kijk je hebt 2 soorsten squats.
1. De normale squat
2. The full squat
Info over de normale squat:
Hierbij sta je gewoon met borst vooruit en knieen ligt gebogen. Vervolgens zak je door je benen todat je op een hoek van 90 graden zit tussen je kuiten en je hamstring. Vervolgens ga je dan weer omhoog. Je strekt je benen nooit als je helemaal omhoog gaat vanwege de pezen in je knieeen. Dus als je omhoog gaat houd je je knieen ligt gebogen en ga je weer naar beneden tot 90 graden. Tijdens deze oefening zijn de spieren continue aangespannen.
2. Full Squaten
Hierbij zak je door ( wat mij verteld is he ) tot je kont je kuiten raakt. En dan vervolgens omhoog komen. Ik ben zelf meer voorkeur van de gewone squat. De Full Squat is dan wel zwaarder omdat je van verder van beneden moet komen. Maar zodra jij doorzakt zijn die 90 graden zijn die spieren niet meer goed aangespannen. En waar ik altijd het meeste resultaat mee heb gehaald zijn oefeningen waarbij de spiergroep die ik wil trainen continue aangespannen is.
Maar dit zijn mijn ervaringen hoop dat je er wat aan hebt, want zeg niet dat dit voor iedereen geld