Fitness Seller

Squat (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

roel26

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
16 jan 2005
Berichten
193
Waardering
0
Oke ik ga ook maar een squatte aangezien iedereen beweert dat dit de beste benen oefening is.
Maar welke squat is nu het beste?? de full squat? (dus dat je knieën volledig gebogen zijn?).
 
Full squat! Parallel mag ook. Ga echter geen kwart squatjes maken dat is voor watjes....
 
Oke dan full squat it is...

snelle reactie trouwens, thanks. :thumbs:
 
Ik zou tot parallel gaan en als afwisseling full doen. Je kan meer gewicht aan met parallel dan met full en je zet er ook massa mee aan.
 
Parrallel full squat nooit meer voor mij niet tot aan de grond i.i.g krijg er gigantisch pijn in mijn knieen van. Bij iets dieper als parallel heb ik nergens last van.
 
mooi feitje...:D ik een tijdej geleden fullsquatten..kreeg ik die laatse r niet meer uit..resultaat? 5 minuten gezellig in de kelder zitten met dat%$#@ ding in me nek tot dat er "hulp"kwam...:o:o:o...nooit meer fullsquats..altijd parallel:D
 
RobertHosper zei:
mooi feitje...:D ik een tijdej geleden fullsquatten..kreeg ik die laatse r niet meer uit..resultaat? 5 minuten gezellig in de kelder zitten met dat%$#@ ding in me nek tot dat er "hulp"kwam...:o:o:o...nooit meer fullsquats..altijd parallel:D
Dat "probleem" kun je met half squats toch ook krijgen? En de volgende keer gewoon het gewicht van je rug af laten rollen/vallen ;)
 
eq_909 zei:
Dat "probleem" kun je met half squats toch ook krijgen? En de volgende keer gewoon het gewicht van je rug af laten rollen/vallen ;)

Volgende keer met je handen op je benen duwen ;).

Squats:
-Fullsquat (aanrader)
-Parallel squat (goede optie, als je werkelijk tot parallel gaat)
-Half squat (waardeloos, tenzij je het gebruikt om elke week ietsjes dieper te gaan)
-Quarter squat (leuk om je zenuwstelsel een opdonder te geven, zodat je full meer kan pakken, tevens is dit ook een goede om gewend te raken aan het zware gewicht op je rug)
-Hack squat (mooie afwisseling, goed voor je onderarmen)
-Front squat (mooie afwisseling op de squat, pakt je quadriceps meer aan en is zwaar voor de schouders)
-Jefferson squat (leuk om je core mee te trainen)
-Zercher squat (pijnlijk op de armen, zelf nog niet gedaan)
-Bulgarian squat (zwaar op je knieen, goed voor je stabiliteit)
-Good morning squat (sterke heupen en onderrug, val je minder snel voorover met gewone squats)
-Plie squat (alleen nuttig voor de onderarmen)
-One legged "pistol" squat (zwaar op de knieen, erg goed voor je stabiliteit en kracht)

Genoeg om de leg press dus mee af te wisselen ...

(Als iemand nog meer squats weet, voeg toe :D)
 
DumphuiZ zei:
(Als iemand nog meer squats weet, voeg toe :D)

Jump Squats
One-Legged/Lunge Squat
Box Squat
Sumo Squat
Hindu Squat
Overhead Squat
 
Laatst bewerkt:
DumphuiZ zei:
Volgende keer met je handen op je benen duwen ;).

Squats:
-Fullsquat (aanrader)
-Parallel squat (goede optie, als je werkelijk tot parallel gaat)
-Half squat (waardeloos, tenzij je het gebruikt om elke week ietsjes dieper te gaan)
-Quarter squat (leuk om je zenuwstelsel een opdonder te geven, zodat je full meer kan pakken, tevens is dit ook een goede om gewend te raken aan het zware gewicht op je rug)
-Hack squat (mooie afwisseling, goed voor je onderarmen)
-Front squat (mooie afwisseling op de squat, pakt je quadriceps meer aan en is zwaar voor de schouders)
-Jefferson squat (leuk om je core mee te trainen)
-Zercher squat (pijnlijk op de armen, zelf nog niet gedaan)
-Bulgarian squat (zwaar op je knieen, goed voor je stabiliteit)
-Good morning squat (sterke heupen en onderrug, val je minder snel voorover met gewone squats)
-Plie squat (alleen nuttig voor de onderarmen)
-One legged "pistol" squat (zwaar op de knieen, erg goed voor je stabiliteit en kracht)

Genoeg om de leg press dus mee af te wisselen ...

