Fitness Seller

Squatform check (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Tepelbram

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
4 jul 2012
Berichten
2.239
Waardering
96
Lengte
1m81
Massa
86kg
Vetpercentage
10%
Ik zou graag wat commentaar willen hebben op mijn squat, aangezien ik die mezelf aangeleerd heb en er weinig tot geen trainers zijn bij mij

http://youtu.be/Vp4hj4QD8Kg
 
ziet er voor mij uit als een prima natuurlijke beweging, maar dat hangt natuurlijk af van eigen gevoel in de oefening. voel je je kuiten goed mee doen en duw je vanuit je kont?(de beweging vanuit de heupen maken) dan doe je het prima. als de form niet goed voelt bijv: pijn aan de knieën bij omhoog of omlaag gaan., of te veel stress op de onderrug zal je kunnen kijken of er nog iets moet veranderen. anders gewoon lekker doorgaan man op naar de 200 ;P
 
Kuiten niet echt, probeer zoveel mogelijk vanuit me hielen te duwen
 
  • Like
Waarderingen: koef
Ziet er prima uit. Ik zal alleen de knieen minder naar voren brengen als je naar beneden gaat dan voel je de spieren ook beter. Zelf doe ik altijd alsof ik op een stoel ga zitten.

Trouwens heb je echte een irritante plek waar je je gewicht vandaan moet halen.
 
ziet er goed uit.
had weer een terrible half squat goodmorning verwacht haha

wel k*t dat je geen squatrack hebt though
 
Ziet er prima uit. Ik zal alleen de knieen minder naar voren brengen als je naar beneden gaat dan voel je de spieren ook beter. Zelf doe ik altijd alsof ik op een stoel ga zitten.

Trouwens heb je echte een irritante plek waar je je gewicht vandaan moet halen.

Ja dat heeft toch ook een beetje te maken met het missen van een squatrack, mis toch een beetje het gevoel van veilig naar achter te leunen, beetje bang voor het geval ik achterover val
 
Ja dat heeft toch ook een beetje te maken met het missen van een squatrack, mis toch een beetje het gevoel van veilig naar achter te leunen, beetje bang voor het geval ik achterover val

Je valt niet zomaar achterover hoor. Eerder voorover alsnog
 
Ja maar toch het gevoel, zal er meer op letten igg
 
Ziet er goed uit.
Alleen jammer dat er geen squatrek is
 
Techniek ziet er prima uit. je zal inderdaad eerder naar voren vallen. Oplossing daarvoor: iemand die je spot.
ga zo door
 
Ja misschien volgende keer boxsquatte op een bankje, kijken hoever ik naar achter kan "leunen"
 
Ziet er goed uit. Dacht wel dat de handplaatsing nauwer mag en duimen over de bar tov eromheen.
 
Netjes dat je toch squat, ondanks dat het vanaf 'n bankdrukkert moet!
 
Ziet er goed uit. Dacht wel dat de handplaatsing nauwer mag en duimen over de bar tov eromheen.

Oke dankje.
Wat is het nut van duimen eroverheen, of het voordeel tov eromheen?
 
Back
Naar boven