XXL Nutrition

Squat - went het ooit?

Bezoekers in dit topic

Niet alleen de squat, maar eigenlijk benen trainen in het algemeen vind ik erg vermoeiend. Wanneer je bijvoorbeeld bij een lat pulldown, dumbbell press of biceps curl traint tot falen, is falen het punt waar je de beweging niet meer kunt maken. In tegenstelling tot een (hack) squat of leg press waar dat moment van falen in eerste instantie altijd mentaal is. Dus je zult jezelf mentaal moeten trainen om die grens te verleggen tot daadwerkelijk spierfalen.

Niet alleen de squat, maar eigenlijk benen trainen in het algemeen vind ik erg vermoeiend. Wanneer je bijvoorbeeld bij een lat pulldown, dumbbell press of biceps curl traint tot falen, is falen het punt waar je de beweging niet meer kunt maken. In tegenstelling tot een (hack) squat of leg press waar dat moment van falen in eerste instantie altijd mentaal is. Dus je zult jezelf mentaal moeten trainen om die grens te verleggen tot daadwerkelijk spierfalen.
Zo had ik het nog niet gezien, informatief.

Ja het verschilt qua reps. 5-8, maar ja. :)

Als je na jaren de uitvoering nog niet onder de knie hebt is het tijd om te focussen op andere compounds anders gaat het te veel terkoste van gains en is meer kans op blessures. Squat is niet voor iedereen weggelegd het is een van de meest moeilijke en complexe oefeningen.

Laatst bewerkt:
Als je na jaren de uitvoering nog niet onder de knie hebt is het tijd om te focussen op andere compounds anders gaat het te veel terkoste van gains en is meer kans op blessures. Squat is niet voor iedereen weg gelegt het is een van de meest moeilijke en complexe oefeningen.
Iedereen die baby is geweest, moet kunnen squatten of moet het kunnen leren. Het is één van de eerste bewegingen die je maakt met je benen.

Ik vind bulgarians nog intenser dan de gewone squat.

Herken het wel hoor. Squat eigenlijk nooit meer echt tot 'falen' (sowieso relatief, want wie squat er structureel echt totdat ie niet meer boven komt). Probeer progressive overload te houden in een kracht-gerichte rep range, en maak m'n benen na het squatten af met oefeningen waar ik veilig tot het gaatje durf te gaan.

Back
Naar boven