AndroidHealthClinic

Squat (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

klusmier zei:
de oefening is hetzelfde, met parallel zit je halverwege ( er word bedoeld met je bovenbenen evenwijdig aan de vloer) en met half squat ga je halverwege, wat mijn inziens hetzelfde is!

full squats doe ik af en toe tussendoor ( ook wel deepsquat genoemd)

kwart squat is voor de pomp ( en je eigen ego:D )

Ik zie idd dat sommige websites parallel squats en half squats over een kam scheren, andere beweren dat je bij half squats zakt tot de helft. Bij parallel squats zit je niet halverwege, maar onder halverwege (3/4 ROM fullsquat).
 
Kont op de grond en dan weeer omhoog!
 
Full

No full quads without Full Squats.
Door diep te gaan pak je ook de aansluitingen aan de bovenkant van de quads aan. Zoals je bij de profbodybuilders ziet, dat de beenspieren precies overgaan in de buik.
 
Full squat vind ik persoonlijk nogal hefty voor de knieen, parallel voelt een stuk gezonder. Ik wist trouwens niet dat er zoveel squats zijn.
 
Voor mij gezonder, want ik ben geopereerd geweest aan me knie, en durf/kan niet helemaal met me kont op de grond, dus voor mij 3/4 ROM
 
Dan moet je juist voluit.
Het feit dat je niet durft heeft niets te maken met dat het DUS gezonder is voor je om niet helemaal te gaan.
Het feit dat je het niet kan door bewegingsbeperking van de knie is een ander verhaal.
 
DumphuiZ zei:
(Als iemand nog meer squats weet, voeg toe :D)

Swissbal squats

Sissy squat




Combinatie Sissy squat + 1/4 squat is trouwens prima voor iemand met slechte knieen die toch wat zwaarder wil trainen
 
Ik ben nogal groot 1.94 en bij full squats krijg ik last van mij rug. Ik heb dit zo vaak geprobeerd maar de pijn blijft. Moet je dan toch voor de full squat gaan of niet???
 
Als je zeker weet dat het niet aan je uitvoering ligt moet je elke oefening die last veroorzaakt mijden.
 
Ik heb gister voor de 2de keer full squats gedaan na aanleiding van dit onderwerp. En ik moet zeggen ik heb nog nooit zo´n spierpijn in me benen gehad...HEERLIJK !!! ik heb er vorige week 3 dagen mee gelopen. Is wel wat anders dan alleen curls en legpress :D
 
bestoldschool zei:
Dan moet je juist voluit.
Het feit dat je niet durft heeft niets te maken met dat het DUS gezonder is voor je om niet helemaal te gaan.
Het feit dat je het niet kan door bewegingsbeperking van de knie is een ander verhaal.

vrijdag is het benen dag, dus ik zal kijken of het zonder problemen gaat :)
 
Kijk eerst of je op je hurken kunt zitten zonder problemen
 
Ik kan tot zover op me hurken zitten, dat ik net niet met me kont op me enkels kom, daarna gaat het steken en kraken.
 
gisteren benen gedaan :)..vandaag maar ff dag rust na 2 dagen getraind hebben, want kan amper lopen van de spierpijn hehe..
 
LammeTak zei:
Ik kan tot zover op me hurken zitten, dat ik net niet met me kont op me enkels kom, daarna gaat het steken en kraken.
Goed genoeg voor een mooie effectieve squat.
Bij stekende pijnen en pijnlijke crepitaties mag je je ROM verminderen, als er verder geen contra indicaties zijn probeer dan wat je kan zonder in problemen te komen.
 
Is full squat hetzelfde als ass to the grass?
 
bestoldschool zei:
Goed genoeg voor een mooie effectieve squat.
Bij stekende pijnen en pijnlijke crepitaties mag je je ROM verminderen, als er verder geen contra indicaties zijn probeer dan wat je kan zonder in problemen te komen.

oke, bedankt voor het advies :thumbup:

Gelijk zin in morgen :D
 
Back
Naar boven