MuscleMeat

Squat, techniek check

Bezoekers in dit topic

PapaJonko

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
13 jan 2007
Berichten
62
Waardering
1
Lengte
1m72
Massa
72kg
Beste heren,

Ik heb nog niet veel ervaring met de squat, ik heb nooit eerder een filmpje geupload omdat ik zelf nog 101 dingen zag die verbeterd konden worden.
Maar aangezien ik de laatste weken wat last van mijn knieen krijg zou ik toch graag jullie mening even willen horen.
En waar zou die pijn in de knie vandaan komen, of is dat zo totaal niet te zeggen.
Mijn excuses voor de kwaliteit van het filmpje, ik train in een smalle ruimte dus beter als dit ga ik het niet krijgen.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=RS0G7L-16B4

Bij voorbaat dank voor het advies
 
ben geen expert, maar je leunt iets te veel naar voren, laatste was goed op diepte :)
nu gewicht erbij en gaan!

kniepijn zou ik niet kunnen zeggen.
Bij dit soort topics heeft Eddine meestal wel wat nuttigs te zeggen:)
 
Je techniek ziet er goed uit, maar ik weet niet wat er van overblijft als het zwaar voor je wordt. Op basis van dit filmpje zou ik niet zeggen dat je kniepijn door squats komen.
 
ziet er goed uit hoor, idd zou je iets (fractie maar) minder naar voren kunnen leunen...
wat ook kan is dat je knieen naar binnen/buiten gaan tijdens je beweging, een veel voorkomende fout..
alhoewel het vanuit deze camera hoek niet te zien is, lijkt me dit niet het geval bij jou

keep up the good work!
 
Vind het er goed uitzien, netjes tot parallel ook.
 
Lijkt me vrij degelijk, gewoon onthouden: ellebogen naar voren en knieën naar buiten.
 
je lijkt een beetje spanning te verliezen, doordat je naar voor gaat leunen als je bijna op diepte komt bij de eerste paar reps vond je laatste rep er het best uitzien.
 
Ziet er goed uit vind ik... mischien dat het probleem met je knieën in de stand van je voeten zit... ga daar eens mee spelen anders. Of je knieën moeten gewoon nog wennen aan meer/zwaarder squatten