MuscleMeat

Squat, techniek check

Bezoekers in dit topic

PapaJonko

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
13 jan 2007
Berichten
62
Waardering
1
Lengte
1m72
Massa
72kg
Beste heren,

Ik heb nog niet veel ervaring met de squat, ik heb nooit eerder een filmpje geupload omdat ik zelf nog 101 dingen zag die verbeterd konden worden.
Maar aangezien ik de laatste weken wat last van mijn knieen krijg zou ik toch graag jullie mening even willen horen.
En waar zou die pijn in de knie vandaan komen, of is dat zo totaal niet te zeggen.
Mijn excuses voor de kwaliteit van het filmpje, ik train in een smalle ruimte dus beter als dit ga ik het niet krijgen.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=RS0G7L-16B4

Bij voorbaat dank voor het advies
 
ben geen expert, maar je leunt iets te veel naar voren, laatste was goed op diepte :)
nu gewicht erbij en gaan!

kniepijn zou ik niet kunnen zeggen.
Bij dit soort topics heeft Eddine meestal wel wat nuttigs te zeggen:)
 
Je techniek ziet er goed uit, maar ik weet niet wat er van overblijft als het zwaar voor je wordt. Op basis van dit filmpje zou ik niet zeggen dat je kniepijn door squats komen.
 
ziet er goed uit hoor, idd zou je iets (fractie maar) minder naar voren kunnen leunen...
wat ook kan is dat je knieen naar binnen/buiten gaan tijdens je beweging, een veel voorkomende fout..
alhoewel het vanuit deze camera hoek niet te zien is, lijkt me dit niet het geval bij jou

keep up the good work!
 
Vind het er goed uitzien, netjes tot parallel ook.
 
Lijkt me vrij degelijk, gewoon onthouden: ellebogen naar voren en knieën naar buiten.
 
je lijkt een beetje spanning te verliezen, doordat je naar voor gaat leunen als je bijna op diepte komt bij de eerste paar reps vond je laatste rep er het best uitzien.
 
Ziet er goed uit vind ik... mischien dat het probleem met je knieën in de stand van je voeten zit... ga daar eens mee spelen anders. Of je knieën moeten gewoon nog wennen aan meer/zwaarder squatten
 
Beetje zwakke set-up, ik zie dat je je lichaam amper op spanning zet bij het pakken van de barbell uit het rek, dit kan je voorkomen door: een arch in de rug, lats aangespannen, hoofd neutrale stand en daarbij een stance met je voeten 45%.
 
Hij leunt helemaal niet ver naar voren, kijk maar naar de halter die gaat in 1 lijn naar beneden.

Maar loop nooit een squat naar voren uit!
 
Hij leunt helemaal niet ver naar voren, kijk maar naar de halter die gaat in 1 lijn naar beneden.

Maar loop nooit een squat naar voren uit!

hmm, hoezo dat?
 
hmm, hoezo dat?

Naar achter terug het rack in lopen is niet echt chill na een max beurt als je half in elkaar zakt. Als je naast de vangers zit en het niet door hebt...
 
Naar achter terug het rack in lopen is niet echt chill na een max beurt als je half in elkaar zakt. Als je naast de vangers zit en het niet door hebt...

ahh, vandaar. Wel ****ed idd als je net de vangers mist.
 
ziet er goed uit hoor
 
haha achteruitlopen is idd zwaar ruk, ik durf het niet eens
 
bedankt iedereen voor de feedback!! reden dat er geen sprake is van setup is omdat er geen gewicht aan de stang hangt, en dit is weer vanwege mijn knie. had er vandaag last van maar wou toch even filmpje maken

aangezien er niks gruwelijk mis is met mijn techniek ga ik ervan uit dat de pijn inderdaad komt van het nog moeten wennen, dus gaan we gewoon door
 
Ziet er prima uit inderdaad. Misschien nog een keer een filmpje maken met 1 rep op zwaarder gewicht?
 
Ziet er prima uit inderdaad. Misschien nog een keer een filmpje maken met 1 rep op zwaarder gewicht?

ja zal binnenkort keer filmpje maken met normale gewicht
 
Bij mij zat de kniepijn ook in het squatten, maar dan in de stand van mijn voeten (te recht) en in hoe ver ik mijn voeten uit elkaar zette.
Ik had dus mijn voeten niet ver genoeg uit elkaar staan. Waardoor ik mijn knieeen meer belastte met het omhoog komen.
 
Hij leunt idd niet te ver naar voren hij heeft ongeveer dezelfde bouw als ik waardoor het zo lijkt.
 
Back
Naar boven