MuscleMeat

Squat

Bezoekers in dit topic

Nee, wwe, dat ben jij die op me nek ligt, en dan nog 200 kilo er bovenop.
 
Boven de 50kg is het sowieso beter om bandages, riem en nekbeschermer te gebruiken.
Tenminste als je naturel wilt blijven!
Als je van die shakes enzo gaat nemen...
Ja, dan is het wat anders natuurlijk!
 
Ik doe breathing squats met een set van 20 reps en 120kg da's een lange set kan ik je verzekeren. Zonder dat ding gaat mijn focus halverwege naar de druk op mijn traps en niet naar de uitvoering. Als je dat voorkomt met een beschermhoes, dan doe je dat toch lekker?
Misschien kun je beter zeer zware rack lockouts/holds voor tijd doen. Dan kun je trainen gewoon de spanning vol te houden. 20 reppers doen waarbij je techniek naar het einde moeilijk wordt vol te houden én ook nog eens je bar positie en contact aanpassen lijkt mij geen goed plan om gezond te blijven squatten.

Hoe dan ook, ieder moet het lekker zelf weten. Maar macho gedrag is in ieder geval een verkeerde reden om het niet te doen.
Als het gaat dan gaat het. Misschien wordt het in de toekomst nog het eerste waar je naar moet kijken als je obstakels voor je squat techniek of progressie tegenkomt. Wat je nu dus eigenlijk al hebt.

Met deze dingen doe je aan symptoombestrijding terwijl je beter zult kunnen squatten als je je techniek of speciefieke ondersteunende spieren versterkt.
 
Laatst bewerkt:
Even over zo'n nekbeschermer:
1. ze zijn ontiegelijk gay.
2. zoals eerder gezegd ligt de bar niet meer op de plek waar die hoort (contact) en verdoet het heerlijk je vorm.
3. mietje.
4. ga fitnissen ofzo.
 
Even over zo'n nekbeschermer:
1. ze zijn ontiegelijk gay.
2. zoals eerder gezegd ligt de bar niet meer op de plek waar die hoort (contact) en verdoet het heerlijk je vorm.
3. mietje.
4. ga fitnissen ofzo.

:roflol::laugh:

on a sidenote, wie heeft er ook van die eeltplekken op de plaatst waar de barbell ligt , mooie battlescars moet ik zeggen :D
 
wel handig dat als je een squat rack hebt om erbuiten te squaten:p
 
Absoluut. Ik wou alleen corrigeren dat ik nog nooit iets gezien had van iemand die er redelijk gewicht mee squat.

Volgens mij gaat hij net iets dieper dan het rek toelaat trouwens, of de stang zou het net raken dus ik kan begrijpen dat hij erbuiten squat. Hij neemt wel alsnog 2-3 stappen te ver naar achteren, maarja als je toch bezig bent om er uit te wandelen met 215 kg...

:)
 
Wat een bullshit die discussie over nekbeschermers.
Echt weer zo'n typisch DBB gedrag: Alpha lijken op het internet en iedereen loopt er als een schaap achter na.

De redenaties voor geen nekbeschermers zijn zo ver gezocht hier. Net alsof je techniek niet juist kan zijn als je zo'n beschermer gebruikt.

Als dit je toch helpt om zwaarder te squatte, prima toch. Het is een compound oefening maar uiteindelijk doe je 'm toch voor je benen. Dus wtf maakt 't uit of je een kussentje in je nek hebt ofniet.

'' Nekbeschermers zijn gay! '' Wat een bullshit. Ik zie hier zo vaak comments voorbij komen waar achter staat (nohomo) terwijl de comment zo fakking gay is (ookal is het grappig BEDOELT maar krijg er nog steeds kotsneigingen van ). Als je echt zo onzeker bent over je geaardheid of onzeker in het algemeen is zo'n dom klein beschermhoesje in je nek wel het laatste waar je je zorgen over moet maken.
 
Wat een bullshit die discussie over nekbeschermers.
Echt weer zo'n typisch DBB gedrag: Alpha lijken op het internet en iedereen loopt er als een schaap achter na.

De redenaties voor geen nekbeschermers zijn zo ver gezocht hier. Net alsof je techniek niet juist kan zijn als je zo'n beschermer gebruikt.

Als dit je toch helpt om zwaarder te squatte, prima toch. Het is een compound oefening maar uiteindelijk doe je 'm toch voor je benen. Dus wtf maakt 't uit of je een kussentje in je nek hebt ofniet.

'' Nekbeschermers zijn gay! '' Wat een bullshit. Ik zie hier zo vaak comments voorbij komen waar achter staat (nohomo) terwijl de comment zo fakking gay is (ookal is het grappig BEDOELT maar krijg er nog steeds kotsneigingen van ). Als je echt zo onzeker bent over je geaardheid of onzeker in het algemeen is zo'n dom klein beschermhoesje in je nek wel het laatste waar je je zorgen over moet maken.

nekbeschermers zijn gay
 
Wat een bullshit die discussie over nekbeschermers.
Echt weer zo'n typisch DBB gedrag: Alpha lijken op het internet en iedereen loopt er als een schaap achter na.

De redenaties voor geen nekbeschermers zijn zo ver gezocht hier. Net alsof je techniek niet juist kan zijn als je zo'n beschermer gebruikt.

Als dit je toch helpt om zwaarder te squatte, prima toch. Het is een compound oefening maar uiteindelijk doe je 'm toch voor je benen. Dus wtf maakt 't uit of je een kussentje in je nek hebt ofniet.

'' Nekbeschermers zijn gay! '' Wat een bullshit. Ik zie hier zo vaak comments voorbij komen waar achter staat (nohomo) terwijl de comment zo fakking gay is (ookal is het grappig BEDOELT maar krijg er nog steeds kotsneigingen van ). Als je echt zo onzeker bent over je geaardheid of onzeker in het algemeen is zo'n dom klein beschermhoesje in je nek wel het laatste waar je je zorgen over moet maken.

Cry me a river.

Ik heb nog getraind bij een eigenaar die zelf jaren getraind heeft en jury lid was, hij heeft mij direct gezegd toen ik toe kwam...ik heb nooit met zo een kussentje getraind.
 
2 tegen reacties, ben al helemaal overtuigd. Hopeloos.
Beter post je de volgende keer niets.
 
Als mensen graag die nekpad willen gebruiken, ik hou ze niet tegen. Als ze daarmee beter squatten... goed toch? Ik kan ook wel zonder wristwraps gaan squatten, maar dan krijg ik na een bepaald gewicht ongelofelijke pijnscheuten in m'n pols. Maar dat zal misschien ook wel ghey zijn

Moet blijkbaar zo raw mogelijk blijven, zelfs met 200+kg, maar 99% van dbb komt daar toch niet boven uit.
 
:roflol::laugh:

on a sidenote, wie heeft er ook van die eeltplekken op de plaatst waar de barbell ligt , mooie battlescars moet ik zeggen :D

Eerder schaafwonden die net niet bloeden
 
De redenaties voor geen nekbeschermers zijn zo ver gezocht hier. Net alsof je techniek niet juist kan zijn als je zo'n beschermer gebruikt.
Als je alles goed doet kun je het gebruiken, hoewel er zelfs dan nog nadelen aan zitten, maar dan heb je het juist niet nodig.

En 9 van de 10 keer worden deze dingen gebruikt terwijl de techniek of bar plaatsing gewoon niet goed is.
 
Back
Naar boven