AndroidHealthClinic

Squat

Bezoekers in dit topic

Wat een bullshit die discussie over nekbeschermers.
Echt weer zo'n typisch DBB gedrag: Alpha lijken op het internet en iedereen loopt er als een schaap achter na.
De redenaties voor geen nekbeschermers zijn zo ver gezocht hier. Net alsof je techniek niet juist kan zijn als je zo'n beschermer gebruikt.

Als dit je toch helpt om zwaarder te squatte, prima toch. Het is een compound oefening maar uiteindelijk doe je 'm toch voor je benen. Dus wtf maakt 't uit of je een kussentje in je nek hebt ofniet.

'' Nekbeschermers zijn gay! '' Wat een bullshit. Ik zie hier zo vaak comments voorbij komen waar achter staat (nohomo) terwijl de comment zo fakking gay is (ookal is het grappig BEDOELT maar krijg er nog steeds kotsneigingen van ). Als je echt zo onzeker bent over je geaardheid of onzeker in het algemeen is zo'n dom klein beschermhoesje in je nek wel het laatste waar je je zorgen over moet maken.

Ga je schamen man. Alleen de term "alpha" is al iets wat uitgevonden is door mannetjes die er zelf nooit zullen komen. Degenen in dit topic waar jij het waarschijnlijk over hebt, zijn degenen die squatten op wedstrijdniveau (chopperbob, Eddine, ondergetekende), en squatten allemaal ver over de 200 kilo. Niet dat dit nu een reden is dat je alles zou moeten geloven wat wij actieve powerlifters erover te melden hebben, maar een beetje verstand zullen wij er wel van hebben.
Er zit natuurlijk een verschil in opvatting van het nut van de squat tussen bodybuilders en powerlifters. Voor de powerlifter is het een allround fullbody oefening (met de nadruk op been-, onderrug-, en corespieren). Voor de "bodybuilder" is het een oefening die vooral voor de quads bedoeld zal zijn en daarmee verandert de uitvoering (vaak) ook meteen (high bar, close stance, in vele gevallen minder diep). Maar zelfs voor hen is het gebruik van zo'n nekbeschermer ten zeerste af te raden. Je hebt geen direct contact met de halter, dus minder controle. Ik durf te zeggen dat het veel minder veilig is met zo'n ding om de halter. Als de halter niet blijft liggen op je rug, moet je er maar aan werken en voor zorgen dat ie wél blijft liggen (grotere traps kweken, desnoods magnesium op je rug).
Overigens ben ik van mening dat je als bodybuilder de squat ook vooral als fullbody exercise zou moeten zien, en niet alleen als quadbuilder.
 
De voordelen van Squats houden niet op bij "het trainen van spiergroepen"
De zware lading op je schouders kweekt veel meer dan alleen 'spieren" denk ik.
Als je ze om een bepaalde reden niet kan doen, jammer dan...
Maar anders, gewoon doen hoor.
Even doorbijten dan word het vanzelf leuker om te doen.
Squats
Deadlifts
(Bench) Presses
(Bent over) Rows
Chin/Pull ups (LPD)
Dit zijn de oefeningen die de basis van je trainingen moeten zijn.
Heb vernomen dat squats van jongentjes echte mannen maken. Echt waar!
 
Als mensen graag die nekpad willen gebruiken, ik hou ze niet tegen. Als ze daarmee beter squatten... goed toch? Ik kan ook wel zonder wristwraps gaan squatten, maar dan krijg ik na een bepaald gewicht ongelofelijke pijnscheuten in m'n pols. Maar dat zal misschien ook wel ghey zijn

Moet blijkbaar zo raw mogelijk blijven, zelfs met 200+kg, maar 99% van dbb komt daar toch niet boven uit.
Met welk gewicht squat je als ik zo nieuwsgierig mag zijn?
Komen die pijnscheuten niet gewoon doordat je je polsen niet in een rechte lijn houd met je onderarmen?
 
Het is trouwens ook een beetje jammer om 200kg als onhaalbaar te zien voor velen. Ik hoop toch dat als je serieus iets wil bereiken met je lichaam je geen genoegen neemt met minder. Moet met een paar jaar toch prima te halen zijn, maar met zo'n instelling haalt niemand het nee.
 
Back
Naar boven