XXL Nutrition

Squat (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Murrray

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
25 aug 2011
Berichten
266
Waardering
4
Lengte
1m85
Massa
72kg
Mensen,

Ik hoor altijd iedereen zeggen dat de squat onmisbaar is in elk schema. Deze traint toch alleen je benen? Dan zou je in principe deadlifts en lunges kunnen doen toch? Wat maakt de squat zo geweldig?
Ik probeer deze oefening niet af te kraken want het is echt een pittige oefening maar ben hier wel benieuwd naar eigenlijk..
 
Je bedoelt dat je squats kan vervangen door deadlifts en lunges?
 
ik doe ook liever deadlifts dan squats, no worries
 
He is een goede oefening omdat je er veel spiergroepen mee pakt (compound). Ja, als je niet wilt squatten kan je het best uit je schema doen, er zijn genoeg pro's die niet aan squatten doen.
 
Squatten is een goede oefening maar deze is, net zoals alle andere oefeningen, vervangbaar. De spieren die je met squatten traint kun je ook gewoon uit alle andere oefeningen halen.

Als ik soms hier lees lijkt het wel of iedereen hier leeft voor squatte en dat het echt een must-have is. Als je hier niet aan mee doet ben je een idioot voor sommige.

Doe zelf wel squats maar heb er echt een pleuris hekel aan. Heb echt lang rust nodig tussen setjes door om maximaal intensiteit te gaan. Vooral als ik in m'n 7e of 8e rep zit met squats kan ik af en toe wel janken (figuurlijk) van de pijn in m'n quadriceps. Gevoel alsof ze onder stroom staan terwijl iemand met prikkeldraad er door heen gaat.
 
Squatten is een goede oefening maar deze is, net zoals alle andere oefeningen, vervangbaar. De spieren die je met squatten traint kun je ook gewoon uit alle andere oefeningen halen.

Als ik soms hier lees lijkt het wel of iedereen hier leeft voor squatte en dat het echt een must-have is. Als je hier niet aan mee doet ben je een idioot voor sommige.

Doe zelf wel squats maar heb er echt een pleuris hekel aan. Heb echt lang rust nodig tussen setjes door om maximaal intensiteit te gaan. Vooral als ik in m'n 7e of 8e rep zit met squats kan ik af en toe wel janken (figuurlijk) van de pijn in m'n quadriceps. Gevoel alsof ze onder stroom staan terwijl iemand met prikkeldraad er door heen gaat.

Overdrijven is ook een vak..
 
Squatten is een goede oefening maar deze is, net zoals alle andere oefeningen, vervangbaar. De spieren die je met squatten traint kun je ook gewoon uit alle andere oefeningen halen.

Als ik soms hier lees lijkt het wel of iedereen hier leeft voor squatte en dat het echt een must-have is. Als je hier niet aan mee doet ben je een idioot voor sommige.

Doe zelf wel squats maar heb er echt een pleuris hekel aan. Heb echt lang rust nodig tussen setjes door om maximaal intensiteit te gaan. Vooral als ik in m'n 7e of 8e rep zit met squats kan ik af en toe wel janken (figuurlijk) van de pijn in m'n quadriceps. Gevoel alsof ze onder stroom staan terwijl iemand met prikkeldraad er door heen gaat.

Jij moet dus duidelijk meer squatten ;)
 
De voordelen van Squats houden niet op bij "het trainen van spiergroepen"
De zware lading op je schouders kweekt veel meer dan alleen 'spieren" denk ik.
Als je ze om een bepaalde reden niet kan doen, jammer dan...
Maar anders, gewoon doen hoor.
Even doorbijten dan word het vanzelf leuker om te doen.
Squats
Deadlifts
(Bench) Presses
(Bent over) Rows
Chin/Pull ups (LPD)
Dit zijn de oefeningen die de basis van je trainingen moeten zijn.
 
Mijn onderrug moet toch elke keer (en ik squat de laatste tijd 2x in de week) bijkomen. Niet echt pijn, maar het voelt niet prettig/vast en kan dan wel een fysiobehandeling gebruiken....

De benen groeien echter wel lekker! :D
 
Doe zelf wel squats maar heb er echt een pleuris hekel aan. Heb echt lang rust nodig tussen setjes door om maximaal intensiteit te gaan. Vooral als ik in m'n 7e of 8e rep zit met squats kan ik af en toe wel janken (figuurlijk) van de pijn in m'n quadriceps. Gevoel alsof ze onder stroom staan terwijl iemand met prikkeldraad er door heen gaat.

Pussy :p
 
Squatten is een goede oefening maar deze is, net zoals alle andere oefeningen, vervangbaar. De spieren die je met squatten traint kun je ook gewoon uit alle andere oefeningen halen.

Als ik soms hier lees lijkt het wel of iedereen hier leeft voor squatte en dat het echt een must-have is. Als je hier niet aan mee doet ben je een idioot voor sommige.

Doe zelf wel squats maar heb er echt een pleuris hekel aan. Heb echt lang rust nodig tussen setjes door om maximaal intensiteit te gaan. Vooral als ik in m'n 7e of 8e rep zit met squats kan ik af en toe wel janken (figuurlijk) van de pijn in m'n quadriceps. Gevoel alsof ze onder stroom staan terwijl iemand met prikkeldraad er door heen gaat.
Compounds zijn nou eenmaal bitches, maar ze zijn en blijven de basis waarop je alles bouwt.
 
There is more than just looking strong
 
hoe vaker je squat hoe minder de pijn
 
hoe vaker je squat hoe minder de pijn

clearly you're not doing it right.....

---------- Post toegevoegd Tue 30 Aug 2011 om 08:17 ----------

Mensen,

Ik hoor altijd iedereen zeggen dat de squat onmisbaar is in elk schema. Deze traint toch alleen je benen? Dan zou je in principe deadlifts en lunges kunnen doen toch? Wat maakt de squat zo geweldig?
Ik probeer deze oefening niet af te kraken want het is echt een pittige oefening maar ben hier wel benieuwd naar eigenlijk..

http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/squat-versus-leg-press-for-big-legs.html
 
En hoezo train je je schouders met squaten? Je laat de darbell leunen op je schouders toch?
Dus krijgen je schouders alleen maar blauwe plekken of zie ik dat verkeerd?
 
Er kan eigenlijk net zo goed een slotje op dit topic geloof ik.
 
gast, squat gewoon en je weet wat het is. Je moet de barbell op je schouders houden, en daar gebruik je ook spieren voor (weet nu wel niet exact de welke)
Squat kunnen vervangen worden, maar het is gewoon een goede oefening die je zou moeten doen. In mijn ogen kunnen ze niet vervangen worden door een leg press, en zeker niet door lunges.

En murray, als je ze niet wilt doen doe je ze niet! Doe je eigen zin, je vraagt onze raad maar je luistert er uiteindelijk toch niet naar (dan verwijs ik naar je topic over je trainingsschema)
Doe lekker je zin zou ik zeggen, jij moet het leuk vinden. Maar als je vraagt wat wij beter vinden of ofdat wij vinden dat je moet squatten en je wilt het sowieso niet doen moet je het ook niet vragen!
 
Laatst bewerkt:
3 setjes fullsquats = 3 setjes lunges + 3 setjes leg press + 3 setjes back extensions + 3 setjes lying leg curls

bespaart gewoon tijd:)
 
Back
Naar boven