XXL Nutrition

Squat (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik vind die opmerkingen over nekbeschermers wel altijd grappig hier. Je doet squats toch voor je poten/core en niet omdat je dikke eeltplekken op je schouders wilt of je traps extra wilt belasten. Train zelf niet met zo een ding, maar wat boeit het nou als een ander daar wel voor kiest.
 
Ik vind die opmerkingen over nekbeschermers wel altijd grappig hier. Je doet squats toch voor je poten/core en niet omdat je dikke eeltplekken op je schouders wilt of je traps extra wilt belasten. Train zelf niet met zo een ding, maar wat boeit het nou als een ander daar wel voor kiest.
Je verliest barcontact en krijgt andere afstanden van de levers om mee te werken of aan te moeten wennen wat beiden techniekproblemen kan geven. En de squat is al moeilijk genoeg als je het mij vraagt. Het kan ook goed werken maar ik zou het in het algemeen gewoon afraden.

Ik denk ook niet dat er iemand is die serieus gewicht met z'n plastic ding squat, kan het fout hebben, maar dat zegt ook wat. Dat zou eerder de uitzondering zijn die de regel bevestigd.
 
Hoeveel gewicht pak je ?

Wat maakt dat uit?:rolleyes:
Deel mijn krachtstats zelden met mensen buiten de gym en vooral niet op 't internet. Teveel mensen die het alpha mannetje proberen te zijn.

Al zou ik 50kg of 200kg squatten, als het maximaal gewicht is wat ik aankan blijft de pijn en de intensiteit voor mijn spieren toch hetzelfde?
 
Je verliest barcontact en krijgt andere afstanden van de levers om mee te werken of aan te moeten wennen wat beiden techniekproblemen kan geven. En de squat is al moeilijk genoeg als je het mij vraagt. Het kan ook goed werken maar ik zou het in het algemeen gewoon afraden.

Ik denk ook niet dat er iemand is die serieus gewicht met z'n plastic ding squat, kan het fout hebben, maar dat zegt ook wat. Dat zou eerder de uitzondering zijn die de regel bevestigd.

Mja dat vind ik wel een goede reden. ;) Alleen je komt hier zo vaak redenen tegen als 'want anders ben je een mietje'. Dat vind ik een beetje sneu.
 
wow wow, barbell pad? op je traps leggen? ga is gewoon als de bliksem Starting strength downloaden en de starting strength DVD!!!

als squats pijn doen aan je schouders/traps dan doe je ze hoogstwaarschijnlijk verkeerd of dan doe je high bar squats. Ik doe alleen low bar squats en die doen overal pijn behalve waar de barbell steunt (bij wijze van spreken)
 
Barbell ligt met een low bar squat gewoon op je traps toch?
 
Traps en rear delts vooral
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

bij een high bar SQ ligt de barbell echt OP de upper traps, bij een low bar squat steund de barbell op de rear delts, lower traps en schouderbladen.
 
Mensen,

Ik train thuis, heb een drukbank, halters en darbell plus veel gewichten.
Hoe kan ik op een veilige manier de Squat uitvoeren zonder een speciaal rek te hoeven aanschaffen of iets dergelijks? Je moet de stang ergens op kunnen leunen ook als je door je hurken zit, iemand tips?
 
het gewicht cleanen en frontsquatten is een manier, bottom position zercher squats, etc.
 
Maar als ik het stronglift schema ga volgen, en ik ga frontsquatten ipv de normale squat dan ben ik bang dat mijn rug en mijn schouders achter gaan achterlopen..
 
Je verliest barcontact en krijgt andere afstanden van de levers om mee te werken of aan te moeten wennen wat beiden techniekproblemen kan geven. En de squat is al moeilijk genoeg als je het mij vraagt. Het kan ook goed werken maar ik zou het in het algemeen gewoon afraden.

Ik denk ook niet dat er iemand is die serieus gewicht met z'n plastic ding squat, kan het fout hebben, maar dat zegt ook wat. Dat zou eerder de uitzondering zijn die de regel bevestigd.

Rare veronderstelling dat niemand met serieus gewicht met een nekbeschermer traint. BS wat mij betreft (ja, ik gebruik deze ook).

En wat heeft gewicht er mee te maken, da's voor iedereen anders toch?
Niet iedereen kan 200 kg squatten.
Ik doe breathing squats met een set van 20 reps en 120kg da's een lange set kan ik je verzekeren. Zonder dat ding gaat mijn focus halverwege naar de druk op mijn traps en niet naar de uitvoering. Als je dat voorkomt met een beschermhoes, dan doe je dat toch lekker?

Hoe dan ook, ieder moet het lekker zelf weten. Maar macho gedrag is in ieder geval een verkeerde reden om het niet te doen.
 
het gewicht cleanen en frontsquatten is een manier, bottom position zercher squats, etc.
op een gegeven moment ga je het niet meer kunnen cleanen. Ik squat 130kg, ik denk niet dat ik het zou kunnen cleanen.
+ Als je veilig wilt squaten, dan heb je ook iets van veiligheid nodig voor het geval je faalt.
Dus ik raad aan om sowieso een rack te kopen, ik heb een goed rack van 175€ belastbaar tot 315kg. Prijs/kwaliteit een van de beste dingen die je volgens mij kan kopen. En als je serieus squat is een rack wel een must.

