Fitness Seller

Squaten: zwaar squaten lukt niet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Gast_67550

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
7 sep 2009
Berichten
39
Waardering
1
Ik blijf sukkel bij het squaten, ik doe het al een tijdje, heb zelf aan mijn techniek proberen werken met begeleider in revalidatie, met wat bijsturen had ik al hou de juiste techniek vast volgens hem, maar ik kan slecht 37,5kg squaten maximum, waar ik mezelf best ook voor schaam veel mensen squaten het dubbele van hun lichaamsgewicht of meer, maar hoe komt het dat dit bij mij nog steeds niet lukt, ik squat 5 keer per week 2 x back, 1 x front , en 2 x dumbell squat, om wat afwisseling te hebben, ik probeer op mijn houding te letten, ik heb al rond gekeken op internet ook YouTube filmpjes maar helaas geraak ik niet verder, iemand nog verdere tips?

alvast bedankt
 
Post hier eens een filmpje van je squat.
 
5x is best veel. Stel je zou 2x je lichaamsgewicht squaten, wanneer mogen je benen dan herstellen?
Probeer eens een tijdje 2x of zelfs 1x per week. En dan niet boven de 10 herhaling per set. Tussen de setjes 3 minuten rusten, dan kun je gaan zitten of rustig een beetje rondlopen.
 
Post hier eens een filmpje van je squat.
Dit.

Ik kan pas fatsoenlijk squatten sinds 3 maanden door te switchen van highbar naar lowbar.
Filmpje is handig
 
Ik blijf sukkel bij het squaten, ik doe het al een tijdje, heb zelf aan mijn techniek proberen werken met begeleider in revalidatie, met wat bijsturen had ik al hou de juiste techniek vast volgens hem, maar ik kan slecht 37,5kg squaten maximum, waar ik mezelf best ook voor schaam veel mensen squaten het dubbele van hun lichaamsgewicht of meer, maar hoe komt het dat dit bij mij nog steeds niet lukt, ik squat 5 keer per week 2 x back, 1 x front , en 2 x dumbell squat, om wat afwisseling te hebben, ik probeer op mijn houding te letten, ik heb al rond gekeken op internet ook YouTube filmpjes maar helaas geraak ik niet verder, iemand nog verdere tips?

alvast bedankt
Heb je hiervoor nooit gesquat dan? (Aangezien je al 10 jaar lid bent)
 
Heb je hiervoor nooit gesquat dan? (Aangezien je al 10 jaar lid bent)
In een schema van hem uit 2012 staan er squats. Ik vind t sowieso gek dat een man van 32 geen 40kg kan squatten, met slechte vorm of niet
 
In 2013 eens gepost dat je pijn had bij squats. Hoe is het daarmee gegaan?
 
Ik kan helemaal niet meer squatten 😔
 
Per week gewicht lichtjes verhogen met desnoods 0.5-1kg.
5 keer squatten per week? Na 1 squat sessie (zelfs met gemiddelde gewichten) heb ik minimaal 2-3 dagen last. Ik kan me niet voorstellen dat je 5 dagen achter elkaar squat.

Zal wel wat mis zijn met de techniek. Squat desnoods op je sokken als je moeilijk stabiliteit weet te houden. Men vrouw kon ook niet squaten met gewicht, totdat ze haar techniek aanpaste.
 
Ben je ook heel zwak in andere beenoefeningen als legpress, lunges etc? Zo ja dan ben je daar gewoon zwak in. Waar je extreem sterke mensen heb, heb je ook extreem zwakke.
 
Ligt er ook een beetje aan waardoor squatten niet lukt. Sommige mensen squatten beter met voeten paralel en anderen met tenen naar buiten. Sommigen met smalle en anderen met wijde plaatsing voeten.

Low bar/high bar inderdaad.

Dus ligt het aan je rug, bekken of sta je gewoon net niet goed?

Wat voor schoenen... etc.
 
Ik denk dat lichaamslengte ook een rol speelt.
Zelf ben ik bijna 2m en heb moeite met balance tijdens squat.
Met de legpress duw ik moeiteloos 3x zoveel....
 
Ik denk dat lichaamslengte ook een rol speelt.
Zelf ben ik bijna 2m en heb moeite met balance tijdens squat.
Met de legpress duw ik moeiteloos 3x zoveel....
Er zijn zat langere mensen die wel normaal kunnen squatten. Zolang je leverages normaal zijn kan iedereen leren squatten.
 
Er zijn zat langere mensen die wel normaal kunnen squatten. Zolang je leverages normaal zijn kan iedereen leren squatten.

Klopt, maar juist die leverage wordt er met lange bovenbenen niet beter op.
 
Back
Naar boven