel zakken. Zo gebruik je beetje je hamstrings en je kan beter 'jumpen' benden.

+++

Bij het naar beneden squatten belast je je hamstrings meer, als je heel snel zakt en de zwaartekracht gebruikt ontlast je die dus meer.
 
Laatst bewerkt:
Belangrijke uitzondering zijn olympic lifters, die zich vaak letterlijk naar beneden laten vallen en omhoog veren. Dit komt niet omdat Ol 'ers een soort squat aliens zijn, maar eerder omdat ze met een heel ander doel en op een heel andere manier squatten.
Hun squat techniek en uitvoering is volledig afgestemd op het perfectioneren van de cleans en snatches.
Alhoewel zij in veler ogen zeer zwaar squatten, is het belangrijk te weten dat ze dit toch niet doen met (voor hen althans) maximale gewichten.
:roflol:

Mooie reply van Harpep trouwens:)
 
Back
Naar boven