AndroidHealthClinic

Squat

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
Ik doe de squat altijd tot horizontaal, is dit goed voor maximale spiergroei of is deep-squat noodzakelijk hiervoor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er zijn bohoorlijke benen mee gebouwd dus ik ga er van uit dat het genoeg is....
 
Ik denk dat de staande squat toch een stuk beter is, wel leuk voor de afwisseling!
 
Hij bedoelt denk ik de staande squat maar dan met zijn bovenbenen tot parallel aan de grond....
 
Ik ben zelf van mening dat je (als het gaat) altijd zo diep mogenlijk moet gaan.

Halve squats belasten vaak meer het heupgebied, terwijl fullsquats ook het gebied thv de knieen belast

Als je halve squats (of minder) doet, probeer ze dan eens in combinatie met Sissy squat, wat ondanks de naam niet echt een oefening voor Sissy's is :)
 
verder is het ook beter voor de gezondheid van je knieën
 
ik denk zelfs dat het eerder andersom is 3xl, dat halve squats véél meer druk op je knieën zet dan full squats.
 
Even voor mijn duidelijk heid, full squats zijn ass to ground squats hier niet? Want je hoort ook wel eens dat met half squats gewoon squats wordt bedoeld waarbij je minder dan paralel gaat....
 
full squats zijn squats zo ver als je ROM het toelaat

en in de meeste gevallen is dat goed onder parallel. half squats zijn wat boven parallel.
 
ok, dan ga ik voortaan full squaten proberen. En nu dan the big guestion wat is sissy squat, tot hoever gaat deze beweging?
 
kijk je hebt 2 soorsten squats.

1. De normale squat
2. The full squat

Info over de normale squat:

Hierbij sta je gewoon met borst vooruit en knieen ligt gebogen. Vervolgens zak je door je benen todat je op een hoek van 90 graden zit tussen je kuiten en je hamstring. Vervolgens ga je dan weer omhoog. Je strekt je benen nooit als je helemaal omhoog gaat vanwege de pezen in je knieeen. Dus als je omhoog gaat houd je je knieen ligt gebogen en ga je weer naar beneden tot 90 graden. Tijdens deze oefening zijn de spieren continue aangespannen.

2. Full Squaten

Hierbij zak je door ( wat mij verteld is he ) tot je kont je kuiten raakt. En dan vervolgens omhoog komen. Ik ben zelf meer voorkeur van de gewone squat. De Full Squat is dan wel zwaarder omdat je van verder van beneden moet komen. Maar zodra jij doorzakt zijn die 90 graden zijn die spieren niet meer goed aangespannen. En waar ik altijd het meeste resultaat mee heb gehaald zijn oefeningen waarbij de spiergroep die ik wil trainen continue aangespannen is.

Maar dit zijn mijn ervaringen hoop dat je er wat aan hebt, want zeg niet dat dit voor iedereen geld :thumb:
 
Maar zodra jij doorzakt zijn die 90 graden zijn die spieren niet meer goed aangespannen. En waar ik altijd het meeste resultaat mee heb gehaald zijn oefeningen waarbij de spiergroep die ik wil trainen continue aangespannen is.
ha neen? dan moet jij mij dat eens goed uitleggen. emg onderzoeken tonen nochtans dat de spieractiviteit dezelfde blijft, en bij de glutes zelfs toeneemt naarmate je dieper zakt. dus dit wijst erop dat de spieren wel degelijk goed aangespannen blijven.



en ik herhaal, full squatten is gewoon zo diep als je ROM het toelaat, ik ken mensen die dieper kunnen squatten dan mezelf (ook omdat ze minder massief zijn dan mezelf).
 
he Spike,

Ja das probleem juist. Ik zeg niet dat ik gelijk heb hoor alleen dat mij zo is aangeleerd. Maar volgens mij zegt iedereen die die zogenaamde onderzoeken heeft gedaan weer wat anders. Dus ja ik zeg altijd om er achter te komen wat goed voor je is moet je zelf testen. Want ja als iedereen wat anders zegt. Maar bedankt voor de tip ! :thumb:
 
Originally posted by Ryu
Vervolgens zak je door je benen todat je op een hoek van 90 graden zit tussen je kuiten en je hamstring. Vervolgens ga je dan weer omhoog.

Dus naarmate je kuiten en hamstrings dikker worden, word de ROM kleiner? :)
 
Sissy squats??
 
Sissy squats zijn zeer korte bewegingen nog korter dan de paralell squat! Uitstekend voor je quads extra aan te pakken vind ik !! Ik zou het iedereen eens aanbevelen!
 
Pardon?? Sissy squat zeer korte bewegingen. Dan weet je echt niet wat SQ zijn

is_S6pZd-ucvqrRTrRu06NQI4XZQ2WBn.gif


Juist een hele grote ROM tpv de knie, daarom zijn ze juist ideaal in combi met bench/box squats
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Naar boven