Rare veronderstelling dat niemand met serieus gewicht met een nekbeschermer traint. BS wat mij betreft (ja, ik gebruik deze ook).

En wat heeft gewicht er mee te maken, da's voor iedereen anders toch?
Niet iedereen kan 200 kg squatten.
Ik doe breathing squats met een set van 20 reps en 120kg da's een lange set kan ik je verzekeren. Zonder dat ding gaat mijn focus halverwege naar de druk op mijn traps en niet naar de uitvoering. Als je dat voorkomt met een beschermhoes, dan doe je dat toch lekker?

Hoe dan ook, ieder moet het lekker zelf weten. Maar macho gedrag is in ieder geval een verkeerde reden om het niet te doen.
Ik denk niet dat dit met macho gedrag te maken heeft. Geen handschoenen dragen is ook geen macho gedrag (ik wil hier geen discussie over beginnen;) er zijn er al genoeg;))
Als je het goed doet, met goede techniek, moet het kunnen zonder. Als je 20x squat, en je verliest je focus is je techniek gewoon niet goed meer, dan is in mijn ogen een beschermhoes gebruiken niet goed, dan moet je aan je focus werken zodat je techniek goed blijft.
 
Maar als ik het stronglift schema ga volgen, en ik ga frontsquatten ipv de normale squat dan ben ik bang dat mijn rug en mijn schouders achter gaan achterlopen..

Dan had je maar in een rack moeten investeren voor je aan stronglifts dacht, een rack oid is essentieel voor een homegym dus ga er maar snel één kopen
 
op een gegeven moment ga je het niet meer kunnen cleanen. Ik squat 130kg, ik denk niet dat ik het zou kunnen cleanen.
+ Als je veilig wilt squaten, dan heb je ook iets van veiligheid nodig voor het geval je faalt.
Dus ik raad aan om sowieso een rack te kopen, ik heb een goed rack van 175€ belastbaar tot 315kg. Prijs/kwaliteit een van de beste dingen die je volgens mij kan kopen. En als je serieus squat is een rack wel een must.


Ik denk niet dat dit met macho gedrag te maken heeft. Geen handschoenen dragen is ook geen macho gedrag (ik wil hier geen discussie over beginnen;) er zijn er al genoeg;))
Als je het goed doet, met goede techniek, moet het kunnen zonder. Als je 20x squat, en je verliest je focus is je techniek gewoon niet goed meer, dan is in mijn ogen een beschermhoes gebruiken niet goed, dan moet je aan je focus werken zodat je techniek goed blijft.

Dat is het niet, die halter gaat gewoon zeer doen en dus verlies je focus.
Simpel zat en met een hoes snel op te lossen. Dat aan je focus werken, zoals jij voorstel, gebeurt dus door het gebruik van de hoes.

M.a.w... MET hoes heb ik geen problemen met focus en uitvoering.
Zonder hoes had ik er wel problemen mee.
Problem solved! ;)
 
Dat is het niet, die halter gaat gewoon zeer doen en dus verlies je focus.
Simpel zat en met een hoes snel op te lossen. Dat aan je focus werken, zoals jij voorstel, gebeurt dus door het gebruik van de hoes.

M.a.w... MET hoes heb ik geen problemen met focus en uitvoering.
Zonder hoes had ik er wel problemen mee.
Problem solved! ;)
Dat is in mijn ogen het probleem niet oplossen maar gewoon ontwijken.:) Maar ik weet niet waarom het zeer doet en hoe je squat, dus ik ga er mij niet over uitspreken. Als het zo voor jou werkt moet je dat maar doen.
Ik denk gewoon dat als mensen het kunnen doen zonder pijn, dan doe je iets fout als het bij jou wel pijn doet.
Nou ja, dit gaat een discussie worden als deadliften met of zonder handschoenen, iedereen heeft er zijn mening over, er zijn er die het doen met, er zijn er die het doen zonder. Ze hebben allebei hun argumenten.
Laten we zeggen dat het belangrijkst is dat je squat:)
 
:roflol: Je gaat toch niet met zo'n ding om je halter heen squatten, gek.
 
Rare veronderstelling dat niemand met serieus gewicht met een nekbeschermer traint. BS wat mij betreft (ja, ik gebruik deze ook).

En wat heeft gewicht er mee te maken, da's voor iedereen anders toch?
Niet iedereen kan 200 kg squatten.
Ik doe breathing squats met een set van 20 reps en 120kg da's een lange set kan ik je verzekeren. Zonder dat ding gaat mijn focus halverwege naar de druk op mijn traps en niet naar de uitvoering. Als je dat voorkomt met een beschermhoes, dan doe je dat toch lekker?

Hoe dan ook, ieder moet het lekker zelf weten. Maar macho gedrag is in ieder geval een verkeerde reden om het niet te doen.
Even je signature aanpassen dan :cool:

---------- Post toegevoegd Thu 1 Sep 2011 om 13:03 ----------

Maar anders doet het toch pijn..? :eek:

Tymen moet niet zeuren, ik zie hem altijd squaten met zo een ding;)
 
Ik wist het wel!
 
Back
Naar boven