(Als iemand nog meer squats weet, voeg toe :D)

Kijk, dat is nog eens interessante info voor een beenliefhebber als ik. Zou je de volgende versies eens kunnen uitleggen, misschien met plaatjes of zo:

-Jefferson squat (leuk om je core mee te trainen)
-Zercher squat (pijnlijk op de armen, zelf nog niet gedaan)
-Bulgarian squat (zwaar op je knieen, goed voor je stabiliteit)
-Good morning squat (sterke heupen en onderrug, val je minder snel voorover met gewone squats)
-Plie squat (alleen nuttig voor de onderarmen)
-One legged "pistol" squat (zwaar op de knieen, erg goed voor je stabiliteit en kracht)

Sommigen heb ik zelfs nog nooit van gehoord. En om nog een squat toe te voegen: de sissy squat, squatten in de smith machine (front en back) en waar ik zelf het voordeel nog niet van heb kunnen ontdekken: omgekeerd hack squatten (dus met het gezicht naar het apparaat).
 
Bro´s bedankt voor de antwoorden :thumbs:

Ik weet voldoende, ik zal eerst eens gaan beginnen met full squats en kan dat dan later altijd nog afwisselen met parallel squats.
 
saint zei:
Kijk, dat is nog eens interessante info voor een beenliefhebber als ik. Zou je de volgende versies eens kunnen uitleggen, misschien met plaatjes of zo:

-Jefferson squat (leuk om je core mee te trainen)
-Zercher squat (pijnlijk op de armen, zelf nog niet gedaan)
-Bulgarian squat (zwaar op je knieen, goed voor je stabiliteit)
-Good morning squat (sterke heupen en onderrug, val je minder snel voorover met gewone squats)
-Plie squat (alleen nuttig voor de onderarmen)
-One legged "pistol" squat (zwaar op de knieen, erg goed voor je stabiliteit en kracht)

Sommigen heb ik zelfs nog nooit van gehoord. En om nog een squat toe te voegen: de sissy squat, squatten in de smith machine (front en back) en waar ik zelf het voordeel nog niet van heb kunnen ontdekken: omgekeerd hack squatten (dus met het gezicht naar het apparaat).

Ff googlen en je hebt ze zo ;) (ik had ze net allemaal in een bericht geplaatst en vervolgens ging mijn internet explorer dood... geen zin om ze weer allemaal te plaatsen :D)

Btw, de jefferson squat heb ik verward met de jefferson lift (de jefferson squat is gelijksoortig aan een plie squat).
 
eq_909 zei:
Jump Squats
One-Legged/Lunge Squat
Box Squat
Sumo Squat
Hindu Squat
Overhead Squat

Idd, goede toevoegingen. Vooral de box squat en de overhead squat (als je schouders flexibel genoeg zijn) zijn echte aanraders. De hindu squat is goed om je knieen mee te slopen :D.
 
ik had ze net allemaal in een bericht geplaatst en vervolgens ging mijn internet explorer dood... geen zin om ze weer allemaal te plaatsen

Lui varken dat je er bent.:D Ik zoek ze zelf wel op hoor.
 
Bij mij hebben we alleen een smith machine staan en geen squatrek. Is dat aan te raden om dan bijvoorbeeld eens met me schouders oner het bench rek te gaan zitten en dan een losse squat te maken, of moet ik gewoon blijven smith squaten?

En wat is het verschil tussen een parallel squat en half squat?
 
RobertHosper zei:
mooi feitje...:D ik een tijdej geleden fullsquatten..kreeg ik die laatse r niet meer uit..resultaat? 5 minuten gezellig in de kelder zitten met dat%$#@ ding in me nek tot dat er "hulp"kwam...:o:o:o...nooit meer fullsquats..altijd parallel:D


hoeveel kg was dat?
 
dat geloof ik ook niet zo...dan gooi je dat ding toch van je af!
 
LammeTak zei:
Bij mij hebben we alleen een smith machine staan en geen squatrek. Is dat aan te raden om dan bijvoorbeeld eens met me schouders oner het bench rek te gaan zitten en dan een losse squat te maken, of moet ik gewoon blijven smith squaten?

En wat is het verschil tussen een parallel squat en half squat?

iemand die het me kan vertellen?
 
de oefening is hetzelfde, met parallel zit je halverwege ( er word bedoeld met je bovenbenen evenwijdig aan de vloer) en met half squat ga je halverwege, wat mijn inziens hetzelfde is!

full squats doe ik af en toe tussendoor ( ook wel deepsquat genoemd)

kwart squat is voor de pomp ( en je eigen ego:D )
 
Back
Naar boven